is deze GTI wel kosjer ??
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
is deze GTI wel kosjer ??
heb een leuke AX GTI uit 1991 gezien http://auto.marktplaats.nl/citroen/6169 ... ti-u9.html
nou probeer ik wat te checken ,, maar volgens een site is het een 55 KW en geen 69 KW .......
Het lijkt uiterlijk wel op een GTI ,, of hebben ze alleen maar andere bumpers, velgen en een interieur overgezet ??
http://www.independer.nl/Auto/InvoerType.aspx (kenteken info)
De mist lichten voor ontbreken ...
nou probeer ik wat te checken ,, maar volgens een site is het een 55 KW en geen 69 KW .......
Het lijkt uiterlijk wel op een GTI ,, of hebben ze alleen maar andere bumpers, velgen en een interieur overgezet ??
http://www.independer.nl/Auto/InvoerType.aspx (kenteken info)
De mist lichten voor ontbreken ...
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
Nou als ze dat bij de verzekeringsmaatschappij zien scheelt dat mooi in de verzekering (zeker als je jong bent).
Volgens het RDW is het gewoon een GTI hoor
Het is een import zo te zien, maar nog niet lang in bezit van de huidige eigenaar. Sinds 1 september jl. Ben benieuwd waarom ie 'm weg doet (echt op zoek naar wat groters, sorry ik ben altijd erg wantrouwend met dit soort dingen)
Volgens het RDW is het gewoon een GTI hoor
Het is een import zo te zien, maar nog niet lang in bezit van de huidige eigenaar. Sinds 1 september jl. Ben benieuwd waarom ie 'm weg doet (echt op zoek naar wat groters, sorry ik ben altijd erg wantrouwend met dit soort dingen)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
killer wrote:Nou als ze dat bij de verzekeringsmaatschappij zien scheelt dat mooi in de verzekering (zeker als je jong bent).
Volgens het RDW is het gewoon een GTI hoor
Het is een import zo te zien, maar nog niet lang in bezit van de huidige eigenaar. Sinds 1 september jl. Ben benieuwd waarom ie 'm weg doet (echt op zoek naar wat groters, sorry ik ben altijd erg wantrouwend met dit soort dingen)
RWD geeft deze info toch niet zomaar weg ??
Een GTI is meestal toch een type auto waar naast liefhebbers ook hellaas ook Johnnies aantrekt.....
Ik denk extra checken op schades ,,
en extra zoeken naar aandrijf/motor defecten........
Ik denk dat je voor dit geld niet makkelijk zo iets snels kan krijgen
Zonder gelijk de hoofdprijs aan verbruik ,, gewicht ,, en complexe techniek
ik ben 34 ,, heb 60 % no claim op mijn motorfiets ,, dus ik denk dat het feit dat ie GTI heet niet echt een probleem is.......
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
Het is volgens mij wel een echte GTI, maar bij mij zegt independer wel dat het een 69Kwh versie is. Ik wist trouwens niet dat je no-claim ook mee kunt nemen van je motor? (kan dat dan ook andersom?)
Denk dat het er gewoon mee te maken heeft dat het een importje is, dan gaan dat soort dingen wel vaker mis!
T'onder de kap trouwens redelijk simpel te zien aan het multipoint systeem.
Vind 1500 euro trouwens wel wat aan de dure kant als er zo al wat uiterlijk minpunten aan zitten! Goede GTI's worden idd langzaam zeldzamer, er staan nu trouwens wel een hele mooie goede aangeboden hier op het forum voor 100 euro meer! Die van mij doet het trouwens behoorlijk goed! Al ruim 30.000 kilometers en geen gekke dingen. (op de klebrubbers na dan)
Oh, en wat de schade betreft, de voorbumper is mooi grijs dus deze lijkt me nog origineel
Denk dat het er gewoon mee te maken heeft dat het een importje is, dan gaan dat soort dingen wel vaker mis!
T'onder de kap trouwens redelijk simpel te zien aan het multipoint systeem.
Vind 1500 euro trouwens wel wat aan de dure kant als er zo al wat uiterlijk minpunten aan zitten! Goede GTI's worden idd langzaam zeldzamer, er staan nu trouwens wel een hele mooie goede aangeboden hier op het forum voor 100 euro meer! Die van mij doet het trouwens behoorlijk goed! Al ruim 30.000 kilometers en geen gekke dingen. (op de klebrubbers na dan)
Oh, en wat de schade betreft, de voorbumper is mooi grijs dus deze lijkt me nog origineel
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
Rob GT wrote:Het is volgens mij wel een echte GTI, maar bij mij zegt independer wel dat het een 69Kwh versie is. Ik wist trouwens niet dat je no-claim ook mee kunt nemen van je motor? (kan dat dan ook andersom?)
Denk dat het er gewoon mee te maken heeft dat het een importje is, dan gaan dat soort dingen wel vaker mis!
T'onder de kap trouwens redelijk simpel te zien aan het multipoint systeem.
Vind 1500 euro trouwens wel wat aan de dure kant als er zo al wat uiterlijk minpunten aan zitten! Goede GTI's worden idd langzaam zeldzamer, er staan nu trouwens wel een hele mooie goede aangeboden hier op het forum voor 100 euro meer!
Oh, en wat de schade betreft, de voorbumper is mooi grijs dus deze lijkt me nog origineel
indipender zegt 55 KW
De meeste verzekeringen die motoren verzekeren ,, verzekeren ook auto's ,, anders om niet altijd.. en je mag je no claim gewoon mee nemen ,, omdat je maar met ??n voertuig te gelijk zelf kan rijden......
Het is inderdaad wel wat apart type I achterklep , geen mistlampen voor
dat het een gerepareede schadebak is .....
Ik ga eens kijken bij aanbiedingen ....
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
Rob GT wrote:Sorry, ik bedoelde, bij mijn GTI zegt ie wel 69 Kwh.
iemand in de omgeving Twente met voldoende kennis ,, van bouwjaren en dingen en zo ? die mee wil ??
weet wel dat bruin rommel in je koelwater en schuim in je olie foute boel is ( koppakking kapot of erger )
en nattigheid op de verkeerde plaatsen op het blok
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
kevin.broke wrote:55 kW betekent dat ie als "AX 1.4i" geimporteerd is.
Zegt niks over het daadwerkelijke vermogen. Gewoon een stukje mee rijden. Als ie bij 5.5K nog eens extra begint te blaten en in de toerenbegrenzer ramt bij 7250 heb je met een GTI te maken
vond de opmerking ,, als ie multi point is wel erg sterk ,, in combinatie met 4 bout wielen dan is het een orginele GTI....
Maar heb nu wel een hoop info ,, dat deze wagen wel veel kans heeft op een schade verleden ,, en import is en andere toestanden ......
Iedereen bedankt ,, voor de info ,, heb ook op de chatbox veel extra info gekregen
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
je kan ook naar het motortje kijken trouwens. de inlaat is h??l anders.
Multipoint heeft een mooi krulvormig kunststof spruitstuk met de gasklep aan de zijkant eraan. mocht ie motorisch verbouwd zijn dan kan het zijn dat je een aluminium spruitstuk hebt met het peugeot-logo erop.
de monopoint heeft zo'n deksel met 2 ronde openingen aan de onderkant, voor het luchtfilterhuis en het gasklep/injectorhuis. en dat ligt dan bijna tegen het schutbord aan allebei.
kijk ook eens onder de auto: zit er een stabilisatorstang van links naar rechts , die met blokjes direct aan de draagarmen vastzit onder de auto? dan is het een GT/anders. Als ie droplinks heeft (van die dunne stangetjes met boutjes op de uiteinden aan een soort haakje) heb je te maken met een GTI onderstel.
Ook heeft een GTI als enige standaard geventileerde voorremschijven.
Maar met rijden merk je het het duidelijkst. Een GTI die niet vol enthousiasme het rode gebied op de toerenteller induikt (6.5K+ RPM) heeft een motorisch probleem of is geen GTI.
Oh ja, motorcodes K6A/K6B = land van herkomst Belgi?, Frankrijk of Spanje (of elders, dat weet ik dan niet, maar die landen komt het meeste voor)
motorcodes KFZ/KFY = land van herkomst Duitsland/Nederland/elders waar de emissie-eisen HOOG zijn.
motorcode KFY = 90 pk (katalysator + andere ECU, evm emissie)
motorcode KFZ = 94/95 pk (katalysator)
motorcode K6A/K6B = 100 pk (geen kat, origineel al niet dus)
Multipoint heeft een mooi krulvormig kunststof spruitstuk met de gasklep aan de zijkant eraan. mocht ie motorisch verbouwd zijn dan kan het zijn dat je een aluminium spruitstuk hebt met het peugeot-logo erop.
de monopoint heeft zo'n deksel met 2 ronde openingen aan de onderkant, voor het luchtfilterhuis en het gasklep/injectorhuis. en dat ligt dan bijna tegen het schutbord aan allebei.
kijk ook eens onder de auto: zit er een stabilisatorstang van links naar rechts , die met blokjes direct aan de draagarmen vastzit onder de auto? dan is het een GT/anders. Als ie droplinks heeft (van die dunne stangetjes met boutjes op de uiteinden aan een soort haakje) heb je te maken met een GTI onderstel.
Ook heeft een GTI als enige standaard geventileerde voorremschijven.
Maar met rijden merk je het het duidelijkst. Een GTI die niet vol enthousiasme het rode gebied op de toerenteller induikt (6.5K+ RPM) heeft een motorisch probleem of is geen GTI.
Oh ja, motorcodes K6A/K6B = land van herkomst Belgi?, Frankrijk of Spanje (of elders, dat weet ik dan niet, maar die landen komt het meeste voor)
motorcodes KFZ/KFY = land van herkomst Duitsland/Nederland/elders waar de emissie-eisen HOOG zijn.
motorcode KFY = 90 pk (katalysator + andere ECU, evm emissie)
motorcode KFZ = 94/95 pk (katalysator)
motorcode K6A/K6B = 100 pk (geen kat, origineel al niet dus)