Rondje Europa
Moderator: webmasters
Rondje Europa
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ook nieuw in het AX wereldje.
Ik heb nog geen AX, maar wil er binnenkort eentje aanschaffen. Daarmee wil ik dan ongeveer een jaar mee door Europa gaan trekken. Dit betekend dus van Zweden tot Portugal, maar ook griekenland en Tsjechi?. Nu wil ik graag weten waar ik allemaal op moet letten, wat voor tips jullie hebben en wat ik allemaal moet voorbereiden om dit te gaan doen. (bijvoorbeeld handige dingen voor in de auto etc.)
Het is misschien wel handig om erbij te zeggen dat ik snelwegen zoveel mogelijk ga proberen links te laten liggen. Ook zie ik het zelf als een groot avontuur en niet als een vakantie.
Laat maar eens horen wat jullie denken en wat jullie zouden doen, ben erg benieuwd.
Groet Palick
Ik ben nieuw hier en ook nieuw in het AX wereldje.
Ik heb nog geen AX, maar wil er binnenkort eentje aanschaffen. Daarmee wil ik dan ongeveer een jaar mee door Europa gaan trekken. Dit betekend dus van Zweden tot Portugal, maar ook griekenland en Tsjechi?. Nu wil ik graag weten waar ik allemaal op moet letten, wat voor tips jullie hebben en wat ik allemaal moet voorbereiden om dit te gaan doen. (bijvoorbeeld handige dingen voor in de auto etc.)
Het is misschien wel handig om erbij te zeggen dat ik snelwegen zoveel mogelijk ga proberen links te laten liggen. Ook zie ik het zelf als een groot avontuur en niet als een vakantie.
Laat maar eens horen wat jullie denken en wat jullie zouden doen, ben erg benieuwd.
Groet Palick
zorg voor een goede pre-check van je ax.. laat al het belangrijke (dus remmerij en tchnisch) goed controleren en als je deze rit als 1 gaat beschouden, vervang dan schijven+blokjes+remschoen+remolie.
geef je motor een goede beurt, hoeft niet meteen groot te zijn, maar cotnroleer wel de belangrijke dingen..
en neem reserve onderdelen mee van dingen waarvan je 100% zeker weet dat het stuk gaat;
-bobine/module/verdelerkap