Ik rij een nette 1.5D uit 1996 die motorisch tiptop is. Ik kom meestal zo'n 850-900 km op een tank. Met veel snelwegen kom ik aan 1 op 23, maar met het dagelijkse stadsverkeer is het gemiddeld iets van 1 op 21 nog wat.
dennis1983 wrote:Ik rij een nette 1.5D uit 1996 die motorisch tiptop is. Ik kom meestal zo'n 850-900 km op een tank. Met veel snelwegen kom ik aan 1 op 23, maar met het dagelijkse stadsverkeer is het gemiddeld iets van 1 op 21 nog wat.
belachelijk Loopt bijna op niets, zon diesel
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als ik een goedkope whitehooker open luchtfilter erop zet en in de stad 50 rijd in zijn 4 en op de autosnelweg 90 km zou rijden zou hij er dan zuiniger van worden?
Hoop op een eerlijk goed antwoord! Zodat ik of wel of niet ermee aan de slag kan!
dennis_max27 wrote:Als ik een goedkope whitehooker open luchtfilter erop zet en in de stad 50 rijd in zijn 4 en op de autosnelweg 90 km zou rijden zou hij er dan zuiniger van worden?
Hoop op een eerlijk goed antwoord! Zodat ik of wel of niet ermee aan de slag kan!
Zet je je openluchtfilter op een plek waar deze veel koude lucht pakt, achter de koplamp bijvoorbeeld, dan gaat de AX iets meer verbruiken.
Plaats je het openluchtfilter direct op het huisje achter de motor, dan krijgt het filter meer warme lucht en zou het verbruik ietsjes moeten dalen.
Maar het gaat in beide gevallen om hele kleine verschillen, waarschijnlijk amper te merken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Niet direct meer verbruiken, maar zeker ook niet minder
Je rijstijl veranderen helpt wel heel erg, zie de reacties op t forum daarover. Volgens mij was 1 op 20 met een 1.1 benzine al gehaald.
dennis1983 wrote:Ik rij een nette 1.5D uit 1996 die motorisch tiptop is. Ik kom meestal zo'n 850-900 km op een tank. Met veel snelwegen kom ik aan 1 op 23, maar met het dagelijkse stadsverkeer is het gemiddeld iets van 1 op 21 nog wat.
Dit is nu niet bepaald de meest ideale seizoenstijd voor het verbruik van je auto: het is koud, de motor komt slecht op temperatuur en dus kost dat brandstof.
Ik moet zeggen dat 'Pino' met haar nu 1.1 motorblokje nog aardig rustig aan het benzinerietje zuigt; ze blijft netjes zo'n 1 : 15-16 rijden.
Moet er wel bij vermelden dat ik ongeveer een 1/3 van het radiateuroppervlak heb afgeplakt met een stuk karton in deze barre koude tijden, dan blijft ze beter op temperatuur en kan de choke er snel af..
In stadsverkeer haal ik echter met gemak 1:12 of slechter, wederom speelt de temperatuur dan weer parten.
Eergisteren getankt en een gem. verbruik van 1 op 15,1. Erg netjes gezien de weersomstandigheden. Ze staat wel 's nachts in een verwarmde garage en dat scheelt echt een hoop. Na 2 minuten komt er al warme lucht uit de kachel en de achterruitverwarming staat bijna nooit aan.
Mijn beste waarde is op de snelweg met een verbruik van 1 op 18,7 op de bouwput die A2 heet zo'n 5 maanden geleden richting Belgie met 2 man aan boord en een hond. Mijn vrouw daarentegen kwam niet verder dan 1 op 11,2 met een Ford Mondeo station 1.8 op hetzelfde traject met 3 man aan boord en bagage. Wat had ik een schik met mijn rugzakje.
Met een Ax voor de deur, wordt je leven nooit een sleur!
Hmmm... Met 1:11 had ik 't wel gehad de laatste tankbeurt...
Moet zeggen dat ik veel korte ritjes maak momenteel, niet eens genoeg om m'n voorruit te ontwasemen zeg maar... En waarom ik dan niet ga fietsen? Is een beetje lastig met pakken laminaat, verhuisdozen etc...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:Hmmm... Met 1:11 had ik 't wel gehad de laatste tankbeurt...
haha, dat haal ik nog met mn 4x4 in 4wd, al driftend door de sneeuw
Maar eerlijk is eerlijk, veel beter als 1 op 11 krijg ik hem ook niet. En ik moet 98 tanken.... Trailer trekkend is 1 op 10 vrij normaal.
205CTI ook 1 op 11 (geen pogingen tot zuinig rijden) en de AXgt carb doet als je beetje normaal doet 1 op 13....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik rijd heel afwisselend, maar voornamelijk stukken 100 en 80km/h weg en een enkel gedeelte 50 km/h, en dat dan 60 km per dag.
en zo nu en dan ff naar de supermarkt op 5 minuten rijden, en me verbruik ligt nog steeds op 500km op een tank ofzo, dan tank ik meestal weer en ik geloof 't allemaal wel
als ik net 400 km haal op een tank dan ga ik me pas zorgen maken.