Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply

"Mijn AX loopt gemiddeld 1 op..."

<=8
11
5%
9 - 10
18
8%
11 - 12
33
15%
13 - 14
48
21%
15 - 16
51
22%
17 - 18
41
18%
19 - 20
12
5%
>=21
13
6%
 
Total votes: 227

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

36 of 43 :wink: liter volgens autoweek en die rik v kempen jaarboekies

een 1.1i image uit 1990 is tricky.. volgens autoweek heeft een image (vanaf 91) 43 liter en een ax 1.1 uit 1990 heeft een 36 liter tank
k zou toch vanuit gaan dat je boekjes kloppen maar je weet het nooit
dus jerry can mee en je weet het zeker

en een 1.0 is de zuinigste benzinemotor volgens die gegevens daaro.. gem verbruik 1 op 18,9 met 140km-u top en die van mij 1.1ifirst zou 1 op 16,4 gem verbruik hebben (zelfde als die 1.1 image)

ik ga deze tank voor de 900 km (als die niet verkocht wordt voor die tijd)

dan rij je dus gewoon heen en weer naar parijs :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

tis volgens Citroën zelf toch echt 42 ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

oke ik ga wel ff kijken hoeveel liter er nog inzit voor die begint te stotteren.. zal vast nie veel meer zijn als 40 :wink:

heb ik ook gelijk de prut uit me tank en rij ik de volgende tank weer zuiniger (ofzo)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ja, of helemaal niet meer, omdat het brandstoffilter helemaal verstop zit. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

fredju wrote:net getankt met nog halfvolle tank
554.6 km gereden 24.82 liter is 1 op 22,3
rustig gereden en mooi resultaat.. volgende tank ff leegrijden
ik mag nu in elk geval stemmen en zit in de zuinigste groep.. jeej
Ah, dat is netjes :D Zie je wel, bevestiging, je kunt 20+ halen met rustig rijden ;-)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

gisteren voor het eerst 1:14 gehaald met m'n 1.6 8v!!!
Wel veel snelweg gereden, maar zeker niet langzaam. Toch wel rond de 4500 toeren met rijden. Dus dat zal echt nog wel zuiniger kunnen als ik 80 ga rijden naar verwegistan!

517 km op een 37 liter, maar die 37 liter ging er wel met moeite in. De pomp stopte al bij 35 liter. Dan zou ie nog zuiniger hebben gereden. Bijna 1:15....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: WedMay06, 2009 8:57:15 AM
Location: Deventer
Contact:

Post by Habo »

fredju wrote:(ja ik verveel me) nieuwste 'vondst'

een 1.1i loopt bij een constante snelheid van
90 km/u 1 op 21,3
120 km/u 1 op 15,2

ofwel ruim 40% procent meer brandstofverbruik (snelheidsverschil van 33.3%)
Ja, daarom blijf ik op de autosnelweg altijd mooi achter de vrachtwagens aan tuffen met 90 km/h. Mijn laatste tank was 1:19.5. Ben benieuwd wat ik met de volgende tank verbruikt heb (probeer steeds zuiniger te rijden :D). Maar zit nog steeds in een stijgende lijn, het zou me niet verbazen als ik de volgende keer boven de 1:20 uitkom :wink:.
fredju wrote: het leuke is soms dat je 'achterlijk hard' door de bocht gaat en 'achterlijk langzaam' optrekt en dan krijg je af en toe wel rare blikken.
Ja, en dat vind ik ook weer zo geweldig aan de AX. Gewoon achterlijk hard door de bocht kunnen gaan. Bij diverse afritten en knooppunten 'vlieg' ik zowat door de bocht met 90 à 100 km/h (waar andere mensen afremmen en met een 40 à 50 km/h doorheen gaan :lol: ) Moet wel warm en droog asfalt zijn, want met regen waag ik me er niet aan :D.
En rustig optrekken probeer ik mezelf ook nog aan te wennen, want nu met dat regenweer maak ik een burnout in de 1e én 2e versnelling (even ter indicatie: gebruik de 3e en 4e versnelling niet of nauwelijks.... :oops: .....1, 2 (tot 80 à 90 km/h) en dan naar de 5 :twisted: ). Maar zelfs dan vind ik 1:19,5 nog wel meevallen. Kom dan ook vrijwel niet (of nauwelijks) boven de 90 km/h. (Ik weet het, ik zou me moeten schamen... :oops:) Maar geloof me, je ziet dan regelmatig rare gezichten als je zo optrekt :lol: Maar dat maakt me niets uit, ik heb er plezier in :D
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

nette 1:15 gehaald met de 1.4 Volcane

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kan er in de poll nog een nieuwe categorie aangemaakt worden?
Ik zou er namelijk nog deze bij willen zien: >= 1:25. :oops:

Mijn dieseltje heeft het namelijk voor elkaar gekregen om 1:26,6 te halen. :shock:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

:jump: netjes :D

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

hmmmmmm nu word ik jaloers :P

had net even een berekeningetje gemaakt voor een jaar naar werk rijden.
wat ik dus nu met een benzine auto doe.
op jaarbasis zou me dit ongeveer 2000 euro schelen met tanken.

Ok dan is de belasting en verzekering duurder maar dan nog scheelt het veel.

wat betaal je als ik vragen mag aan belasting en verzekering?

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

MNM(tm) wrote:Kan er in de poll nog een nieuwe categorie aangemaakt worden?
Ik zou er namelijk nog deze bij willen zien: >= 1:25. :oops:

Mijn dieseltje heeft het namelijk voor elkaar gekregen om 1:26,6 te halen. :shock:
1 op 30 met die dieseltjes moet makkie zijn :D

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

net getankt tank leeg 39 liter erin 700 km gereden dus 1 op 18... hm :roll: wtf 200 km te weinag:P
heb flink gescheurd want me demper hangt los dus dat is leuk :)
verder rijd ie dus 175 ben ik 8er gekomen dus en daarna hing me demper helemaaal los, dus er moet ff nieuwe op
Last edited by fredju on SunJul19, 2009 11:10:53 PM, edited 1 time in total.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

v.andriessen wrote: 517 km op een 37 liter, maar die 37 liter ging er wel met moeite in. De pomp stopte al bij 35 liter. Dan zou ie nog zuiniger hebben gereden. Bijna 1:15....
als je exact resultaat wil hebben stoppen als de pomp stopt (en m elke keer op de zelfde manier erin hangen... euh ja :D )
als je 2 liter extra pompt na de eerste stop dan klink je wel een aantal keer door ook omdat je zegt met moeite? denk je niet dat je dan kans hebt om te morsen..? btje zonde voor je verbruik of vieze vingers.. ligt ook aan de tankinstallatie natuurlijk maar oke.. je kan zo iig lastig exact meten tenzij je hem elke keer precies even volgooit en niet morst ... k zou het risico niet nemen .. wat ik wel s doe is nog een paar seconde de slang laten uitlekken, maar goed daar word je ook nie rijk van natuurlijk
magoe als je echt zuunig wil rijden hellepe alle kleine beetjes

nog een goeie tip nooit aachteruit inparkeren-uitparkeren als het FF kan
want achteruit rijden is echt killing voor je verbruik
en als het dan toch moet... parkeer dan met warme moter achteruit in in plaats van achteruit uitparkeren met koude motor.. scheelt ook weer een molecuul ve liter.. en doe dit VOORAL als je bang bent achteruit te parkeren!! want als je stukkie gereden heb is inparkeren altijd makkelijker als koud uitparkeren terwijl er ook nog autos achter je langsrijden... dat is vragen om problemen :P vooruit uitparkeren dus... ook voor de verkeersveiligheid... je kan ook handrem gebruiken als je na het parkeren weer de andere kant op moet das dan wel weer leuk..
dit gaat nergens over ok ik geef toe

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

woohoot, mijn GT carb heeft 1 op 8,5 gedaan :twisted: 255 km op de tank en toen brande het lampje :D

Grootste gedeelte van de tank op de slalom + lekkende benzine slangen + niet goede carb

Nu staat er alweer 200 op en hij's nog niet op de helft (lekkage opgelost, nieuwe carb erop, relatief rustig gereden ;)) Dus miss haal ik de 1 op 13 wel :P

BTW, ik parkeer áltijd voorruit in, vind dat achteruit parkeren ontzettend lastig en irritant, achteruit wegrijden is een stuk simpeler (meer ruimte :P, de neus kan je wel zien waar die eindigd maar de kont niet..)

Maar goed, het is swinters idd niet fijn, want dan rijd je achteruit met koude motor en dan roken ze zo lekker (koud & vochtig) en dat komt altijd je bestuuderssruimte in :P:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Yeaa...

1160 km gereden op 1 tank.. ala 58 liter (met de golf :oops: )

toch bijna 1 op 21 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nieuw record met de GT injectie gehaald: 1:17,7 :D

Warm weer, iets van super bleifrei in de tank en een bijna verlaten autobahn waardoor de snelheid urenlang permanent op de 130 lag zonder af te hoeven remmen of op te trekken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

dennis_max27
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
Location: Eindhoven

Post by dennis_max27 »

300KM Gereden autosnelweg 90 buitenwegen 80 en stad 50, heb 1:20.

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

Mn eerste score komt uit op 1;16 wat ik toch lichtelijk vind tegenvallen. Had gehoopt op 1;18 a 19. Maar goed, misschien nog wat zuiniger gaan rijden. Rij elke dag 18 km naar stage. Stukje snelweg, stuk 100 km weg met veel stoplichten.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

In de stad zuipt 'Pino' net zo hard als haar grote zus: ongeveer 1:10....
Zoals al ooit aangegeven is het daarintegen ook mogelijk om 1:19 te rijden op de lange baan.
Mooi hè carburateurs? :lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply