Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply

"Mijn AX loopt gemiddeld 1 op..."

<=8
11
5%
9 - 10
18
8%
11 - 12
33
15%
13 - 14
48
21%
15 - 16
51
22%
17 - 18
41
18%
19 - 20
12
5%
>=21
13
6%
 
Total votes: 227

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

me recordje met de swift was 1 op 22 (1.0 benzine)
met me 323 kwam ik niet zuiniger als 1 op 15 (1.5 16v 1075 kg)
en nu heb ik net een ax 1.1, alleen er loopt iets aan...
volgende tank ga ik ff meting doen .. ik hoop uiteindelijk een keer 1 op 20 te kunnen halen, weet alleen niet of dat mogelijk is..

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Met mijn 1.1i first impression,

1:22 kan, zelfs met benzine, mits je heel rustig rijdt (80) en alleen lange stukken.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

raoel wrote:Met mijn 1.1i first impression,

1:22 kan, zelfs met benzine, mits je heel rustig rijdt (80) en alleen lange stukken.
zo da's wel zuinig ja :)
k kreeg vandaag nog een steen op me ruit van een vrachtwagen

dat zijn weer van die momenten waarop je denkt waar doe ik het voor

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

1:11.7 gehaald met de GTI, een recordje denk ik. Maar das wel constant 130 rijden op autostrade en niet te hard optrekken.
vorige tank 1:5.8 :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

en toch zou dat zuiniger moeten kunnen? ik heb de 1 op 15 gehaald met een gti blokje. En zelfs op het circuit kom ik niet onder de 1 op 9 a 10 :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Drake wrote:en toch zou dat zuiniger moeten kunnen? ik heb de 1 op 15 gehaald met een gti blokje. En zelfs op het circuit kom ik niet onder de 1 op 9 a 10 :lol:
ik snap echt niet hoe die van u zo zuinig kan zijn. Ik heb echt mijn best gedaan om zuinig te rijden. Ik heb wel af en toe eens een auto voorbijgestoken, maar ik heb mij echt heel kalm gehouden. Zuiniger zit er niet in denk ik, tenzij ik 90 ga rijden.
Die van mij verbruikt op circuit denk ik 1 op 5 a 6, want na 4 laps nurburgring was mijn bak toch wel bijna half leeg. Ik had na mijn laatste tankbeurt vooraf wel al de laatste 30-40km ook behoorlijk pittig doorgereden. Als ik sportief rijd ligt mijn verbruik meestal rond de 1:7/8
Remmen lopen perfect vrij. Enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Volgens mij scheelt er eigenlijk niets mee?
ps, ik heb 195's

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

normaal rij ik rond de 1 op 12.5 13 overigens.

Ik gok het lagere gewicht/dunnere banden/geen GT bumper en het blokje loopt erg netjes (orginele chip).

maar 1 op 6 is wel erg slecht zelfs bij een gti zou je niet onder de 1 op 8 moeten komen.

Maargoed 195 is vrij breed, eigenlijk zou ik er niet breder dan 185 onder doen.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

citrofenwick wrote:
ik snap echt niet hoe die van u zo zuinig kan zijn. Ik heb echt mijn best gedaan om zuinig te rijden. Ik heb wel af en toe eens een auto voorbijgestoken, maar ik heb mij echt heel kalm gehouden. Zuiniger zit er niet in denk ik, tenzij ik 90 ga rijden.
Die van mij verbruikt op circuit denk ik 1 op 5 a 6, want na 4 laps nurburgring was mijn bak toch wel bijna half leeg. Ik had na mijn laatste tankbeurt vooraf wel al de laatste 30-40km ook behoorlijk pittig doorgereden. Als ik sportief rijd ligt mijn verbruik meestal rond de 1:7/8
Remmen lopen perfect vrij. Enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Volgens mij scheelt er eigenlijk niets mee? ps, ik heb 195's
als je (u) nou volgende x met halfvolle tank gaat racen en zonder 2e persoon scheelt dat al gauw 100 kg en is dat ronderecord daar :)

ik ben nu bezig met me mn eerste meting hoe zuinig ik kan halen met me 1.1tje.. heb de afgelopen dagen 300 km gereden en meter geeft nog ruim 3/4e aan en dat lijkt me toch niet helemaal te kloppen :)
vandaag spatlappen achter de voorwielen verwijderd en bandjes rondom van 2.1 naar 2.3 zal ook wel weer iets uitmaken

dat ding wat meet hoeveel er nog inzit hang in elk geval aan de rechterkant vd tank :) en als het lampie gaat branden zit er nog zeker 7 liter in je tank en het valt me op dat dat lampie heel vaak aan en uit gaat
(ax newbie)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

raoel wrote:Met mijn 1.1i first impression,

1:22 kan, zelfs met benzine, mits je heel rustig rijdt (80) en alleen lange stukken.
ik heb met mijn eerste ax (1.1 TGE 5 deurs) naar Frankrijk gereden. Met 80km/u, toen heb ik 780 km op één tank gereden. Dat was 1 op 19.5

met mijn 1.1 Volcane ben ik nooit verder geweest dan 600.

Met mijn GTI (1.6 8v) rij ik ongeveer 450 km op 38 liter. Das 1 op 12
Maar dat is nooit een rustig ritje geweest, kan ik je vertellen :twisted:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

fredju wrote:
citrofenwick wrote:
ik snap echt niet hoe die van u zo zuinig kan zijn. Ik heb echt mijn best gedaan om zuinig te rijden. Ik heb wel af en toe eens een auto voorbijgestoken, maar ik heb mij echt heel kalm gehouden. Zuiniger zit er niet in denk ik, tenzij ik 90 ga rijden.
Die van mij verbruikt op circuit denk ik 1 op 5 a 6, want na 4 laps nurburgring was mijn bak toch wel bijna half leeg. Ik had na mijn laatste tankbeurt vooraf wel al de laatste 30-40km ook behoorlijk pittig doorgereden. Als ik sportief rijd ligt mijn verbruik meestal rond de 1:7/8
Remmen lopen perfect vrij. Enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Volgens mij scheelt er eigenlijk niets mee? ps, ik heb 195's
als je (u) nou volgende x met halfvolle tank gaat racen en zonder 2e persoon scheelt dat al gauw 100 kg en is dat ronderecord daar :)

ik ben nu bezig met me mn eerste meting hoe zuinig ik kan halen met me 1.1tje.. heb de afgelopen dagen 300 km gereden en meter geeft nog ruim 3/4e aan en dat lijkt me toch niet helemaal te kloppen :)
vandaag spatlappen achter de voorwielen verwijderd en bandjes rondom van 2.1 naar 2.3 zal ook wel weer iets uitmaken

dat ding wat meet hoeveel er nog inzit hang in elk geval aan de rechterkant vd tank :) en als het lampie gaat branden zit er nog zeker 7 liter in je tank en het valt me op dat dat lampie heel vaak aan en uit gaat
(AX newbie)
2 uurtjes Zolder met een volle tank en hij begint in de bochten al te stotteren omdat de tank bijna uit is :P Daarbij is elk beetje gewicht op de achteras welkom. Ik heb me er al bij neergelegd hoor, een GTI is niet echt zuinig.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wow die van mij is ook niet echt zuinig maar zoveel zuipt hij gelukig ook nog niet, al denk ik dat ik wel rustiger rij.

Als ik naar de ring ga ga ik het meten dus hoef niet bang te zijn dat hij het er dan uitgooit op de snelweg:P

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

raoel wrote:Met mijn 1.1i first impression,

1:22 kan, zelfs met benzine, mits je heel rustig rijdt (80) en alleen lange stukken.
net getankt met nog halfvolle tank
554.6 km gereden 24.82 liter is 1 op 22,3
rustig gereden en mooi resultaat.. volgende tank ff leegrijden
ik mag nu in elk geval stemmen en zit in de zuinigste groep.. jeej

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

(ja ik verveel me) nieuwste 'vondst'

een 1.1i loopt bij een constante snelheid van
90 km/u 1 op 21,3
120 km/u 1 op 15,2

ofwel ruim 40% procent meer brandstofverbruik (snelheidsverschil van 33.3%)

de beste tips voor zuinig rijden had ik een paar jaar terug hier gevonden:
http://members.ziggo.nl/kroone/gas/
dus ondanks die 1 op 22 denk ik dat ik toch redelijk vlot door het verkeer heen ben 'getuft'..

het leuke is soms dat je 'achterlijk hard' door de bocht gaat en 'achterlijk langzaam' optrekt en dan krijg je af en toe wel rare blikken.

eergister zag ik nog 2 duitsers achter mij achter me mij uitlachen dat ik een andere slak links van mij niet passerde na een stoplicht... even later kwam er een 90 graden bocht naar rechts die ik bij groen in zn 4 neem (harderwijk lelystad bij de benzinestations) en opeens was die duitser een paar honderd meter achter me.. en dan zie ik ze weer aankomen met veel gas erop en bij het volgende stoplicht staat ie weer stil en kom ik hem aan de binnenbocht voorbij, want ik weet meestal wel wanneer die op groen schiet daar.. ´auf wiedersehen, muhaha´

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

fredju wrote:...en dan zie ik ze weer aankomen met veel gas erop en bij het volgende stoplicht staat ie weer stil en kom ik hem aan de binnenbocht voorbij, want ik weet meestal wel wanneer die op groen schiet daar.. ´auf wiedersehen, muhaha´
Muaaahahaha... :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik wil nog een keer stemmen! Kan voor 4 AXen stemmen :P

Maar de 1.0 is uiterst zuinig geweest, voor zijn doen, 1 op 15,5 :D

En idd, bij de AX als je 90 rijd zijn ze SUPER zuinig, maar alles daarboven vervoudigd je verbruik.
Dat is met die 1.0 helemaal. Ik hem op de snelweg 110 gereden, zwaarbeladen en dan nog 1 op 15 vind ik heel niet slecht.

En mijn GT is ff een ramp, hij staat op 150 KM op de dagteller en de tank op de laatste kwart... Dan zou 200 km betekenen voor t lampje gaat branden en dan gaat er 25 liter in dussssuh 1 op 8 :P... maar zover is het nog niet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Post by fredju »

heeft elke ax een tank van 43 liter ?

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

die van mij dacht ik 36 iig dat zegt mijn boekje.
rij de tank ook nooit leeg voordat ik tank meestal half leeg of 3/4

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

fredju wrote:heeft elke AX een tank van 43 liter ?
42 ;)

Ja vrijwel alle behalve, de 1.0 en 1.1 carburateurs (pre 88 )
Last edited by grietje on TueJun23, 2009 10:44:35 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

42?

dus mijn image 1.1i 1990 zou dan ook een 42liter tank moeten hebben?
in het boekje staat namelijk 36.

ben ik wel heel benieuwd naar eigenlijk.

want dan betekend het dat ik ipv 612km, 714km op een tank kan rijden:).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kleutscher wrote:42?

dus mijn image 1.1i 1990 zou dan ook een 42liter tank moeten hebben?
in het boekje staat namelijk 36.

ben ik wel heel benieuwd naar eigenlijk.

want dan betekend het dat ik ipv 612km, 714km op een tank kan rijden:).
een 1.1 injectie moet eigenlijk wel een 42 tank hebben ja. Maargoed, het is Citroën dus opzich is alles variabel :P Maar kan zijn dat je boekje hebt van een 1.1 carb ofzo?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply