draadloos internet op laptop..... is dit iets voor mij ?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Nog even een vraagje,.....

's nachts trek ik altijd de stekker uit het stopcontact van de modem en router....... kan dit mijn probleem veroorzaken ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Zeker, een modem/router kan dan zijn instellingen verliezen
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Rock's wrote:Nog even een vraagje,.....

's nachts trek ik altijd de stekker uit het stopcontact van de modem en router....... kan dit mijn probleem veroorzaken ?


nee, als het goed is onthoudt ie de instellingen.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb later op de middag de boel weer aangesloten, ff de stekker van de router eruit getrokken, er weer in getrapt en het werkte zonder dat ik een profile moest aanmelden.....

Computer uit gezet...... de stekkers erin laten zitten, en een p[aar uur later de boel weer aan,...... en het loopt probleemloos..... ik zou nu toch idd gaan denken dat mijn buurman op een zelfde kanaal zit te vingeren.....en dat dat probs geeft.... :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik ben dus bezig met een bedraad netwerkje. Ik heb eindelijk een kabel weten te trekken van de meterkast (modem) naar de studeerkamer. De kabel bleef continu ergens steken. Nu moet ik een nieuw RJ45 stekkertje aan die kabel zetten. Heeft iemand in de buurt van Arnhem zo'n tang!? Ik ga dus echt geen tang van 20 euro kopen voor 1 stekkertje!?!

Of kan het ook anders, met een andere tang oid!?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Tang kopen (kosten bij ons een tientje trouwens), gebruiken, weer terug in de verpakking en dan weer naar de winkel om hem terug te brengen en je geld terug te krijgen :)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mijn "troep" werkt overigens al 2 dagen prima :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

netjes! En hebben de buren ook goed ontvangst :lol:

Hier werkt het ook prima, ik heb alleen een hoogspanningskabel door de gang! Binnenkort ff in Winschoten zo'n tang halen en terugbrengen! :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

peter wrote:Zeker, een modem/router kan dan zijn instellingen verliezen


nee die onthoud hij... wat er wel kan gebeuren is dat de modem eerst weer gaat aanmelden op het netwerk... bij @homo kan dat soms een 30 min. duren..

Dus Router en Modem staan hier continu te vlammen.... Er is namelijk werk aan de winkel in de meterkast hier :D

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Brutus wrote:
peter wrote:Zeker, een modem/router kan dan zijn instellingen verliezen


nee die onthoud hij... wat er wel kan gebeuren is dat de modem eerst weer gaat aanmelden op het netwerk... bij @homo kan dat soms een 30 min. duren..

Dus Router en Modem staan hier continu te vlammen.... Er is namelijk werk aan de winkel in de meterkast hier :D


Ligt denk ik aan de router, maar ze zijn er echt die je niet langer dan een paar uur zonder stroom moet zetten, ook met linksys heb ik die ervaring (beroepshalve stel ik een stuk of 10 van die dingen in in de week). Opvallend veel mensen die aan het einde van de zomervakantie bellen omdat hun internetverbinding het niet meer doet enz enz...
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

peter wrote:
Brutus wrote:
peter wrote:Zeker, een modem/router kan dan zijn instellingen verliezen


nee die onthoud hij... wat er wel kan gebeuren is dat de modem eerst weer gaat aanmelden op het netwerk... bij @homo kan dat soms een 30 min. duren..

Dus Router en Modem staan hier continu te vlammen.... Er is namelijk werk aan de winkel in de meterkast hier :D


Ligt denk ik aan de router, maar ze zijn er echt die je niet langer dan een paar uur zonder stroom moet zetten, ook met linksys heb ik die ervaring (beroepshalve stel ik een stuk of 10 van die dingen in in de week). Opvallend veel mensen die aan het einde van de zomervakantie bellen omdat hun internetverbinding het niet meer doet enz enz...


ik heb ook een linksys router... maar ligt echt aan de motorola modems... :) Wat je wel kan doen is je modem op standby zettenn (aparte knop bovenop)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Brutus wrote:
peter wrote:Zeker, een modem/router kan dan zijn instellingen verliezen


nee die onthoud hij... wat er wel kan gebeuren is dat de modem eerst weer gaat aanmelden op het netwerk... bij @homo kan dat soms een 30 min. duren..

Dus Router en Modem staan hier continu te vlammen.... Er is namelijk werk aan de winkel in de meterkast hier :D


Een router kan wel degelijk zijn instellingen verliezen, hoevaak ik voor mn werk toen ik nog bij @home zag hoevaak dr gedonder was met de routers, en dat lag echt niet aan @home, of aan een bepaald type router.
Stroomuitval is een grote oorzaak van routers die instellingen kwijt zijn, en ze lopen vast bij het leven, zeker de goedkopere merken.

30 min aanmelden lijkt me zwaar overdreven, tenzij je misschien een oud com21 modem hebt, aangezien we het modem altijd opnieuw starten terwijl klant aan de lijn blijft, dat is met een mintuut, hooguit 2 bekeken.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:? Iedere x dat ik zeg dat het werkt is het daarna weer k*t :?

Nu heb ik mijn draadje er weer tussen,........ als hij straks werkt zet ik die troep nooit meer uit :twisted:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

peter wrote:Tang kopen (kosten bij ons een tientje trouwens), gebruiken, weer terug in de verpakking en dan weer naar de winkel om hem terug te brengen en je geld terug te krijgen :)



Een rij (8!) kroonsteentjes doet voorlopig goed werk! Schijnt goed te gaan!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Eriks wrote:
peter wrote:Tang kopen (kosten bij ons een tientje trouwens), gebruiken, weer terug in de verpakking en dan weer naar de winkel om hem terug te brengen en je geld terug te krijgen :)



Een rij (8!) kroonsteentjes doet voorlopig goed werk! Schijnt goed te gaan!


ghehe, dat werkt idd, maar niet op hele lange kabels.

er komt nl. ruis bij, en die verlaagt de maximale weerstand op je verbinding.

zo heb je ook UTP-splitters.. grappige dingen.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

OK kornuiten,........ er MOET iets gebeuren......

Ik zit alweer een maand of wat met een draad door het huis waar iedereen over struikeld, en wat niet echt sierlijk is :?

Ik ben over gegaan op een nieuwe provider....(Casema via de kabel)

alles (dus ook het draadloze) liep prima...TOTDAT !

Ik d8 dat al die kastjes wel eens naar de meterkast konden,....zodoende...

Helaas heb ik sindsdien geen draadlooze verbinding meer.... de spullen zijn getest en werken prima, en als ik de router er tussen zet werkt het ook,..... totdat ik de kabel van de router naar de laptop eruit trek.... :?

Wie kan mij helpen (event. tegen vergoeding)..... ik wordt er gek van.... :wall

Pas mijn broer laten kijken,.. en op een gegeven moment werkte het draadloos,.... maar ong 20 minuten later was het weer gebeurd.... :?

nu ga ik dingen zeggen waar ik geen verstand van heb :lol:
-Mogelijk staat er ergens een firewall aan die de draadloze verbinding blokkeerd ?...... denkende aan de modem ?
- bij de verhuizing naar de meterkast zijn de stekkers er ongeveer 1876 X in en uit het stopcontact gehaald waardoor de casema modem in de war is ?
- Ik heb al een uurtje met de helpdesk van casema gesproken, die man werd mij op een gegeven moment een beetje zat omdat hij zag dat alles werkte,... en dat klopt.....totdat ik de kabel eruit haal... :? (helpdesk is dus ook geen optie.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rock's wrote:OK kornuiten,........ er MOET iets gebeuren......

Ik zit alweer een maand of wat met een draad door het huis waar iedereen over struikeld, en wat niet echt sierlijk is :?

Ik ben over gegaan op een nieuwe provider....(Casema via de kabel)

alles (dus ook het draadloze) liep prima...TOTDAT !

Ik d8 dat al die kastjes wel eens naar de meterkast konden,....zodoende...

Helaas heb ik sindsdien geen draadlooze verbinding meer.... de spullen zijn getest en werken prima, en als ik de router er tussen zet werkt het ook,..... totdat ik de kabel van de router naar de laptop eruit trek.... :?

Wie kan mij helpen (event. tegen vergoeding)..... ik wordt er gek van.... :wall


Aad vraag het even aan Michel, die houd onze verbinding met de boze buitenwereld ook in stand en ook via de zelfde provider (Casema).

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

MICHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL .............

help :x

:wink: Ik bedoel dus dat als je een keertje tijd hebt aub even langs wil komen om het eea te checken.... :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Rock's wrote:Wie kan mij helpen [s](event. tegen vergoeding)[/s]..... ik wordt er gek van.... :wall


Zeg maar wanneer je een keer tijd hebt, we hebben zelf ook casema en tot nu toe draait alles nog steeds zoals het hoort ;)

En als die vergoeding ook gezien mag worden als een glaasje fris dan zeg ik geen nee ;)

Rock's wrote:MICHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL .............

help :x

:wink: Ik bedoel dus dat als je een keertje tijd hebt aub even langs wil komen om het eea te checken.... :wink:


die zag ik dus te laat, maar zie de reactie hierboven ;)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik ben net naar netwerkverbindingen gegaan,....... draadloze netwerkverbinding aangezet,......als dit berichtje op het forum komt dan heb ik een een draadloos berichtje geplaatst :jump:

ik laat deze setup zo ff staan,....... en ga over een uurtje kijken of ik nog steeds draadloos ben :D

ik hoop dat ik het reeds zef op heb gelost...... dan zou ik wel erg slim, modern en handig met compu's zijn :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply