Hoeveel ax 1.4 diesel eigenaren zijn er hier?
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Als je dit inbouwt ben je eigelijk al klaar voor de winter:
Een warmtewisselaar dus. De grote aansluitingen sluit je gewoon aan op je kachelradiatorslangen, en de kleine zijn voor je brandstoftoevoer.
De zonnenbloempjes worden dan lekker warm aan de motor gevoerd
Allleen voor de winter zit je nog effe met het feit dat koude starts wat hakkeriger zullen verlopen. Geen 100% rijden als het vriest dus
Dit kan je gewoon meenemen naar je volgende auto net als je bij een autoradio zou doen.
Een warmtewisselaar dus. De grote aansluitingen sluit je gewoon aan op je kachelradiatorslangen, en de kleine zijn voor je brandstoftoevoer.
De zonnenbloempjes worden dan lekker warm aan de motor gevoerd
Allleen voor de winter zit je nog effe met het feit dat koude starts wat hakkeriger zullen verlopen. Geen 100% rijden als het vriest dus
Dit kan je gewoon meenemen naar je volgende auto net als je bij een autoradio zou doen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Net een misschien interessant verhaal gehoord van iemand met een C15; die lengt zijn diesel tot iets van 80% met zonnebloemolie aan, maar ook met 5% LHM (dat is wat al die hydraulische Citroen 's in hun veersysteem hebben). Hierdoor wordt de tankinhoud "groen" en tegen de douane kunnen zeggen dat ze net terug zijn uit Duitsland en nog op Duitse bio-diesel rijden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Rio97 wrote:Net een misschien interessant verhaal gehoord van iemand met een C15; die lengt zijn diesel tot iets van 80% met zonnebloemolie aan, maar ook met 5% LHM (dat is wat al die hydraulische Citroën 's in hun veersysteem hebben). Hierdoor wordt de tankinhoud "groen" en tegen de douane kunnen zeggen dat ze net terug zijn uit Duitsland en nog op Duitse bio-diesel rijden.
LOL!!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
LHM kost een euro of 5 per liter... dus dat is best een duur goedje vergeleken met zonnebloemolie/ diesel.
Denk niet dat je dan goedkoper uit bent als met gewoon 100% Diesel.
Neem een tank van 45 liter;
Nouja, 10 euro goedkoper dan...
Maar dat LHM maakt het allemaal weer erg duur. Misschien zou minder LHM (half litertje) ook al voldoen om een groene tint te geven aan de tankinhoud.
Denk niet dat je dan goedkoper uit bent als met gewoon 100% Diesel.
Neem een tank van 45 liter;
Code: Select all
15% Diesel: 7liter a 1,10 = 7,70
5% LHM: 2,25 liter a 5,00 = 11,25
80% zonnebloemolie: 36 liter a 0,60 = 21,60
totaal: 40,55
100% Diesel 45liter a 1,10 = 49
Nouja, 10 euro goedkoper dan...
Maar dat LHM maakt het allemaal weer erg duur. Misschien zou minder LHM (half litertje) ook al voldoen om een groene tint te geven aan de tankinhoud.
Edit; die gast gebruikte afgewerkte LHM; dat kost wat minder als je een BX/XM etc rijder kent die zelf het onderhoud doet
Zal de specs nog's precies navragen.
Zal de specs nog's precies navragen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Ik heb net eens ff dit topic door gelezen. Maar nu ff een vraag.
Wat kost een diesel ongeveer in wegenbelasting?
Ik ben er over aan het denken om ook te gaan dieselen. Heel misschien dan. En een AX diesel is dan wel keuze 1.
Maar het hangt nog af van het voordeel dat het opleverd bij 40.000km per jaar t.o.v. mijn huidige 1.1
Wat kost een diesel ongeveer in wegenbelasting?
Ik ben er over aan het denken om ook te gaan dieselen. Heel misschien dan. En een AX diesel is dan wel keuze 1.
Maar het hangt nog af van het voordeel dat het opleverd bij 40.000km per jaar t.o.v. mijn huidige 1.1
citro-power wrote:Ik heb net eens ff dit topic door gelezen. Maar nu ff een vraag.
Wat kost een diesel ongeveer in wegenbelasting?
Ik ben er over aan het denken om ook te gaan dieselen. Heel misschien dan. En een AX diesel is dan wel keuze 1.
Maar het hangt nog af van het voordeel dat het opleverd bij 40.000km per jaar t.o.v. mijn huidige 1.1
Wegenbelasting is 32 euro per maand dus met 40000 km is dat een hoop voordeel
Diesel:
12x32=384,- per jaar
40000:21=1905 liter diesel per jaar.
1905x1.10=2100,- brandstof
2100+384=2484,- per jaar.
Benzine:
12x9= 81,- per jaar.
40000:16=2500 liter benzine per jaar.
2500x1.48=3700,- brandstof.
3700+81=3781,- per jaar.
3781-2484=1297,- voordel bij 40000 km per jaar
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Van dat verschil zou ik ieder jaar een AX kunnen kopen En ik betaal zelfs 14 euro per maand aan wegenbelasting. Maar benzine tank ik in belgie voor 1,33 per liter
Maar dat verschil is idd behoorlijk. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is dat een diesel wat langzamer is. En eigenlijk zocht ik iets snellers.
Ik was ook al rond aan het kijken naar dieseltjes. Maar er staan er niet zo gek veel.
Maar dat verschil is idd behoorlijk. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is dat een diesel wat langzamer is. En eigenlijk zocht ik iets snellers.
Ik was ook al rond aan het kijken naar dieseltjes. Maar er staan er niet zo gek veel.
citro-power wrote:Van dat verschil zou ik ieder jaar een AX kunnen kopen En ik betaal zelfs 14 euro per maand aan wegenbelasting. Maar benzine tank ik in belgie voor 1,33 per liter
Maar dat verschil is idd behoorlijk. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is dat een diesel wat langzamer is. En eigenlijk zocht ik iets snellers.
Ik was ook al rond aan het kijken naar dieseltjes. Maar er staan er niet zo gek veel.
Niet langzamer maar veel langzamer
Als je daar niet tegenkan zou ik er nog ff over nadenken, als je je de hele tijd dood ergert in je auto schiet het ook niet op.
Mijn dieseltje rijdt 137 km/h max op de teller, denk zo"n 130 in het echt.
En het duurt uren voordat je het haald, maarja, elke keer dat ik bij de pomp sta ben ik weer dolgelukkig
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Tja, het is afwegen. Of een langzame saxo 1.1 en meer betalen, of een hele langzame AX 1.4/1.5D en goedkoper rijden.
Ik rij iedere dag 110km voor mijn werk en zo'n 70km daarvan is autobaan. Dan is het wel prettig om wat sneller te zijn.
Is een 1.5 veel sneller dan een 1.4? Of maakt dat niet zo veel uit.
Ik rij iedere dag 110km voor mijn werk en zo'n 70km daarvan is autobaan. Dan is het wel prettig om wat sneller te zijn.
Is een 1.5 veel sneller dan een 1.4? Of maakt dat niet zo veel uit.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
citro-power wrote:Tja, het is afwegen. Of een langzame saxo 1.1 en meer betalen, of een hele langzame AX 1.4/1.5D en goedkoper rijden.
Ik rij iedere dag 110km voor mijn werk en zo'n 70km daarvan is autobaan. Dan is het wel prettig om wat sneller te zijn.
Is een 1.5 veel sneller dan een 1.4? Of maakt dat niet zo veel uit.
Zal niet of nauwelijks uitmaken denk ik, qua vermogen zitten ze ongeveer hetzelfde.
Zo bijster traag is een dieseltje nu ook niet, gewoon lekker 120 cruisen, en dan is dr niets aan de hand.
Het constant 120 rijden is geen probleem maar het optrekken doe ik altijd rustig aan.
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
1.4deetje wrote:Het constant 120 rijden is geen probleem maar het optrekken doe ik altijd rustig aan.
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
beetje zonnebloemolie in de tank gooien voordat je gaat voor de APK, 10liter olie dr in en de rest afvullen met diesel, scheelt je flink wat in de roetuitstoot
Zou verder je injectoren dan ns nakijken, misschien dat die niet helemaal lekker meer verstuiven.
IceByte wrote:1.4deetje wrote:Het constant 120 rijden is geen probleem maar het optrekken doe ik altijd rustig aan.
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
beetje zonnebloemolie in de tank gooien voordat je gaat voor de APK, 10liter olie dr in en de rest afvullen met diesel, scheelt je flink wat in de roetuitstoot
Zou verder je injectoren dan ns nakijken, misschien dat die niet helemaal lekker meer verstuiven.
Heb dat ding pas helemaal uit elkaar gehaald in verband met olie lekkage
en er voor 600,- aan versleuteld, dus die zijn gewoon goed.
Gooi voordat ik aan de roetmeting begin mijn brandstoffilter gewoon vol tunap en dan kom ik er fluitend doorheen
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Kakelbont wrote:De 1.5 is wel iets vlotter ja, en betrouwbaarder. En veeel duurder
Kijk, als je met een 1.5 rustig 120/130 kunt rijden is het oke. Normaal rijd ik ook niet harder. Heeft in de spits ook weinig zin en kost alleen maar benzine.
Maar een 1.5 is idd redelijk duur. Zag er een paar staan met dik 200.000km op de klok en daar vroegen ze nog 2000/2400 euro voor. Dat is niet misselijk.