Ik zou ook niet eens weten hoe en wat ik moet ombouwen, heb al op duitse sites gekeken maar mn duits is al net zo goed als mn turks

Groeten Michel
Moderator: webmasters
Rio97 wrote:Net een misschien interessant verhaal gehoord van iemand met een C15; die lengt zijn diesel tot iets van 80% met zonnebloemolie aan, maar ook met 5% LHM (dat is wat al die hydraulische Citroën 's in hun veersysteem hebben). Hierdoor wordt de tankinhoud "groen" en tegen de douane kunnen zeggen dat ze net terug zijn uit Duitsland en nog op Duitse bio-diesel rijden.
Code: Select all
15% Diesel: 7liter a 1,10 = 7,70
5% LHM: 2,25 liter a 5,00 = 11,25
80% zonnebloemolie: 36 liter a 0,60 = 21,60
totaal: 40,55
100% Diesel 45liter a 1,10 = 49
citro-power wrote:Ik heb net eens ff dit topic door gelezen. Maar nu ff een vraag.
Wat kost een diesel ongeveer in wegenbelasting?
Ik ben er over aan het denken om ook te gaan dieselen. Heel misschien dan. En een AX diesel is dan wel keuze 1.
Maar het hangt nog af van het voordeel dat het opleverd bij 40.000km per jaar t.o.v. mijn huidige 1.1
citro-power wrote:Van dat verschil zou ik ieder jaar een AX kunnen kopenEn ik betaal zelfs 14 euro per maand aan wegenbelasting. Maar benzine tank ik in belgie voor 1,33 per liter
Maar dat verschil is idd behoorlijk. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is dat een diesel wat langzamer is. En eigenlijk zocht ik iets snellers.
Ik was ook al rond aan het kijken naar dieseltjes. Maar er staan er niet zo gek veel.
citro-power wrote:Tja, het is afwegen. Of een langzame saxo 1.1 en meer betalen, of een hele langzame AX 1.4/1.5D en goedkoper rijden.
Ik rij iedere dag 110km voor mijn werk en zo'n 70km daarvan is autobaan. Dan is het wel prettig om wat sneller te zijn.
Is een 1.5 veel sneller dan een 1.4? Of maakt dat niet zo veel uit.
1.4deetje wrote:Het constant 120 rijden is geen probleem maar het optrekken doe ik altijd rustig aan.
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
IceByte wrote:1.4deetje wrote:Het constant 120 rijden is geen probleem maar het optrekken doe ik altijd rustig aan.
Als ik hem een beetje in toeren doortrek dat vliegen de roetpluimen om je oren.
Zie ook op tegen de roetmeting, moet er niet aan denken dat ik mijn
eigen dieseltje straks opblaas
beetje zonnebloemolie in de tank gooien voordat je gaat voor de APK, 10liter olie dr in en de rest afvullen met diesel, scheelt je flink wat in de roetuitstoot
Zou verder je injectoren dan ns nakijken, misschien dat die niet helemaal lekker meer verstuiven.
Kakelbont wrote:De 1.5 is wel iets vlotter ja, en betrouwbaarder. En veeel duurder