Wat te doen aan de hoge benzineprijzen

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

manuarmata wrote:ik ga woensdag kijken voor een saxo 16v met lpg.
als hij in goede staat verkeert en ik wat aan de prijs kan snoepen zou hij wel eens de mijne kunnen worden.
Lekker goedkoop rijden met een ferm scheurijzer, het lijkt een wel droom.

Een Saxo 16V op LPG is vragen om problemen.... Op gas moet je koken niet rijden (citaat me vader)

Levert alleen versleten cilinderkop en zuigers op....
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

gas is idd de pest voor je kop die wordt veelste heet. Maar je kan er een tijd op door hoor. Verwacht echter geen 3 ton te halen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Sander wrote:gas is idd de pest voor je kop die wordt veelste heet. Maar je kan er een tijd op door hoor. Verwacht echter geen 3 ton te halen.

Hey Sander... die ene GT waar wij toen nog mijn spruitstuk van gehaald hadden had ook al een dikke 3 ton op gas! (was misschien ook wel de reden, had geen ongeluk gehad)

ik ga woensdag kijken voor een saxo 16v met lpg.
als hij in goede staat verkeert en ik wat aan de prijs kan snoepen zou hij wel eens de mijne kunnen worden.
Lekker goedkoop rijden met een ferm scheurijzer, het lijkt een wel droom.

Manuarmata... gaat de AX GT weg?
Image

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by manuarmata »

De AX gaat voorlopig nog niet weg, althans niet tot de keuring in maart,
ik vrees dat hij die niet zal halen. nu ben ik al eengeruime tijd geld aan het hamsteren om eens wat recenters te kunnen kopen dan wat ik nu gewend ben. een saxo vind ik een goede keuze zeker zo'n overpotente 16v spreekt mij wel aan.
Bij toeval vond ik een advertentie waarin een 16v met lpg werd aangeboden met een 70000 Km op de teller voor een aanvaardbare prijs.
Omdat je zo'n kombinatie niet dagelijks tegenkomt leek het mij wel de moeite om eens te bekijken. Ik rij graag in een snelle wagen maar de benzine weegt ook op mijn budget erg door.
Ik ben wel erg kritisch en heb veel tijd om te zoeken dus als hij niet perfect in orde staat koop ik hem niet.

ffe terug on topic,

Gas heeftnaast de prijs ook voordelen, de smering is beter omdat de benzine de klepstelen en de zuigerwanden niet afwast. je hebt minder koolafzetting in de uitlaat. en voor het milieu is het ook beter. :flower:
de nadelen zijn er zeker en vast ook (kofferruimte, keuring, geen parkeergarages, lelijke vuldop, licht vermogenverlies, extra gewicht, enz..)maar je kan niet alles hebben h?.

ik hou jullie op de hoogte en wat er ook gebeurt, AX fan ben ik voor het leven. :D
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ho wacht es. Zei je nou geen parkeergarages ????? Ja dat zei je. Mag je geen parkeergarage in op gas??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ja heb ook dat soort dingen gehoord.. is dat iets uit Belgenland? Dat je niet in de prakeergarages mag?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:Ho wacht es. Zei je nou geen parkeergarages ????? Ja dat zei je. Mag je geen parkeergarage in op gas??

BOOM!

dat wist je toch wel sander?
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Euh.... wil dat niet met benzine? of Diesel? dat wil ook wel BOOM doen... :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

HAHAHAHA in deze garage zijn auto's op gas benzine of diesel niet toegestaan. Diesel fikt trouwens voor geen meter.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

In Belgie zit het zo:

-Auto's met een gewone LPG installatie zijn niet toegelaten in een parkeergarage.
-Auto's met een LPI installatie zijn daarentegen wel toegelaten :roll:

Kortom: weer zo'n regelgeving die nergens op trekt :roll:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Idd diesel fikt niet! Alleen als je het samenperst :wink:

Aardig gek, weer wat geleerd over belgen hierzo :P
Freude am Fahren.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by manuarmata »

het heeft alles te maken met de 80% veiligheid van de tank.

bij overvulling kan het gebeuren als je van een koude buitenlucht in een warme garage komt dat door de uitzetting van het gas de overdrukveiligheid het overtollige gas lost. vandaar het gevaar. in een gesloten ruimte zoals parkeergarages.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ik weet niet hoe de garage's er in belgie uitzien. Maar hier zijn ze vrij groot en open enzo. Niet echt onder de indruk van een paar liter gas zeg maar.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by manuarmata »

ga 'm toch maar niet kopen, de gas was bar slecht geplaatst en er waren verschillende mankementen zoals een ratelende drukgroeplager en een herstelde aanrijding vooraan. Er was flink in gerookt en het onderhoudsboekje was spoorloos. bovendien was hij netjes warmgedraaid voor ik aankwam, vond ik maar verdacht. geen 5450 ? waard dus. ik zoek wel op m'n gemak verder.

??n probleem, na 1 rit met dit karretje ben ik volledig verkocht aan die fantastische krachtbron. dat wordt in de toekomst dus nog meer afzien aan de pomp. :cry:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

mmm, das idd aardig wat centen dan nog, zeker als die reparatie er nog bij komt. Schade is op zich niet zo erg, als het maar netjes hersteld is, roken in een auto is idd een flink minpunt als je zelf niet rookt, of niet in de auto rookt, mijn dieseltje ruikt dr nog steeds naar, is volgens mij een kettingroker geweest, want echt alles was bruin(GT interieur dr in doet wonderen), laatst de ventilatieroosters dr uit gehad, speciale reiniger dr op, en dr kwam genoeg nicotine af om een roker een jaar te voorzien. Warmgedraaid kan betekenen dat ie kl*te loopt als ie koud is, wat op zich wel zou kunnen op LPG, of dr is iets anders aan de hand, gezien het druklager denk ik dat dr aardig mee geragd is dan, ik weet niet hoe het precies klinkt, maar ik denk dat mijn dieseltje het ook heeft.

Mn vaders honda legend loopt ook op lpg, je mist wat vermogen, tenzij je LPI hebt maar het rijd qua brandstof wel heerlijk goedkoop, alleen de wegenbelasting hier in nl is abnormaal hoog, terwijl het juist een schone brandstof is

Post Reply