AX_Powah wrote:ik rij gem. 1:10. AX GT die gechipt is en ik rijdt rustig met hier en daar een sprintje
komt door je bandjes denk ik?? GTtje van Ellen loopt stukken zuiniger en die is ook niet bepaald origineel..
Moderator: webmasters
TB wrote:WouterL wrote:Kost het niet juist extra veel benzine als je met 55-60 in zijn 5 rijdt? Omdat het toerental te laag is wordt er volgens mij juist extra benzine ingespoten.
Ik schakel als ik rustig rij met 50/55 naar zijn 4 en bij 80 naar zijn 5. Op de ritjes die je beschrijft haal ik met die rijstijl makkelijk 1:19 (ook een 1.1)
Als je constante snelheid rijdt is het zuiniger. Als je wil versnellen wel even in 4 zetten hoor. Anders loopt ie inderdaad erg onder z'n toeren te trekken. Het voordeel van lage snelheid in 5 is dat je heel lang kan laten uitrollen omdat je dan minder op de motor afremt. En dat scheelt wel.
TB wrote:Als je constante snelheid rijdt is het zuiniger. Als je wil versnellen wel even in 4 zetten hoor. Anders loopt ie inderdaad erg onder z'n toeren te trekken. Het voordeel van lage snelheid in 5 is dat je heel lang kan laten uitrollen omdat je dan minder op de motor afremt. En dat scheelt wel.
Drake wrote:nja banden kan voor meer verbruik zorgen maar er zijn meer factoren die dat bepalen, 185 sloffen gaat nog wel maar alles boven de 195-205 zal een stuk meer verbruik geven.