Wat betalen jullie aan verzekering en bij welke maatschappij

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dirk wrote:
Brutus wrote:Maar NIET voor Utrechters???? :shock: :D


Heel scherp !! Ik ben verhuisd dus zal volgend jaar helaas opzoek moeten naar een andere verzekeraar. Dan is dit draadje wel handig.

Trouwens het valt met net op de mijn nummer plaat slecht een cijfertje verschilt met die van jou. Is ook een volcane, alleen dan groen. Weet je waar ie ooit is geleverd. De mijne is ooit door Citroën in Bergen op Zoom afgeleverd.


Citroen BM in de wijk Driebond in Groningen

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

pcrodent wrote:Ik betaal ongeveer ?36 per maand. Correctie, dat betaalt m'n moeder, en ik vervolgens weer aan haar. Ze had helaas geen no-claim meer dankzij m'n pa, maar toch goedkoper dan als ik 'm op mijn naam zou zetten... (18jr, 0jr rbw, 0jr schadevrij, 0jr no-claim...)
Netpolis kost mij een freaking ?50 per maand :shock:
Zit nu bij univ?.


Dit is eigenlijk fraude he. Ik wil binnenkort ook een eigen autootje, en verzekeren op naam van mn moeder zou mij dan maar ?8,- per maand gaan kosten. Aantrekkelijk! Of is dit toch niet zo slim?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Berry wrote:
pcrodent wrote:Ik betaal ongeveer ?36 per maand. Correctie, dat betaalt m'n moeder, en ik vervolgens weer aan haar. Ze had helaas geen no-claim meer dankzij m'n pa, maar toch goedkoper dan als ik 'm op mijn naam zou zetten... (18jr, 0jr rbw, 0jr schadevrij, 0jr no-claim...)
Netpolis kost mij een freaking ?50 per maand :shock:
Zit nu bij univ?.


Dit is eigenlijk fraude he. Ik wil binnenkort ook een eigen autootje, en verzekeren op naam van mn moeder zou mij dan maar ?8,- per maand gaan kosten. Aantrekkelijk! Of is dit toch niet zo slim?


Denk dat het in 70% van de gevallen gebeurt...
Zolang de boel op je moedersnaam komt te staan kan niemand het checken hoor.. Fraude is wel erg groot ... Je bouwt alleen geen eigen no-claim op...

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Brutus wrote:
Berry wrote:
pcrodent wrote:Ik betaal ongeveer ?36 per maand. Correctie, dat betaalt m'n moeder, en ik vervolgens weer aan haar. Ze had helaas geen no-claim meer dankzij m'n pa, maar toch goedkoper dan als ik 'm op mijn naam zou zetten... (18jr, 0jr rbw, 0jr schadevrij, 0jr no-claim...)
Netpolis kost mij een freaking ?50 per maand :shock:
Zit nu bij univ?.


Dit is eigenlijk fraude he. Ik wil binnenkort ook een eigen autootje, en verzekeren op naam van mn moeder zou mij dan maar ?8,- per maand gaan kosten. Aantrekkelijk! Of is dit toch niet zo slim?


Denk dat het in 70% van de gevallen gebeurt...
Zolang de boel op je moedersnaam komt te staan kan niemand het checken hoor.. Fraude is wel erg groot ... Je bouwt alleen geen eigen no-claim op...


Op het Autoweek forum is iedereen hier fel tegen. Ik ken ook mensen die dit zo doen, en voor mij als student is dit toch wel het meest aantrekkelijke. Het scheelt zo ?25,- in de maand.
En dat no-claim: daar maak ik mij niet zo druk over. Als ik over een paar jaar een auto op mijn eigen naam ga verzekeren wil ik dan best wat meer betalen, om nu niet krom te hoeven liggen. Ik wil nu heel graag een auto, maar het moet te betalen blijven. Over een paar jaar sta ik financi?el wat sterker denk ik, dus dat is dan wel op te vangen. Daarnaast is het toch zo dat de premie vanaf je 25e levensjaar sowieso toch iets lager is?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ja klopt.. na je 25e behoor je niet meer tot de risicojongeren... :D

Ik heb het zelf ook niet.... Maar waarom is men daar toch fel tegen.. :?: :? :)

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Misschien laten ze erg zwaar wegen dat het fraude is? Of het zijn allemaal heilige boontjes, dat kan ook :D

even een quote van J?rgen Rayman, uit het stuk 'Schoolklas':
"de verzekering naait ons ook, dus het is oog om oog!"

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

toen ik net mijn rijbewijs had, reed ik een seat ibiza op naam van ma.
toen ik de 26 voorbij was, had ik al 7 schadevrije jaren.

bloedverwanten onderling mogen de polis aan elkaar overdragen,
inmiddels heb ik 16 schadevrije jaren en trede 70% korting.
nu staat mijn 4e ax, en die van mijn vriendin op mijn polis,
en betalen we 397 euro wa+minni casco + inzittenden.
(per jaar voor 2 autos)
niks geen fraude, mijn ma reed ook in die ibiza, en nu profiteer ik van 400+ euro korting per jaar.

wat die maatschappijen doen om jou te naaien is frauduleus.
"postcode regio" haha donder op zeg; een auto rijdt toch ?
ik werk notabene in amsterdam en krijg korting voor alkmaar ...
mijn ax staat langer in amsterdam dan in alkmaar.

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Precies! Ik woon hier in Vreeland, tussen de weilanden. Maar met een paar autominuten in Amsterdam, Utrecht of Hilversum...

Dat van die no-claim overdragen: is dat maatschappij-afhankelijk? Moet een 2e auto op naam van iemand ook bij dezelfde maatschappij verzekerd worden?

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Dat van die no-claim overdragen: is dat maatschappij-afhankelijk? ?

nee, bij wisseling van maatschappij, vraag een royementsverklaring, daarop staat je genoten no-claim, de nieuwe maatschappij biedt je die dan ook, zelfs vier jaar later nog.

Moet een 2e auto op naam van iemand ook bij dezelfde maatschappij verzekerd worden

ja, wel als boodschappen auto, anders is het geen voordeel.
en ja, das wel zo handig op dezelfde polis, anders geniet je niet die no-claim van die polis.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Ik heb m'n rijbewijs gehaald toen in 4 maanden 18 was. Direct op m'n eigen naam een BMW (heb ik nu nog steeds) verzekerd. Kostte best wat geld, maar door colletiviteitskorting van 37% bij Centraal Beheer en inmiddels 3 schadevrije jaren zou ik WA slechts 24 euro voor een AX per maand betalen.

Ben nu 21 jaar en zit al stukken goedkoper als in het begin het geval was.

Heb er ook wel over nagedacht om op naam van een van m'n ouders te verzekeren. Ten eerste bouw je geen no-claim op zodat je als je op je eigen naam verzekerd pas begint met opbouwen. En ten tweede, zo niet het belangrijkste, je zal maar bij een zwaar ongeval betrokken raken en de verzekerding komt erachter dat jij de regelmatige bestuurder blijkt te zijn... heb je toch een serieus probleem.

Groeten Tom.

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

TB wrote:En ten tweede, zo niet het belangrijkste, je zal maar bij een zwaar ongeval betrokken raken en de verzekerding komt erachter dat jij de regelmatige bestuurder blijkt te zijn... heb je toch een serieus probleem.


Ik vraag me af hoe ze daar achter zouden moeten komen...

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Als blijkt dat je bij een zwaar ongeval betrokken bent geraakt, dan gaat de verzekering heus wel het een en ander uitzoeken. Het is moeilijk aan te tonen lijkt me, maar om dat risico te nemen voor die paar euro's?

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

er is niets mis met een andere valide bevoegde bestuurder.
zou anders een beetje rare wereld worden he.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

De verzekering zal echt wel uitbetalen, maar kan vervolgens wel de uitbetaalde schade of een deel daar van op jou proberen te verhalen. Je hebt dan gewoon de verzekering afgesloten onder valse voorwendselen.

Kijk het is anders als je een keer de auto van je pa leent en daar een aanrijding mee krijgt. Maar als je als regelmatige bestuurder de auto op een anders naam verzekerd waardoor je stukken minder premie betaald kan je wel degelijk in de problemen brengen.

Mja... ik denk dat als ik echt krap bij kas zou zitten, het risico ook gewoon zou nemen hoor. Net als half Nederland geloof ik.

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

TB wrote:Mja... ik denk dat als ik echt krap bij kas zou zitten, het risico ook gewoon zou nemen hoor. Net als half Nederland geloof ik.

Dat bedoel ik :)
Ik ken iemand die zijn auto nog op zijn vader zijn naam heeft verzekerd. Hij heeft al 3x schade gereden met zijn auto, en nog steeds geen gezeur gehad! De verzekering zal zo vast wel weten dat hij de regelmatige bestuurder zal zijn, maar hoe maak je dit hard.
Als mn moeder op haar naam naast haar Fiat Punto uit 2000 ook nog een AX uit '90 ofzo op de verzekering zet, en ik ben net een tijdje 18, dan weet de verzekering toch ook wel dat ik daar dan waarschijnlijk ik rij? Ze kunnen het alleen niet hard maken.
Maar na een groot ongeval oid loop je idd risico. Sowieso: als ik teveel brokken ga maken, mag ik van mn moeder toch niet meer op haar verzekering rijden; dat heeft ze al gezegd :)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ray wrote:Ik betaal voor een AX 1.1i First Class '92 WA € 9,- per maand
75% no claim.

Via Verzekeruzelf.nl

Ray


verzekeruzelf wil wel niemand die in de risicogroep zit verzekeren, heb ik ook geprobeert maar dat deden ze niet! :?

Heb nu Interpolis (WA verzekering) betaal 58 euro per maand met inzittende verzekering en nog een paar extra's. Ben nu 20 jaar, 0 jaren rijbewijs, 0 schadevrije jaren en heb een AX 1.1 TRE uit '89

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ik heb ff een vraagje: als je je auto verzekerd, zit je dan ook voor een vaste periode "vast" aan die maatschappij, bijv een jaar ofzo? Of kun je ten alle tijde vrij wisselen naar een evt goedkopere maatschappij?

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Post by jaap1980 »

Ik zit bij Unigarant BV. met als tussenpersoon Schippers assuratien. Ik betaal voor een WA verzekering + rechtsbijstand en ongevallen inzittenden verzekering ? 34,- p/m. Ik ben 24, 5 jaar mijn rijbewijs, 1 jaar schadevrij.

Ik heb ff een vraagje: als je je auto verzekerd, zit je dan ook voor een vaste periode "vast" aan die maatschappij, bijv een jaar ofzo? Of kun je ten alle tijde vrij wisselen naar een evt goedkopere maatschappij?


Meestal is het zo dat de autoverzekering voor een jaar vast gelegd word. Indien de auto voortijdig verkocht word of naar de sloop gaat, stopt ook per direct de verzekering en is het jaarcontract niet rechtsgeldig meer. Ook niet als je in dat zelfde jaar een andere auto koopt
Last edited by jaap1980 on FriMar25, 2005 4:03:35 PM, edited 1 time in total.
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Buks wrote:Ik heb ff een vraagje: als je je auto verzekerd, zit je dan ook voor een vaste periode "vast" aan die maatschappij, bijv een jaar ofzo? Of kun je ten alle tijde vrij wisselen naar een evt goedkopere maatschappij?


Je kan altijd opzeggen. Je krijgt dan restitutie uitbetaald. (mijn verzekering kosste eens iets van 400euro, en na een half jaar heb ik opgezegd. Ik kreeg toen 200 euro terug).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok dus ik kan eigenlijk per direct switchen naar een voor mij meer voordelige verzekering?

Post Reply