Welke AX?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

basdeglopper wrote:
CitroCin wrote:Is dat die volcane in Drachten?
ja hoezo? maar niemand met een antwoord op mijn vraag, welke zouden jullie doen?
Wij zijn afgelopen weekend naar Drachten gereden omdat wij van de advertentie een goede indruk hadden gekregen.
Er zit echter een grote deuk in de rechterdeur (is er wel uit te krijgen met uitdeuken zonder spuiten)
De rechterdeur sluit voor geen meter (is ook nog wel makkelijk te verhelpen) Het raam kan je daar niet opendoen.
Er zit een andere kleur bumper en voorskirtdeel op, deze zijn nu grijs en behoren net als de rest van de skirtset groen te zijn.
Er lag glas in de auto, dus samen met het voorgaande denk ik toch echt wel aan schade.

Maar toen wij de kap open deden was voor ons de keuze gemaakt.
Er zat geen koelvloeistof meer in, maar het was gewoon allemaal olie.....
Deze koppakking is dus inwendig goed lek!

Al met al aardig wat werk, als ik jou was zou ik lekker kijken voor een andere!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

nu heb ik dus het volgende probleem; ik woon nog 4 á 5 maanden bij mijn ouders thuis (in amsterdam) dus dan zou het kunnen zijn dat mijn vader de hoofdrijder is en dus op zijn naam verzekerd kan worden. Maar na de zomer ga ik in arnhem studeren waarop de verzekering zei: 'het kan wel, maar als uw zoon dan schade rijdt in arnhem en het blijkt dat uw auto voornamelijk door uw zoon in een andere stad wordt gereden is uw zoon (dus u) niet verzekerd.'

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

basdeglopper wrote:nu heb ik dus het volgende probleem; ik woon nog 4 á 5 maanden bij mijn ouders thuis (in amsterdam) dus dan zou het kunnen zijn dat mijn vader de hoofdrijder is en dus op zijn naam verzekerd kan worden. Maar na de zomer ga ik in arnhem studeren waarop de verzekering zei: 'het kan wel, maar als uw zoon dan schade rijdt in arnhem en het blijkt dat uw auto voornamelijk door uw zoon in een andere stad wordt gereden is uw zoon (dus u) niet verzekerd.'

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
En hoe gaat de verzekering precies controleren hoe vaak die auto in Arnhem is en hoe vaak die auto in Amsterdam is?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

volgens mn vader zijn zij daar zo achter, 'ze weten meer dan jij denkt'

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

basdeglopper wrote:volgens mn vader zijn zij daar zo achter, 'ze weten meer dan jij denkt'
Ow, zou ik knap vinden van ze. Ook of ze kunnen zien of jij of jouw vader rijdt. Hoe zouden ze dat moeten controleren dan?
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

inderdaad, dat dacht ik ook...

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

het schijnt dat ze op de snelwegen etc met camera's controleren of je je wegenbelasting betaald heb etc... En hij heeft een flinke no claim korting opgebouwd en wil niet het risico nemen dat ie dat kwijtraakt...

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Controle op of er wegenbelasting is betaald is geen probleem natuurlijk, maar het gebruik van die camera's om te bekijken waar een auto zich zoal bevind en misschien zelfs wie de regelmatige bestuurder is, valt volgens mij gewoon onder de privacy-regelgeving...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

hij wilt hem sowieso niet meer op zijn naam verzekerd hebben omdat je dan eigenlijk de verzekering 'oplicht' en als ik dan schade rijd hij geen 50 euro p maand meer betaald maar 400 euro..
Nu gaat die verzekering mij zo'n 100 euro kosten per maand ipv 15 en dat kan ik niet betalen als je rekening houdt met de rest...

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

Dat is wel erg veel geld, ik heb m,n AX verzekerd voor 24 euro per maand. En ik heb ook nog geen no-claim opgebouwd. Weliswaar alleen WA dekking
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

gigawebs wrote:Dat is wel erg veel geld, ik heb m,n AX verzekerd voor 24 euro per maand. En ik heb ook nog geen no-claim opgebouwd. Weliswaar alleen WA dekking
Maar jij bent denk ik wat ouder dan ik, en je woont misschien in een gunstigere postcode?

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

basdeglopper wrote:
gigawebs wrote:Dat is wel erg veel geld, ik heb m,n AX verzekerd voor 24 euro per maand. En ik heb ook nog geen no-claim opgebouwd. Weliswaar alleen WA dekking
Maar jij bent denk ik wat ouder dan ik, en je woont misschien in een gunstigere postcode?
Ik ben 21, al geprobeerd via independer.nl of netpolis.nl?
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

ja ik moet nog 19 worden, heb al geprobeerd via independer en de goedkoopste was 34,57 van een verzekering waar ik nog nooit van gehoord heb...

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

via de hema kan het voor 50 per maand

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Goedkoopste verzekering heb je zoiezo nog nooit van gehoord, dat is altijd, alsof dat uitmaakt, je bent alleen maar verzekerd voor schade die je aan andere aanricht, de wettelijke WA. Als je schadevrije jaren heb opgebouwd, wat ouder bent en een modernere auto aanschaft kan je beter pas aan allrisk gaan denken.

Overigens kan je gewoon op je vaders naam verzekeren hoor, maakt echt niet uit en je bent gewoon verzekerd als er wat gebeurd. Zelfs al rijd die auto veel in Arnhem. En hij gaat heus niet zover achteruit als je 1x een aanrijding maakt.

Maar je kan hem beter zelf verzekeren, bouw je teminste wat op. Inderdaad voor 20 a 30 euro moet het lukken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

nou voor 20-30 euro zie ik niks bekends, heb nu voor 50,88 via de hema en dat is dan een WA verzekering meer heb ik ook niet nodig, maar ik kan hoog springen of ik kan laag sprngen via mn vader gaat het niet lukken...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

basdeglopper wrote:nou voor 20-30 euro zie ik niks bekends,
waarom moet het iets zijn wat jij kent?

Zo te horen weet je weinig van verzekeringen dus ken je de meeste toch al niet.

WA = WA het maakt geen reet uit of je de maatschappij kent of niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

E je moet uiteraard wel even goed je polis doorlezen. :)
ImageImageImage

basdeglopper
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuJan27, 2011 4:18:26 PM
Location: amsterdam

Post by basdeglopper »

heb nu een verzekeraar gevonden 'acura auto online' die hem voor mij verzekerd voor 35,52 p maand en goede reviews er is weer licht aan het einde van de tunnel :roll:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

euh, ja, als je n aanrijding veroorzaakt ga je van die 30 euro per maand naar 80 euro per maand (ik iig wel ;)) dus.. maar 400 is dik overdreven..

gewoon bij zo'n onbekende, boeiend, als t goed is heb je ze toch nooit nodig ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply