AX aanschaffen?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

mattias_v
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueMay04, 2010 7:29:37 PM
Location: Staden

Post by mattias_v »

Bossinkje wrote:Het kan dan wel mijn geld zijn, maar dan kunnen ze altijd nog zeggen; Ik vind het geldverspilling, je kan hem toch nog niet gebruiken en dan staat hij er maar te staan.
LOL je zegt perfect na wat men moeder zij toen ik het haar zij dat ik vandaag ging gaan kijken naar een ax...

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Ouders.. Soms heb je er helemaal niets aan. :lol:

En als ik een AX ga kopen, hebben mijn ouders er dan last van? NEE! Want dan zet ik hem hier toch niet voor de deur neer. ;) Ik laat hem dan schorsen en zet hem bij de hal neer van een kennis. :)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Je weet wat men zegt over het aanschaffen van AX'en he?

Gewoon doen

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Als je mij dat zo verteld dat doe ik het juist niet, helemaal gek geworden van die reclames. nono

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zei mij moeder ook. eigenlijk is het ook wel een beetje zo, Maar als jij de auto tegen komt die er net zo uit ziet als in je droom, of bijna net zo, zoals ik dus heb dan maar geld verspilling. :oops:

Ouders zijn gewoon bang dat als de auto voor de deur staat of waar dan ook dat je er mee gaat rijden, en aangezien je geen rijbewijs hebt, en als je iemand aanrijdt. Tja ben je niet verzekerd en je hele leven aan het betalen, Al is het nog zon zacht tikje...

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Bij mij doen ze dat dan heel simpel ; Jij bent gaan rijden, terwijl je nog een ervaring hebt en geen rijbewijs hebt, dus je gaat het maar lekker zelf betalen. Eigen schuld!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Tja dat is ook wel weer zo, Alleen als je minderjarig bent zijn je ouders aansprakelijk :P

De wet in Nederland is zo krom geregeld, Als jij gaat rijden nu met een auto is het een overtreding en krijg je een boete van 220 euro, Maar als je rijbewijs is ingenomen dan is het een misdrijf.

En ja de scooter examens dat is me hier toch wel zo pokkes duur geworden, 2 jaar terug kon je voor 40 euro ofzo je theorie komen doen bij het CBR en slaagde je had je je rijbewijs, tegenwoordig moet je ook praktijk en al dat gepleur. Dus ja dan kan je beter voor je auto doorsparen ;)

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Ja, brommer werd mij ook nog te duur. Heb er wel over zitten twijfelen, aangezien de kennis van me nog een goede brommer heeft staan die ik zo van hem mag overnemen, maar zit geen kenteken op. Verder doet alles het nog prima. Maar dan nog een kenteken erop, en nog rijbewijs halen.. Nee, ik spaar wel door voor een auto.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

degene wrote:Je weet wat men zegt over het aanschaffen van AX'en he?
je bedoelt "men" hier op het forum die al eens een AX gehad hebben?

daarvan ken ik alleen maar de uitdrukking: Eens een AX altijd een AX ;)

mattias_v
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueMay04, 2010 7:29:37 PM
Location: Staden

Post by mattias_v »

lol nu bij het avondeten een goeje gehoord
Ik mag in de vakantie wel kijken voor een auto te kopen......
ik ben bijna zeker dat het autotje dat ik wil tegen dan weg is dus mag ik dan maar weer bij de axjes gaan zoeken met werk aan zeker.......

mss toch nog maar eens contact opnemen met de persoon van wie ik de ax ging kopen en vragen of ze mss de ax nog even zou kunnen naast de kant zetten:p
vrees er wel een beetje voor want ik kan niet garanderen dat ik hem zal kopen alhoewel ik alleen maar goede dingen gehoord en gezien heb van dat wagentje..

we zien wel..

nou ja als ze me dan tch een zal laten kopen, dan zal ik toch weer overwegen om in het buitenland ook te gaan zoeken indien die die ik nu wou niet meer te koop is..
In de hoop om een goed autotje te vinden..
Last edited by mattias_v on SunMay09, 2010 7:37:28 PM, edited 2 times in total.

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Is het je toch gelukt uiteindelijk! Maar denk niet dat ze de auto voor je vasthouden hoor. ;) Dus dan nog maar even verder zoeken. Of gewoon eigenwijs doen, en toch deze kopen en verzwijgen dat je hem hebt gekocht. :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

MBa@NL wrote:
degene wrote:Je weet wat men zegt over het aanschaffen van AX'en he?
je bedoelt "men" hier op het forum die al eens een AX gehad hebben?

daarvan ken ik alleen maar de uitdrukking: Eens een AX altijd een AX ;)
Volgens mij bedoel je nu: "nog een AX, en nog een...." en voor je het weet heb je een verzameling.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

2Black wrote:
MBa@NL wrote:
degene wrote:Je weet wat men zegt over het aanschaffen van AX'en he?
je bedoelt "men" hier op het forum die al eens een AX gehad hebben?

daarvan ken ik alleen maar de uitdrukking: Eens een AX altijd een AX ;)
Volgens mij bedoel je nu: "nog een AX, en nog een...." en voor je het weet heb je een verzameling.
vanaf welke hoeveelheid mag je het eigenlijk een verzameling noemen? :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het is wel een beetje de trend hoor, dat "eens een AX, altijd een AX"... :lol:
Maar wát mensen ook zeggen over de AX, álle AX-jes die ik tot nu toe heb gehad (zijn er 'maar' 5, da's niets binnen deze club! :lol:), waren allemaal ontzettend betrouwbaar en hebben me aan onderhoud buiten de normale slijtage-onderdelen (banden, remmen etc.) niets extra gekost...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Een AX aanschaffen wordt zo alleen maar aantrekkelijker als ik dit zo lees! :)

mattias_v
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueMay04, 2010 7:29:37 PM
Location: Staden

Post by mattias_v »

Bossinkje wrote:Een AX aanschaffen wordt zo alleen maar aantrekkelijker als ik dit zo lees! :)
idd
Helaas zal ik nu zoiezo moeten wachten tot 15 juni om mijn zoektocht naar een ax in goed staat (of met potentieel om terug erg goed te worden) terug te kunnen starten...
Nou ja.. Nu toch maar eens even mijn gedachten volledig op men studies richten.. Projectvoorstelling woensdag en binnen 2 weken beginnen de examens dusja..

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Bossinkje wrote:Bij mij doen ze dat dan heel simpel ; Jij bent gaan rijden, terwijl je nog een ervaring hebt en geen rijbewijs hebt, dus je gaat het maar lekker zelf betalen. Eigen schuld!
.. Dat lijkt me niet..

Je bent 15, dus minderjarig, dus leerplichtig, dus heb je niet de kans alle dagen te werken omdat je naar school moet, dus werk je eventueel 's weekends en krijg je minimum loon van 2 á 3 euro in 't uur.

Rijd jij iemand aan die daar letsel aan overhoudt zijn jouw ouders verantwoordelijk voor je en zullen zij moeten betalen!

Vind het daarom enigszins wel logisch dat ouders daar moeilijk over doen. Deden die van mij ook, en terecht, maar ze gunden me ook een hobby.... :lol:

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Dan moeten mijn ouders het betalen, maar zeker weten dat ze dat van mijn zakgeld in houden.

Is het nog hetzelfde verhaal als je 17 bent?

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Bossinkje wrote:Dan moeten mijn ouders het betalen, maar zeker weten dat ze dat van mijn zakgeld in houden.

Is het nog hetzelfde verhaal als je 17 bent?
Dat zij het met jou persoonlijk oplossen spreekt voorzich, maar dat ze terughoudend zullen zijn er in omdat het voor hun een groot risico is niet zo vreemd.

Als je 17 bent en een auto koopt.. Ja, opzich leuk... Heb het ook gedaan.. Je kan er zelf wat aan knutselen maar frustrerend blijft 't wel, dat je niet kan rijden...

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Dubbelpost :oops:

Post Reply