OPROEP: jongste - oudste AX

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

PX-LS-68:

Eerste toelating volgens de RDW is 10-01-1997...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:Dus 'Pino' is op het moment de oudste..?? Ik dacht dat de ex van Q nog ouder was, kan me ook haast niet voorstellen dat het inderdaad zo is, aangezien ze 'pas' van maart '87 is...

EDIT: ik schrok er eigenlijk van Romy, dus ik heb de vraag ook maar even gesteld op het franse forum omdat ik me niet kan voorstellen dat er geen ouder exemplaar te vinden is.
'Pino' is namelijk de mooiste niet, en dit bericht zou dus betekenen dat ik haar eigenlijk zou moeten restaureren om haar toekomst wat veiliger te stellen...
Ze zijn officieel in NL toch ook pas in begin 87 geleverd?

Mams had haar AX (de sh30ks) toen de AX in de showroom kwam meteen wezen proefrijden en besteld. En die is iets jonger als de jouwe.

maar de toekomst van onze 1.0E is ook neit zeker, t beesie gaat best achteruit, ook mede door het vele stilstaan. Roest rukt op... Als het duidelijk is dat de APK niet meer gehaald word zal het slooppremie worden ben ik bang. Vind mams niet leuk, het liefst had ze hem 300% laten herstellen maja.......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

:shock: Geen 10E naar de sloop! :(

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Punaxio wrote::shock: Geen 10E naar de sloop! :(
Mee eens! Anders ben ik wel zo'n gek die hem wil overnemen. Maar ik moet zo hard zorgen dat ik niet met een overdosis auto's kom te zitten!
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:
Fieten.s wrote:Mijn AX: PX-LS-66

21-01-1997

dat andere nummer weet ik zo niet ik zal binnenkort wel eens kijken.

is dit de jongste die nog rondrijd?
Gisteren heb ik de PX-LS-68 gespot in Harderwijk.
Een PiXeLS 68 :) , die is mogelijk nieuwer jammer dat je niet even het ORGA nummer hebt bekeken :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Henk Bats wrote:
Bossie wrote:
Fieten.s wrote:Mijn AX: PX-LS-66

21-01-1997

dat andere nummer weet ik zo niet ik zal binnenkort wel eens kijken.

is dit de jongste die nog rondrijd?
Gisteren heb ik de PX-LS-68 gespot in Harderwijk.
Een PiXeLS 68 :) , die is mogelijk nieuwer jammer dat je niet even het ORGA nummer hebt bekeken :wink:

Groetjes, Henk
Ik kon het net niet zien, toen ik voor de pxls68 over de rotonde reed terwijl ze stond te wachten om de rotonde op te rijden ;)
Image Image Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

grietje wrote:
Ze zijn officieel in NL toch ook pas in begin 87 geleverd?
volgens franse bronnen is de productie voor verkoop pas begonnen begin februari 1987; alles wat daarvoor is geproduceerd zijn pré-productiemodellen gemaakt voor reclame- en promotiedoeleinden.
maar de toekomst van onze 1.0E is ook niet zeker, t beesie gaat best achteruit, ook mede door het vele stilstaan. Roest rukt op... Als het duidelijk is dat de APK niet meer gehaald word zal het slooppremie worden ben ik bang. Vind mams niet leuk, het liefst had ze hem 300% laten herstellen maja.......
Wablief..??!! :shock:
Niks ervan, gewoon de slijptol erin en met het lasapparaat in de weer; tectyleren die handel en preserveren voor de toekomst.
Als je weet hoeveel moeite ik steek in m'n auto's om het toonbaar te krijgen (en houden!), kun jij niet achterblijven Mientje...
Binnenkort gaat 'Pino' onder het mes: nieuwe koppeling, aandrijfassen en (stevig!) laswerk, foto's volgen uiteraard hier en op Ci-fo.

GEEN 1.0E-tjes NAAR DE SLOOP!

Kan ik me helemaal in vinden....
:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Pino .. blijft geniaal :P

Hoe heet jouw rode 10E Romy? Elmo? :D

Edit: en als hij naar de sloop gaat koop ik em anders wel. Gaat ie weer naar de originele 10E-staat :D

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Pgoddijn wrote:PX-LS-68:

Eerste toelating volgens de RDW is 10-01-1997...
Mmmm, zit je theoretisch toch nog een half jaar onder de laatst officiëel geproduceerde AX dacht-ik....(bouwvak 1997).
Wie heeft de jongste?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Punaxio wrote:Pino .. blijft geniaal :P

Hoe heet jouw rode 10E Romy? Elmo? :D

Edit: en als hij naar de sloop gaat koop ik em anders wel. Gaat ie weer naar de originele 10E-staat :D
Lol, had ik nog niet eens bedacht :-P

@Pascal:

Mijn doel was om aan te tonen dat dit kenteken zelfs nog ouder is dan die van Fieten.s, terwijl je andersom zou verwachten.
PX-LS-66: 21-01-1997
PX-LS-68: 10-01-1997


@Grietje:

Helemaal eens met Pino. Anders laat je hem binnenkort een tijdje bij mij staan. Heb gisteren voor de APK bij de GTI ook even netjes de remkoelinggaten (dus achter de koplampen) weggehaald en vanochtend snel getectyleerd! Kost bijna geen moeite, zeker niet als ik kijk naar wat je aan moeite in je GT hebt gestoken!

Dingen die Pascal doet kan ik dan weer niet zo mooi, maar voor de duidelijkheid, ik vind jullie 'Elmo' toch even iets waardevoller dan mijn lullige (maar ook nog steeds een lieve) First Class'je! Dus Elmo heeft dan bij het opknappen zeker voorrang, moet je er alleen mee langs komen ;-)

1 ding dat voorrang heeft momenteel: GTI door de APK!
Image

Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Post by Fieten.s »

dus ik heb nu de jongste AX die hier bekend is??

dat had ik niet verwacht
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Volgens de Orga-lijst ( http://kentekens.axclub.nl/index.php?pagina=orga ) op AXkentekens.nl is de jongst bekende ORGA 6947...
Wat is de Orga van jouw AX dan?
Als niemand zijn autogegevens completeert blijft het gissen; een datum afgifte kenteken zegt niets over werkelijke productiedatum...
Last edited by Pascal on SatJul18, 2009 5:35:49 PM, edited 2 times in total.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zal straks even een blik gaan werpe, maar ik kom hooguit in de bejaardensector binnen de categorie GTI Multipoint...
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gisteren op weg van werk naar huis ben ik de PX-LS-68 weer tegen gekomen. Dit keer bij Amersfoort. Ik heb even snel een foto geschoten met mijn mobiel (dat is aan de kwaliteit wel te zien ;) )

Image
Image Image Image

Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Post by Fieten.s »

mijn orga-nr is 7105

wie kan zeggen wanneer mijn AX is gebouwd??

Gr Sander
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Fieten.s wrote:mijn orga-nr is 7105

wie kan zeggen wanneer mijn AX is gebouwd??

Gr Sander
Uw Citroën is op 22 Apr 1996 gemaakt.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

@Sander: ik zie dat je je AX al bij AXkentekens hebt aangemeld.
Zorg even dat je alle gegevens daar ook daadwerkelijk noteert, dus ook ORGA en chassisnummer.
Jouw '7105' staat nog niet in de ORGA-lijst..

bouwjaar '96 betekent dat je nog niet de jongste van Nederland hebt overigens.

:wink:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Pascal wrote: bouwjaar '96 betekent dat je nog niet de jongste van Nederland hebt overigens.
Oh, moet ik even gaan kijken in Hilversum. Gisteren mijn 1.1 tijdelijk uitgeleend aan een vriendin en haar moeder heeft een type 3 (dus nieuwe gril) uit '97. Ga eens vragen of ik onder de motorkap mag kijken :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Helaas, nog steeds geen blik kunnen werpen en het zit er deze week niet meer in...

Hoe dan ook, misschien leuk om te kijken wie de jongste/oudste van wat heeft? Mijn GTI is volgens mij aan de oude kant met 8 oktober '91 als bouwdag.
Image

dennis1983
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 47
Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
Location: Apeldoorn

Post by dennis1983 »

Fieten.s wrote:dus ik heb nu de jongste AX die hier bekend is??

dat had ik niet verwacht
Ik dacht een goede kans te maken in het rijtje "jongste ax", maar mijn PL-TZ-12 schiet tekort zie ik :(

Ik ga ook eens ffies op zoek naar dat ORGA-nummer.
Image

Post Reply