Een 1.0 Carb (954cc, 42 pk) is idd redelijk traag: 20,8 seconden naar de 100, maar ideaal voor korte afstanden en binnenwegen. Kortom; ideale boodschappenwagen. Niet praktisch voor lange afstanden.
Verbruik gemiddeld: 1 op 18,9
Een 1.0i (954cc, 50pk) is alweer een stukje minder traag, maar hoe snel deze naar de 100 is weet ik niet. Schatting: 16 seconden... Zal waarschijnlijk iets zuiniger zijn dan de Carburateurversie.
De 1.1 (1124cc, 60pk) is al een heel stuk vlotter met 11,4 seconden naar de 100 en laat het probleem "op snelheid invoegen op de snelweg" mooi achter zich. Het eerste model Toyota Prius laat je met gemak achter je, maar zorg dat je je niet vergist met een nieuwer model, dan verlies je het...
Verbruik gemiddeld: 1 op 16,4
Dan de 1.4 (1360cc, 75pk). Deze auto is toch het beste als je meer tijd op de snelweg doorbrengt. Aangezien deze met 10,3 seconden op de 100 zit ben je bij een stoplichtrace tegen een Prius per definitie winnaar, tenzij je niet kunt schakelen (Prius is automaat, verwacht geen fouten van die kant

Verbruik gemiddeld: 1 op 15,4
Zo... Specificaties zijn gevonden op Autoweek.nl, maar zoals je al begreep; het is mogelijk om zuiniger te rijden dan staat aangegeven. De eerste maand dat ik mijn 1.1i had zoop het ding 1 op 10,5, nu (met een nieuwe uitlaat en schoner injectiehuis, etc.) zo'n 1 op 16.8, inclusief tripjes van 160km per uur

Een GTI is niet aan te raden, raak eerst maar verslaafd aan een 'rustiger' model, scheelt ook in de boetes