ANWB

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Axirally wrote:Zoals weinigen van jullie weten ben ik in dienst van ANWB Wegenwacht, en ben dus voor mijn werk onderweg om gestrande automobilisten weer mobiel te krijgen.
Maar zoals bij iedere club/vereninging zijn er regels, en deze regels dienen nageleeft te worden.
Dus meneer de Nachtapotheker dat geldt ook voor u.
1. Indien er bij een auto portieren ontsloten moeten worden zonder dat de sleutels erbij zijn, dan wil de ANWB wel graag dat de rechtmatige eigenaar erbij is en dat die zich dan ook kan legitimeren als eigenaar van het voertuig. Men wil tenslotte niet een of andere auto openmaken zonder toestemming van de eigenaar.
2. Indien er sprake is van inbraakschade of aanrijdingsschade dien je je verzekeringsmaatschappij te bellen. Daar is de Wegenwacht niet voor.

Helaas is het op bepaalde dagen zo giga druk dat de mensen lang moten wachten. Het pechaanbod is dan zo groot dat de wachttijd oploopt.
Zulke dagen zijn meestal met pasen, pinksteren, begin/einde vakanties en natuurlijk op extreem warme of koude dagen. Veelal worden vooraf op zulke dagen extra wegenwachten ingezet.

De Wegenwacht wil ieder lid graag helpen, mits hij zich aan de regels houdt. Daarbij wil ik benadrukken dat de Wegenwacht een poging doet om je auto veilig rijden te krijgen, zodat je (zsm) naar je garage kan rijden alwaar je je probleem definitief kunt laten verhelpen.

Dus back to topic;
Wil je safe gaan, pak je een totaalpakket met een reis-en kredietbrief.
Strandt je met pech wordt je auto naar een garage gebracht en je hebt recht op vervangend vervoer.
Voor details hierover ga naar het dichtsbijzijnde ANWB kantoor en laat je goed informeren.


Aha, een wegenwacht-meneer.... ik heb best vaak moeten lachen met de wegenwacht gezien soms toch wel hun onbeholpen gesleutel aan het hydraulisch systeem van een Citroën.
Zoals die keer dat een hogedrukleiding stuk was en de gebelde wegenwacht de leiding wel even ging maken met een rubber slangetje en 2 klemmen. Groot was zijn verbazing dat de meer dan 100 bar aan druk gewoon door het rubberen slangetje kwam.
Of die keer dat ik met de Acadiane strandde en de wegenwacht onder de motorkap keek en alleen maar kon opmerken dat het probleem ergens in de carburateur zat en na deze opmerking de motorkap sloot en vertrok.
Of toen ik met een kapotte koppakking langs de weg stond en de wegenwacht snel water bijvulde en inschatte dat ik toch zeker de 50 km naar huis rijdend kon afleggen. De volgende praatpaal kon niet gehaald worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat de wegenwacht er is, maar soms... zou ik willen dat ze meer verstand hadden van Citroën...

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

[quote="Eric VertogenAha, een wegenwacht-meneer.... ik heb best vaak moeten lachen met de wegenwacht gezien soms toch wel hun onbeholpen gesleutel aan het hydraulisch systeem van een Citroën.
Zoals die keer dat een hogedrukleiding stuk was en de gebelde wegenwacht de leiding wel even ging maken met een rubber slangetje en 2 klemmen. Groot was zijn verbazing dat de meer dan 100 bar aan druk gewoon door het rubberen slangetje kwam.
Of die keer dat ik met de Acadiane strandde en de wegenwacht onder de motorkap keek en alleen maar kon opmerken dat het probleem ergens in de carburateur zat en na deze opmerking de motorkap sloot en vertrok.
Of toen ik met een kapotte koppakking langs de weg stond en de wegenwacht snel water bijvulde en inschatte dat ik toch zeker de 50 km naar huis rijdend kon afleggen. De volgende praatpaal kon niet gehaald worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat de wegenwacht er is, maar soms... zou ik willen dat ze meer verstand hadden van Citroën...[/quote]

Tsja, niet iedereen is bezeten van dit merk, ondanks het feit dat men ook met Acadianes als Wegenwacht auto heeft gewerkt.
Maar wat dat hydraulisch systeem betreft, het was toch een poging om je weer rijdend te krijgen, zodat je naar je garage kon om het probleem te verhelpen. Idem voor je koppakking, alhoewel mij lijkt dat daar een inchattingsfout is gemaakt.
Maar ik zeg altijd zo; een verhaal heeft 2 kanten en die zou je eigenlijk allebei moeten kunnen horen............. :wink:

Uit je verhaal mag ik concluderen, dat je ondanks het feit dat je best vaak hebt moeten lachen om het hun onbeholpen gesleutel, nog steeds gebruik maakt van de diensten van de Wegenwacht.
Dus begrijp mij a.u.b. niet verkeerd, maar ik moet hieruit ook concluderen dat de door jouw bereden auto(s) niet in al te beste conditie zijn. Tuurlijk kun je ook als pechvogel geboren zijn. Dus ik wil je adviseren; BLIJF LID!

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Axirally wrote:Uit je verhaal mag ik concluderen, dat je ondanks het feit dat je best vaak hebt moeten lachen om het hun onbeholpen gesleutel, nog steeds gebruik maakt van de diensten van de Wegenwacht.
Dus begrijp mij a.u.b. niet verkeerd, maar ik moet hieruit ook concluderen dat de door jouw bereden auto(s) niet in al te beste conditie zijn. Tuurlijk kun je ook als pechvogel geboren zijn. Dus ik wil je adviseren; BLIJF LID!


Dat laatste (pechvogel) is af en toe meer op mij van toepassing en wat mijn pechgevallen betreft hebben we het over een periode van meer dan 8 jaar.
Overigens is het heel kort door de bocht om dan maar te concluderen dat mijn auto's in niet al te beste conditie zijn.
Het lijkt mij meer blijk geven van inzicht dat je een metalen hydraulische leiding echt niet met een koelwaterslangetje kunt maken. Nu niet en nooit niet, anders had Citroën die echt wel van rubber gemaakt...
Maar zoals ik al zei, het is toch goed dat de wegenwacht er is en het blijft, net zoals met garages: je hebt goede en minder goede.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

haha Leon ik had al zo'n vermoedde toen ik de transporter zag staan :)

ik heb 2 keer danbk baar gebruik mogen maken van de wegenwacht.

ik keer een boutje kwijt van de schakelstang en 1 keer de vrouw die de lichten liet aanstaan.
en ik met prutkabels hem niet gestart kon krijgen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Nachtapotheker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuOct30, 2003 7:03:58 PM
Location: Utrecht

Post by Nachtapotheker »

Axirally wrote:
Nachtapotheker wrote:
Sgurk wrote:offtopic Zo sterk is mijn moeder niet op d'r (enige vervoersmiddel) fiets want een rijbewijs is voor haar niet verstandig! ;)

Ik heb de laatste keer ook 3 uur moeten wachten op de ANWB, 2e paasdag heerlijk weer. Ze hadden computerstoring en ik stond in Hoek van Holland (net als half nederland, zo leek het) dus om er te komen hadden ze ook wel veel tijd nodig :)

Ach tja ze hebben we wel steeds netjes geholpen en de monteurs zijn wel echt goed, vind ik persoonlijk. Ze weten bijna van elke auto te vinden wat er mis is.
Mja als ze ook nog komen.. waar ik tenslotte voor betaal zou ik dat wellicht ook kunnen constateren :D


Zoals weinigen van jullie weten ben ik in dienst van ANWB Wegenwacht, en ben dus voor mijn werk onderweg om gestrande automobilisten weer mobiel te krijgen.
Maar zoals bij iedere club/vereninging zijn er regels, en deze regels dienen nageleeft te worden.
Dus meneer de Nachtapotheker dat geldt ook voor u.
1. Indien er bij een auto portieren ontsloten moeten worden zonder dat de sleutels erbij zijn, dan wil de ANWB wel graag dat de rechtmatige eigenaar erbij is en dat die zich dan ook kan legitimeren als eigenaar van het voertuig. Men wil tenslotte niet een of andere auto openmaken zonder toestemming van de eigenaar.
2. Indien er sprake is van inbraakschade of aanrijdingsschade dien je je verzekeringsmaatschappij te bellen. Daar is de Wegenwacht niet voor.

Helaas is het op bepaalde dagen zo giga druk dat de mensen lang moten wachten. Het pechaanbod is dan zo groot dat de wachttijd oploopt.
Zulke dagen zijn meestal met pasen, pinksteren, begin/einde vakanties en natuurlijk op extreem warme of koude dagen. Veelal worden vooraf op zulke dagen extra wegenwachten ingezet.

De Wegenwacht wil ieder lid graag helpen, mits hij zich aan de regels houdt. Daarbij wil ik benadrukken dat de Wegenwacht een poging doet om je auto veilig rijden te krijgen, zodat je (zsm) naar je garage kan rijden alwaar je je probleem definitief kunt laten verhelpen.

Dus back to topic;
Wil je safe gaan, pak je een totaalpakket met een reis-en kredietbrief.
Strandt je met pech wordt je auto naar een garage gebracht en je hebt recht op vervangend vervoer.
Voor details hierover ga naar het dichtsbijzijnde ANWB kantoor en laat je goed informeren.
Toevallig had het niet kunnen starten van mijn auto niks met braakschade te maken.. maar dat mocht niet baten. En als ze al niet van plan waren iemand te sturen hadden ze dat ook 1.5 uur eerder mogen melden :(
AX 1.5 D -> 1995

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Joost wrote:haha Leon ik had al zo'n vermoedde toen ik de transporter zag staan :)ik heb 2 keer danbk baar gebruik mogen maken van de wegenwacht.ik keer een boutje kwijt van de schakelstang en 1 keer de vrouw die de lichten liet aanstaan.en ik met prutkabels hem niet gestart kon krijgen.


:idea: Nou dan effe een tip voor de volgende keer als je een lege accu hebt;
Startkabels aansluiten en de hulpauto 15 a 20 minuten laten lopen. Zo wordt de lege accu enigszins op kracht gebracht en kun je met een beetje geluk en geduld wel die auto starten met die prutkabels.
En anders effe bellen :wink:

Post Reply