Axirally wrote:Zoals weinigen van jullie weten ben ik in dienst van ANWB Wegenwacht, en ben dus voor mijn werk onderweg om gestrande automobilisten weer mobiel te krijgen.
Maar zoals bij iedere club/vereninging zijn er regels, en deze regels dienen nageleeft te worden.
Dus meneer de Nachtapotheker dat geldt ook voor u.
1. Indien er bij een auto portieren ontsloten moeten worden zonder dat de sleutels erbij zijn, dan wil de ANWB wel graag dat de rechtmatige eigenaar erbij is en dat die zich dan ook kan legitimeren als eigenaar van het voertuig. Men wil tenslotte niet een of andere auto openmaken zonder toestemming van de eigenaar.
2. Indien er sprake is van inbraakschade of aanrijdingsschade dien je je verzekeringsmaatschappij te bellen. Daar is de Wegenwacht niet voor.
Helaas is het op bepaalde dagen zo giga druk dat de mensen lang moten wachten. Het pechaanbod is dan zo groot dat de wachttijd oploopt.
Zulke dagen zijn meestal met pasen, pinksteren, begin/einde vakanties en natuurlijk op extreem warme of koude dagen. Veelal worden vooraf op zulke dagen extra wegenwachten ingezet.
De Wegenwacht wil ieder lid graag helpen, mits hij zich aan de regels houdt. Daarbij wil ik benadrukken dat de Wegenwacht een poging doet om je auto veilig rijden te krijgen, zodat je (zsm) naar je garage kan rijden alwaar je je probleem definitief kunt laten verhelpen.
Dus back to topic;
Wil je safe gaan, pak je een totaalpakket met een reis-en kredietbrief.
Strandt je met pech wordt je auto naar een garage gebracht en je hebt recht op vervangend vervoer.
Voor details hierover ga naar het dichtsbijzijnde ANWB kantoor en laat je goed informeren.
Aha, een wegenwacht-meneer.... ik heb best vaak moeten lachen met de wegenwacht gezien soms toch wel hun onbeholpen gesleutel aan het hydraulisch systeem van een Citroën.
Zoals die keer dat een hogedrukleiding stuk was en de gebelde wegenwacht de leiding wel even ging maken met een rubber slangetje en 2 klemmen. Groot was zijn verbazing dat de meer dan 100 bar aan druk gewoon door het rubberen slangetje kwam.
Of die keer dat ik met de Acadiane strandde en de wegenwacht onder de motorkap keek en alleen maar kon opmerken dat het probleem ergens in de carburateur zat en na deze opmerking de motorkap sloot en vertrok.
Of toen ik met een kapotte koppakking langs de weg stond en de wegenwacht snel water bijvulde en inschatte dat ik toch zeker de 50 km naar huis rijdend kon afleggen. De volgende praatpaal kon niet gehaald worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat de wegenwacht er is, maar soms... zou ik willen dat ze meer verstand hadden van Citroën...