Gaan rijden met 2 bouten

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Henri106 wrote:Of de vraag of ze dit goedkeuren, nee ;) dit is afkeur.

Het is zelfs zo als je lichtmetalen velgen hebt met afdekkapjes waardoor je de wielbouten niet kunt zien en je die kapjes niet kan demonteren (omdat het vast zit met een speciale moer waarvoor je een sleutel nodig hebt). Is het zelfs Afkeur !


Zo!
En als je zo'n anti-diefstal wielbout in je lichtmetalo's hebt.
Is dat ook officieel afkeur?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Nee dat niet, het gaat er namelijk om dat er gecontroleerd moet worden of alle wielbouten aanwezig zijn !

Kan het afdek kapje met de APK er niet af kan er dus niet gekeken worden of alle bouten aanwezig zijn en is het afkeur.

Dat is de reden, nou zijn er maar weinig keurmeesters die dit weten overigens.

Maar het is zowiezo wel krom, heb je bijvoorbeeld een doorgerote dorpel en je maakt er een skirt overheen die vast zit met popnagels dan is het weer goedkeur. (Mits we het doorgerote deel niet kunnen zien) Het is dan zo dat we het niet kunnen beoordelen of het doorgerot is en dan is het APK goedkeur, we mogen niks demonteren wat schade zou kunnen veroorzaken. Zou de skirt vast geklikt zitten dan mogen we hem wel los maken ;).
Image

My Cars <98>.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Lol, rustig rijden met 2 bouten...... :lol:

ik rijd nu bijna een jaar rond in een ax 1.1 whatever...en er ontbreekt een wielbout in mn linker achterwiel, en ik scheur met 50km/u rond rotondes, nog niets van gemerkt..

bij deze de test is geslaagd, met 2 ipv 3 wielbouten is niet echt een probleem...met 2 ipv 4 weet ik ff niet...
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply