Citrorama 2005 (duitsland) h??l veel foto's!!!
Moderator: webmasters
Citrorama 2005 (duitsland) h??l veel foto's!!!
Vandaag zijn Elsje (onze CX) en ik (Collin a.k.a. 2Black) naar Citrorama 2005 in Rheinsberg, vlak over de grens onder Nijmegen, geweest alwaar we een ontstellend gebrek aan AX'en hebben gezien (oftewel welgeteld 1 afgetrapte AX 11 RE geloof ik) maar wel heel veel ander moois op Citroën gebied.
Hieronder de foto reportage:
deze auto had ik nooit eerder gezien, de eigenaar vertelde me dat dit g??n kit-car is. Het is origineel Citroën.
Hier rijd diezelfde auto net de hoek weer om...
Deze metallic-rode CX Prestige Turbo is van een bestuurslid van de duitse CX-club, super-strak geen deukje te zien. Stond voor mij geparkeerd.
BX 14 TE met leuke velgjes
Rijtje Visa's uit nederland waaronder een aantal cabrio-uitvoeringen, waarschijnlijk had de halve nederlandse Visa-club besloten naar duitsland te rijden.
Dit hoopte ik aan te treffen.... Xantia 3.0 V6... ACTIVA !!
Droom op wielen, ooit wil ik er 1 hebben
Heel leuk familie tafereeltje, een AK400 (besteleend) met mini-caravan voor de kinderen.
De eerste DS cabrio die ik zag, super-strakke buitenkant en speciaal gemaakt nagelnieuw rood lederen interieur.
Drinken en rijden gaan prima samen.... DS met Pernod sponsoring
Race eend, leuk..
Traction Avant...als nieuw
1 van de weinige GS'en, alle aanwezige exemplaren waren als nieuw
Tja... de Ami...wil ik heel graag ooit bezitten maar zijn inmiddels erg duur
De Visa-club weer
Een ?chte CX lijkwagen, volledig funktioneel
Lomax, vind ik weinig aan eigenlijk..deze was wel heel mooi afgewerkt, in British "Racing Green" gespoten
Toen kwam mijn absolute droomauto aangereden.... SM!
Oftewel de Citroën Sport-Maserati, Johan Cruijff schijnt 'm nog steeds in Barcelona in de schuur te hebben staan.
Mocht je d'r een willen kopen... vind een goedkope, breng 'm naar Renard in Beneden-Leeuwen en die maken voor slechts ?6000 (ex-loonkosten) de motor zo betrouwbaar als maar mogelijk is. Dan heb je voor de prijs van een Golfje diesel met radio een h??l leuke auto.
BX 19 GTi in full-options uitvoering, dat leer zag er fantastisch uit.
Deze Panhard stond bij de ingang, heel mooi. Helaas is Panhard ter ziele gegaan, maar wel een vast onderdeel van elke Citroen beurs.
Versmalde eend, deze auto heeft 1 voorstoel en 1 achter stoel...grappig.
Musketier...spreekt voor zich
Dit is een 2.7 HDi blok, bij Bart Ebben, dat is enorm groot past zelfs niet voorin mijn CX, daaronder de te demonteren C2
een of andere idioot die een hijskraan bovenop een CX Prestige Turbo heeft gelast... geen idee wat je daarmee moet.
Een Ami coup? (M35?) in bijna gerestaureerde staat. Heel bijzonder, deze auto heeft een wankelmotor ?n hydropneumatisch veersysteem. Nooit echt geproduceerd prototype
Deze DS schijnt te kunnen vliegen...
Moooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wellicht plaats ik hier later nog wat verder uitleg tussen....
Hieronder de foto reportage:
deze auto had ik nooit eerder gezien, de eigenaar vertelde me dat dit g??n kit-car is. Het is origineel Citroën.
Hier rijd diezelfde auto net de hoek weer om...
Deze metallic-rode CX Prestige Turbo is van een bestuurslid van de duitse CX-club, super-strak geen deukje te zien. Stond voor mij geparkeerd.
BX 14 TE met leuke velgjes
Rijtje Visa's uit nederland waaronder een aantal cabrio-uitvoeringen, waarschijnlijk had de halve nederlandse Visa-club besloten naar duitsland te rijden.
Dit hoopte ik aan te treffen.... Xantia 3.0 V6... ACTIVA !!
Droom op wielen, ooit wil ik er 1 hebben
Heel leuk familie tafereeltje, een AK400 (besteleend) met mini-caravan voor de kinderen.
De eerste DS cabrio die ik zag, super-strakke buitenkant en speciaal gemaakt nagelnieuw rood lederen interieur.
Drinken en rijden gaan prima samen.... DS met Pernod sponsoring
Race eend, leuk..
Traction Avant...als nieuw
1 van de weinige GS'en, alle aanwezige exemplaren waren als nieuw
Tja... de Ami...wil ik heel graag ooit bezitten maar zijn inmiddels erg duur
De Visa-club weer
Een ?chte CX lijkwagen, volledig funktioneel
Lomax, vind ik weinig aan eigenlijk..deze was wel heel mooi afgewerkt, in British "Racing Green" gespoten
Toen kwam mijn absolute droomauto aangereden.... SM!
Oftewel de Citroën Sport-Maserati, Johan Cruijff schijnt 'm nog steeds in Barcelona in de schuur te hebben staan.
Mocht je d'r een willen kopen... vind een goedkope, breng 'm naar Renard in Beneden-Leeuwen en die maken voor slechts ?6000 (ex-loonkosten) de motor zo betrouwbaar als maar mogelijk is. Dan heb je voor de prijs van een Golfje diesel met radio een h??l leuke auto.
BX 19 GTi in full-options uitvoering, dat leer zag er fantastisch uit.
Deze Panhard stond bij de ingang, heel mooi. Helaas is Panhard ter ziele gegaan, maar wel een vast onderdeel van elke Citroen beurs.
Versmalde eend, deze auto heeft 1 voorstoel en 1 achter stoel...grappig.
Musketier...spreekt voor zich
Dit is een 2.7 HDi blok, bij Bart Ebben, dat is enorm groot past zelfs niet voorin mijn CX, daaronder de te demonteren C2
een of andere idioot die een hijskraan bovenop een CX Prestige Turbo heeft gelast... geen idee wat je daarmee moet.
Een Ami coup? (M35?) in bijna gerestaureerde staat. Heel bijzonder, deze auto heeft een wankelmotor ?n hydropneumatisch veersysteem. Nooit echt geproduceerd prototype
Deze DS schijnt te kunnen vliegen...
Moooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wellicht plaats ik hier later nog wat verder uitleg tussen....
Last edited by 2Black on SunSep04, 2005 11:44:39 AM, edited 1 time in total.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Joost wrote:WOW veel exclusieve uitvoerinkjes
Ja, h??l veel.
Qua nieuwe auto's dus een stand met Musketier-verfraaide C2's en een C4 die er beide ?rg strak uitzagen.
Leuk was ook de stand van Bart Ebben waar ze als demonstratie 2 monteurs hadden die bezig waren een volledige C2 te demonteren. Voor mij grappig omdat 1 van die monteurs mij aankeek en dacht "h? ik ken jou!.. maar waarvan?" Toen zei ik tegen'm dat ik hem liever niet zo bezig wilde zien met mijn CX als ik weer eens bij Bart Ebben kom, toen wist hij dus waar hij me van kende.
Overigens, die scharlaken rode sportauto die onderaan het foto-bericht staat (dus niet de rode DS die ernaast stond) is een Maserati van begin jaren 70, niet gezien welk type, w?l h??l mooi.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Rio97 wrote:Mooie foto's!!
Staan erg mooie auto's tussen.
Heb helaas een enorme fout gemaakt in photoshop toen ik een geautomatiseerde batch-bewerking maakte waardoor ik nu alleen nog het kleine formaat foto's heb, had elke foto klikbaar willen hebben naar een groter exemplaar. Tja, shit happens
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroen heeft de DS nooit als cabrio gemaakt. Die werden door Chapron op bestelling gemaakt. Ging er een fonkelnieuwe DS heen waar ze dan de zaag in zetten... Het leuke is dat alle mallen van Chapron bij een bedrijfje in Sneek terecht zijn gekomen waar je nu nog steeds een nieuwe (!!) cabrio kunt bestellen. (vanaf zo'n 70k eu )
www.blikwerk.nl
Gisteren bij een maat foto's wezen kijken van de 2cv worldmeeting; echt prachtig wat sommige mensen met hun eend knutselen, moest ik ff aan denken bij die professor Zonnebloem eend.
Hij heeft trouwens vorig jaar een AMI break voor 600,- kunnen overnemen. Weliswaar vijf verschillende kleuren in de carosserie, maar er tot nu toe minder geld aan kwijt dan ik aan mijn AX.
www.blikwerk.nl
Gisteren bij een maat foto's wezen kijken van de 2cv worldmeeting; echt prachtig wat sommige mensen met hun eend knutselen, moest ik ff aan denken bij die professor Zonnebloem eend.
Hij heeft trouwens vorig jaar een AMI break voor 600,- kunnen overnemen. Weliswaar vijf verschillende kleuren in de carosserie, maar er tot nu toe minder geld aan kwijt dan ik aan mijn AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Rio97 wrote:De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroën heeft de DS nooit als cabrio gemaakt.
Klopt als een zwerende vinger....
Henri Chapron was verantwoordelijk voor vrijwel alle semi-fabrieks dingen die bijzonder waren. Chapron maakte ook de presidenti?le Citro?ns die tot op de dag van vandaag voor Chirac in gebruik zijn.
Mijn favoriet is de verlengde open SM.
Als je een voorbeeldje wilt zien kun je bijvoorbeeld even naar Citroën Tr?s Beau in Leerdam gaan waar men druk doende is de Chapron CX Prestige van de voorzitter van de CX-club te restaureren.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
nog meer foto's : http://62.95.94.132/gallery/CitroRama-2005
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
WAUW wat een mooie fotoreportage Ik als Citro-fiel zie dit soort reportages graag vaker
Er stond trouwens vandaag ook nog wat in de Sp!ts over een meeting van
de Citroën ID/DS Club, lijkt me ook wel leuk om eens te gaan kijken.
Er stond trouwens vandaag ook nog wat in de Sp!ts over een meeting van
de Citroën ID/DS Club, lijkt me ook wel leuk om eens te gaan kijken.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Citro?nAXDriver wrote:Er stond trouwens vandaag ook nog wat in de Sp!ts over een meeting van
de Citroën ID/DS Club, lijkt me ook wel leuk om eens te gaan kijken.
Klopt, komend weekend in Leek (Gr.) op "landgoed Nienoord" is een enorme bijeenkomst van de ID/DS Club.
Men hoopt daar op 1500 (!?) DS'en en vooral h??l veel cabrio's.
Ik had eigenlijk ook wel willen gaan maar de week erop hebben wij al een speciale anti-roest informatiedag met de CX Club, ook in Groningen.
En dat 1 op 9,5 rijden is toch een dure hobby momenteel.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Rio97 wrote:De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroën heeft de DS nooit als cabrio gemaakt. Die werden door Chapron op bestelling gemaakt. Ging er een fonkelnieuwe DS heen waar ze dan de zaag in zetten... Het leuke is dat alle mallen van Chapron bij een bedrijfje in Sneek terecht zijn gekomen waar je nu nog steeds een nieuwe (!!) cabrio kunt bestellen. (vanaf zo'n 70k eu )
www.blikwerk.nl
je bedoelt drachten...
autosport drachten = blikwerk..
voor zo ver .... sorry..