Citrorama 2005 (duitsland) h??l veel foto's!!!

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Citrorama 2005 (duitsland) h??l veel foto's!!!

Post by 2Black »

Vandaag zijn Elsje (onze CX) en ik (Collin a.k.a. 2Black) naar Citrorama 2005 in Rheinsberg, vlak over de grens onder Nijmegen, geweest alwaar we een ontstellend gebrek aan AX'en hebben gezien (oftewel welgeteld 1 afgetrapte AX 11 RE geloof ik) maar wel heel veel ander moois op Citroën gebied.

Hieronder de foto reportage:

deze auto had ik nooit eerder gezien, de eigenaar vertelde me dat dit g??n kit-car is. Het is origineel Citroën.
Image
Hier rijd diezelfde auto net de hoek weer om...
Image
Deze metallic-rode CX Prestige Turbo is van een bestuurslid van de duitse CX-club, super-strak geen deukje te zien. Stond voor mij geparkeerd.
Image
BX 14 TE met leuke velgjes
Image
Rijtje Visa's uit nederland waaronder een aantal cabrio-uitvoeringen, waarschijnlijk had de halve nederlandse Visa-club besloten naar duitsland te rijden.
Image
Dit hoopte ik aan te treffen.... Xantia 3.0 V6... ACTIVA !!
Droom op wielen, ooit wil ik er 1 hebben
Image
Image
Heel leuk familie tafereeltje, een AK400 (besteleend) met mini-caravan voor de kinderen.
Image
De eerste DS cabrio die ik zag, super-strakke buitenkant en speciaal gemaakt nagelnieuw rood lederen interieur.
Image
Image
Image
Image
Drinken en rijden gaan prima samen.... DS met Pernod sponsoring
Image
Race eend, leuk..
Image
Traction Avant...als nieuw
Image
1 van de weinige GS'en, alle aanwezige exemplaren waren als nieuw
Image
Tja... de Ami...wil ik heel graag ooit bezitten maar zijn inmiddels erg duur
Image
Image
Image
De Visa-club weer
Image
Een ?chte CX lijkwagen, volledig funktioneel
Image
Lomax, vind ik weinig aan eigenlijk..deze was wel heel mooi afgewerkt, in British "Racing Green" gespoten
Image
Image
Image
Image
Toen kwam mijn absolute droomauto aangereden.... SM!
Oftewel de Citroën Sport-Maserati, Johan Cruijff schijnt 'm nog steeds in Barcelona in de schuur te hebben staan.
Image
Mocht je d'r een willen kopen... vind een goedkope, breng 'm naar Renard in Beneden-Leeuwen en die maken voor slechts ?6000 (ex-loonkosten) de motor zo betrouwbaar als maar mogelijk is. Dan heb je voor de prijs van een Golfje diesel met radio een h??l leuke auto.
Image
Image
Image
BX 19 GTi in full-options uitvoering, dat leer zag er fantastisch uit.
Image
Image
Deze Panhard stond bij de ingang, heel mooi. Helaas is Panhard ter ziele gegaan, maar wel een vast onderdeel van elke Citroen beurs.
Image
Versmalde eend, deze auto heeft 1 voorstoel en 1 achter stoel...grappig.
Image
Musketier...spreekt voor zich
Image
Image
Image
Dit is een 2.7 HDi blok, bij Bart Ebben, dat is enorm groot past zelfs niet voorin mijn CX, daaronder de te demonteren C2
Image
Image
Image
Image
Image
een of andere idioot die een hijskraan bovenop een CX Prestige Turbo heeft gelast... geen idee wat je daarmee moet.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Een Ami coup? (M35?) in bijna gerestaureerde staat. Heel bijzonder, deze auto heeft een wankelmotor ?n hydropneumatisch veersysteem. Nooit echt geproduceerd prototype
Image
Image
Image
Deze DS schijnt te kunnen vliegen...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Moooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Image
Image
Image
Image
Image


Wellicht plaats ik hier later nog wat verder uitleg tussen....
Last edited by 2Black on SunSep04, 2005 11:44:39 AM, edited 1 time in total.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooie foto's!! :)
Staan erg mooie auto's tussen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

WOW veel exclusieve uitvoerinkjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Joost wrote:WOW veel exclusieve uitvoerinkjes


Ja, h??l veel.
Qua nieuwe auto's dus een stand met Musketier-verfraaide C2's en een C4 die er beide ?rg strak uitzagen.
Leuk was ook de stand van Bart Ebben waar ze als demonstratie 2 monteurs hadden die bezig waren een volledige C2 te demonteren. Voor mij grappig omdat 1 van die monteurs mij aankeek en dacht "h? ik ken jou!.. maar waarvan?" Toen zei ik tegen'm dat ik hem liever niet zo bezig wilde zien met mijn CX als ik weer eens bij Bart Ebben kom, toen wist hij dus waar hij me van kende.

Overigens, die scharlaken rode sportauto die onderaan het foto-bericht staat (dus niet de rode DS die ernaast stond) is een Maserati van begin jaren 70, niet gezien welk type, w?l h??l mooi.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rio97 wrote:Mooie foto's!! :)
Staan erg mooie auto's tussen.


Heb helaas een enorme fout gemaakt in photoshop toen ik een geautomatiseerde batch-bewerking maakte waardoor ik nu alleen nog het kleine formaat foto's heb, had elke foto klikbaar willen hebben naar een groter exemplaar. Tja, shit happens :?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroen heeft de DS nooit als cabrio gemaakt. Die werden door Chapron op bestelling gemaakt. Ging er een fonkelnieuwe DS heen waar ze dan de zaag in zetten... Het leuke is dat alle mallen van Chapron bij een bedrijfje in Sneek terecht zijn gekomen waar je nu nog steeds een nieuwe (!!) cabrio kunt bestellen. (vanaf zo'n 70k eu :roll: )
www.blikwerk.nl

Gisteren bij een maat foto's wezen kijken van de 2cv worldmeeting; echt prachtig wat sommige mensen met hun eend knutselen, moest ik ff aan denken bij die professor Zonnebloem eend.
Hij heeft trouwens vorig jaar een AMI break voor 600,- kunnen overnemen. Weliswaar vijf verschillende kleuren in de carosserie, maar er tot nu toe minder geld aan kwijt dan ik aan mijn AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rio97 wrote:De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroën heeft de DS nooit als cabrio gemaakt.


Klopt als een zwerende vinger....

Henri Chapron was verantwoordelijk voor vrijwel alle semi-fabrieks dingen die bijzonder waren. Chapron maakte ook de presidenti?le Citro?ns die tot op de dag van vandaag voor Chirac in gebruik zijn.
Mijn favoriet is de verlengde open SM.
Als je een voorbeeldje wilt zien kun je bijvoorbeeld even naar Citroën Tr?s Beau in Leerdam gaan waar men druk doende is de Chapron CX Prestige van de voorzitter van de CX-club te restaureren.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Erg mooie foto's! Het is dat ik krap bij kas zit, anders was ik ook even gaan kijken.

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Er staan er wel een aantal tussen die ik ook wel zou willen hebben :P
Alleen nog ff doorsparen :?
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »


CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

WAUW wat een mooie fotoreportage :!: Ik als Citro-fiel zie dit soort reportages graag vaker 8)
Er stond trouwens vandaag ook nog wat in de Sp!ts over een meeting van
de Citroën ID/DS Club, lijkt me ook wel leuk om eens te gaan kijken.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Citro?nAXDriver wrote:Er stond trouwens vandaag ook nog wat in de Sp!ts over een meeting van
de Citroën ID/DS Club, lijkt me ook wel leuk om eens te gaan kijken.


Klopt, komend weekend in Leek (Gr.) op "landgoed Nienoord" is een enorme bijeenkomst van de ID/DS Club.
Men hoopt daar op 1500 (!?) DS'en en vooral h??l veel cabrio's.

Ik had eigenlijk ook wel willen gaan maar de week erop hebben wij al een speciale anti-roest informatiedag met de CX Club, ook in Groningen.
En dat 1 op 9,5 rijden is toch een dure hobby momenteel. :cry:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Rio97 wrote:De DS cabrio, dat is waarschijnlijk een Chapron. Citroën heeft de DS nooit als cabrio gemaakt. Die werden door Chapron op bestelling gemaakt. Ging er een fonkelnieuwe DS heen waar ze dan de zaag in zetten... Het leuke is dat alle mallen van Chapron bij een bedrijfje in Sneek terecht zijn gekomen waar je nu nog steeds een nieuwe (!!) cabrio kunt bestellen. (vanaf zo'n 70k eu :roll: )
www.blikwerk.nl



je bedoelt drachten...

Image

autosport drachten = blikwerk..

voor zo ver offtopic.... sorry.. :oops:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

En dat is tevens onze sponsor 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Mooie foto's kerel :wink:

Post Reply