Racen met je eigen Citroën?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Matthijs
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SunJul17, 2005 10:22:19 AM

Racen met je eigen Citroën?

Post by Matthijs »

Hoi allemaal,

Sinds deze week ben ik de gelukkige eigenaar van een Citroën AX GT. Wat een lekkere auto!

Eigelijk zou ik graag eens de potentie van de auto testen, maar ik ben geen voorstander van racen op de openbare weg. Mijn vraag is: worden er circuit-dagen georganiseerd voor particulieren of Citro?n-rijders zodat ik mijn AXje eens de sporen kan geven?

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

In Duitsland kun je voor ik geloof 14 euro per rondje op de Nurburgring (vergeef me de ontbrekende umlauts). Zandvoort heeft geloof ik ook dagen dat je je eigen auto mag meenemen naar het circuit voor een (paar) rondje(s), maar dat weet ik niet zeker, en de Nurburgring lijkt me sowieso leuker.

Oh, enne.... welkom!
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nurburgring, wil ik nog steeds een keer heen, zandvoort is wat minder, en ook meestal heeeeel wat duurder :x

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Maar als je zoals velen hier een niet al te grote portemonnee hebt,
dan zul je het gewoon eens moeten proberen op een heeeeeeeeeeeeeeel stil bedrijventerrein oid.
Er zijn hier een hoop GT-rijders, waaronder ikzelf, en ik kan je vertellen dat het echt een lekker race monstertje is hoor :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Op de meeste circuits kun je meedoen op trackdays. Die worden door verschillende clubs en organisaties georganiseerd. Gewoon goed zoeken op internet.

De Nurburgring in Duitsland kent de mogelijkheid van Touristenfahrten.
De baan wordt dan als openbare weg open gesteld. Het is dan een eenrichtsverkeer weg waarvoor je per ronde tol moet betalen.

Een hele goeie duidelijke site met veel info over de ring is deze:
http://www.ring-world.nl

[bezorgde vader mode]Ga asjeblief niet maximaal knallen daar.
- De Ring is niet makkelijk. Zeker niet met het listige onderstel van een AX.
- Je hebt er niet of nauwelijks uitloopruimte of grindbakken zoals op een circuit.
- In tegenstelling tot een circuit leer je de Ring niet snel uit het hoofd. Hij is ruim 21 km lang.
- Het is openbare weg, dus je mag alleen links inhalen.
[/bezorgde vader mode]

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Kijk eens op www.wimedo.nl
Hier kun je met je eigen auto racen op het circuit in Lelystad.

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

dat rijden op de ring lijkt me wel wat.

is het misschien niet een idee om zo'n circuit dag te organiseren met de club of iets dergelijks?

zou wel leuk zijn, want volgens mij zijn er hier meer die graag hun gas eens tot op de bodom intrappen, zonder dat de acceptgiro brigade staat te fotograferen....

dus misschien een idee???
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Ik zou maar heeeeel goed uitkijken met vloeren op de Ring. Wil je hard gaan, doe dan gewoon een stukkie Autobahn.
Heb dat ook eens gedaan, hoef het in principe niet vaker te doen, maar wilde gewoon even weten hoe hard ie kon ;)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ZX-Cruiser wrote:Ik zou maar heeeeel goed uitkijken met vloeren op de Ring. Wil je hard gaan, doe dan gewoon een stukkie Autobahn.
Heb dat ook eens gedaan, hoef het in principe niet vaker te doen, maar wilde gewoon even weten hoe hard ie kon ;)


id de ring is geen koek en ei. 90 % hier rookt zijn remmen op en dan ben je nog niet halverwege ben ik bang.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

het hoeft ook niet keihard te gaan, laatst was iemand met een daf66 naar de ring geweest :lol:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

De Engelse AX Owners Club organiseert Ringdagen. Kunnen we misschien ook een keer met z'n allen aan meedoen als daar animo voor is..
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de ring is leuk! alleen niet knalhard op het laatste moment remmen en continu vol op je gas staan lijkt me.. anders rijd je gewoon je auto aan gort.. beetje naar eigen inzicht.

tip: er zijn racespellen waar ook de Nordschleife perfect in verwerkt zit.. maat van me is er gaan rijden met z'n 328i en die kende het circuit helemaal uit z'n hoofd ;)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Dat lijkt me nou fantastisch!
Paar rondjes over de oude Nurburgring, oftewel de Nordschleife, 25 kilometer :D lang (dus genoeg benzine meenemen) met zoveel bochten dat je'm nooit uit je hoofd kunt leren binnen de tijd dat je er bent.
Ben er ooit een keer (toevallig) langs gereden terwijl het circuit open was, het dorp waar het circuit omheen ligt is ook heel gezellig, met vele restaurants en hotels.
Je kijkt daar je ogen uit qua auto's die daar "toevallig" langs komen rijden. In 5 minuten op een terrasje in het dorp zie je alles van Ferrari's, Porsches, Lotussen etc., tot gewone Golfjes en Astra's langskomen.
Gecombineerd met 2 nachtjes op de camping moet je daar voor relatief weinig geld heel veel plezier kunnen hebben, 1 heat van 12 minuten op een indoorcartbaan kost al meer.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

idd, de kosten zijn in vergelijking met circuitdagen klein, en de sfeer is er goed.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jep... daarom komen mensen ook van heinde en verre om er te rijden.

en de auto's... een van de vele Porsche Carrera GT3's wordt bijna wekelijks afgeladen van een auto-ambulance waar een Cayenne Turbo voor staat - zegt dat genoeg? :D

Matthijs
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SunJul17, 2005 10:22:19 AM

Post by Matthijs »

De Nordschleife lijkt me wel wat. Natuurlijk zou ik me dan aan de regels houden en niet eens in de buurt van de limiet rijden. Daarnaast lijkt het me een heel goed idee je goed voor te bereiden zodat je de baan min of meer kent.

Zou je met een AXje ook los komen van het asfalt, net als de F1's van weleer? ;)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Matthijs wrote:Zou je met een AXje ook los komen van het asfalt, net als de F1's van weleer? ;)


Wie weet, als je er die Indy Michelins onder legt :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Matthijs wrote:Zou je met een AXje ook los komen van het asfalt, net als de F1's van weleer? ;)


dat hangt er vanaf of je op de baan blijft of niet

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

francorchamps

Post by Netheo »

ik heb met men ax GT op het circuit van francorchamps gereden 8)
De ochtend voordat de 24 uren van spa-francorchamps begonnen mogen alle rijkeluis hun italiaanse bolides bovenhalen om eens een paar rondjes te scheuren op het 7 kilometer lange circuit. Gelukkig ken ik iemand van de organistatie :D en mocht ik achteraan aansluiten. Was wel een grappig zicht hoor. Vooral voor de toeschouwers dan, die eerst h??l wat miljoenen euro's aan auto's zagen passeren die over het algemeen de kaap van 300 km/u in de de wielen hebben en dan een ax GT'tje van 14 jaar oud dat eventjes de 185-190 km/u aantikte op de rechte lijn. En toch heb ik toen ??n ferrari en ??n lotus het nakijken gegeven. Maarja, een opa in een sportbolide, het blijft iets tam natuurlijk :twisted: !!!

Om eventjes terug tekomen op het topic :oops: kom volgend jaar mee naar de 24 uren, kun je lekker scheuren.
BTW ik denk dat binnekort ook de 24 uren van zolder is, en daar organiseren ze ook zo een paar rondjes voor dat rijk gespuis. Maar daar heb ik geen connecties :( dus daar moet je dan maar zelf binnen geraken :!:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Re: francorchamps

Post by Cees »

Netheo wrote: Maarja, een opa in een sportbolide, het blijft iets tam natuurlijk:



Nou deze Opa durft je wel uittedagen voor een sprintje hoor :lol: :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Post Reply