Ik wil een nuttige How To maken over het stellen van de sporing van de voorwielen.
Ik moet dit bij mijn AX nog doen dus heb ik de kans om foto's e.d. te maken.
In welk programma maak ik zo'n How To en waar moet ik 'm heen sturen om 'm op de site te krijgen?
Is het verstandig om de sporing opnieuw te stellen als je 'm verlaagd?
Ik ga het binnenkort doen dus...
Graag jullie reacties
Ps. Fijne dagen voor alle AXClub.net members en forum bezoekers
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Sporing afstellen kun je bijna niet zelf doen. Je moet je auto laten uitlijnen. En ja dat is nodig als je hem verlaagt omdat de sporing verandert bij inveren. Dus anders is als je hem verlaagt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
toespoor wordt toch gemeten in graden. Als je auto teveel too in heeft dan wordt ie instabiel en dan komt je stuur niet meer terug enzo.
Teveel too out en dan stuurt ie heel erg zwaar en klapt je stuur terug in de rechtuitstand.
Je moet daar een beetje tussenin zitten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Mij hebben ze gezegd dat je eerst aan de achterkant de maat tussen je velgen op moet meten en dan aan de voorkant van de velg. Hier mag dan 1 mm verschil in zitten (een voorwiel aangedreven auto moet altijd iets uitspoor hebben) dit verschil kan je dan met die 6 kantige stuurstangen verdraaien/veranderen.
Maarja als dit niet klopt maak ik er geen How To van.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Je hebt tussen de 10 en 30 minuten (een minuut is een zestigste graad) toespoor nodig. Je begrijpt dat dit best lastig opmeten is. Wat je moet ook nog eens gewoon op je wielen staan. Je kan dit niet doen als de auto opgekrikt is.
LumbRjack wrote:Ik wil een nuttige How To maken over het stellen van de sporing van de voorwielen. Ik moet dit bij mijn AX nog doen dus heb ik de kans om foto's e.d. te maken. In welk programma maak ik zo'n How To en waar moet ik 'm heen sturen om 'm op de site te krijgen? Is het verstandig om de sporing opnieuw te stellen als je 'm verlaagd?
Ik ga het binnenkort doen dus...
Graag jullie reacties
Ps. Fijne dagen voor alle AXClub.net members en forum bezoekers
stuur mij ( joost@axclub.net ) het MS Word document en dan komt het goed suc6
Ja hoor is goed. Kan altijd makkelijk zijn als je bijvoorbeeld je stuurstangen hebt vervangen. Dan kan je in ieder geval redelijk veilig naar een uitlijnboer
Sander wrote:Je hebt tussen de 10 en 30 minuten (een minuut is een zestigste graad) toespoor nodig. Je begrijpt dat dit best lastig opmeten is. Wat je moet ook nog eens gewoon op je wielen staan. Je kan dit niet doen als de auto opgekrikt is.