ben opzoek naar een andere AX

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

ben opzoek naar een andere AX

Post by 'groene' rijder »

Hoewel mijn AX net naar een autokuuroord is geweest, ben ik toch voorzichtig aan het kijken naar wat anders.

Motivatie: mijn Ax komt krachte tekort op de snelweg en tijdens inhaalactie's. Mn stoelen zijn dermate uitgezakt en gaar, dat ze nauwelijks steun bieden en ik ebn bijna 2 meter en dat krijg je dus na een klein ritje al rugpijn. Verder is mn koppakking gaar en dat gaat een lieve duit kosten.

Wat zoek ik? een AX (duuh), zwart of donker groen, injectiemotor (vereiste) goede stoelen (ik hoorde dat de GT-kuipjes goed zitten) centrale vergrendeling. verder vindt ik iedere vorm van luxe erg leuk, electrieke raampjes en cv met ab zijn erg leuk maar geen pre.

Ik heb nu een type 2, en dat dashboard vink erg mooi, maar verder maakt het me niet zoveel uit. mn budget is berperkt (ongeveer 800 euri) en uiteraard moet de automobiel bij een bedrijf te koop staan, i.v.m. inruil

ik ben erg benieuwd wat voor leuek surgesties jullie hebben. GT hoeft niet, maar is wel erg leuk!
stiekum sparen en dromen van een GT

Bezoek allen automobiel! ( http://autombiel.web-log.nl )

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

mijn zgan ax volcane 1995 komt te koop, ik ga een c2 vts leasen,
hij is niet goedkoop, maar waarom dat zie je wel als je hem ziet of erin rijdt.

-eric- (check wie is wie)

Image
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

"goedkoop" shopen bij een autobedrijf ( lees 800 euro ) is toch altijd een beetje link .. ze geven dan heel weinig voor je oude auto terug omdat je ook een goedkope auto terugkoopt...

een type 2 GT te vinden voor 800 euro kan wel eens moeilijk worden ..

type 1 wel ...

ik zou toch bij een particulier gaan kopen .... je ziet ook meteen van wie je hem koopt.. ( mijn ax hadden ze te koop vanwege ruimte gebrek )

dus niet om technische gebreken of zo ..

en de prijs was ook vrij aantrekkelijk ..

350 euro .. en zo als die van friso .. die was zelfs nog goedkoper en die zit er ook goed uit zie zijn en mijn wie is wie maar..

kortom ik zou mooi rustig aan doen en je komt vanzelf wel een "koopje" tegen ...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

absoluut, een goeie ax bestaat tussen de 500-1000 euro zeker,
als je de tijd maar neemt.
als je er tegen eentje aanloopt, check dan altijd ff de leeftijd
op het kentekenbewijs van de eigenaar, 50+ is meestal een hele goeie ax, met veel sludge in het blok, en das niet erg.

mijn volcane 1995 vorige eigenaar : 57 jaar
mijn ax first 4drs 1995 vorige eigenaar : dood gegaan

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Tip, koop niet bij een autobedrijf voor dit bedrag !!!

- Met inruil wordt je belazerd, je kan beter korting vragen en niets inruilen !
- Partikulieren kunnen niet erg goed liegen (je hebt uitzonderingen), maar handelaren kunnen uitstekend liegen en beloftes geven en niet nakomen !
- Bij een partikulier kan een auto in de weg staan en geld kosten terwijl hij er niets meee doet, bij een handelaar staan de auto's niet echt in de weg...

November en December zijn uitstekenden maanden om een auto te kopen, Januari en februari zijn weer perfect om een auto te verkopen....

Suc6, en heb veel geduld !!!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

yep,

bij een autobedrijf kan nu een nieuwere ax helemaal niet veel meer opbrengen, alle ax`en zijn nu 10 jaar oud, en na 1-1-2005 11 jaar.
dat betekent dat de auto marge auto is geworden,
op de koerslijst komt deze niet meer voor, het is gewoon wat de gek er voor geeft.

juist nu nog, december willen ze er waarschijnlijk vanaf.
elke ax heeft alleen emotionele waarde,
zo vind ik de volcane van rocks meer waard dan de mijne,
maar weer minder dan die van fast eddy....
de waarde is ook nog dat ie vrijwel goedkoper is dan elke andere auto,
in onderhoud en gebruik, en hoe lang je erin wilt gaan rijden, en hoeveel je eraan wilt doen.
een ax van 1500 euro die 2 jaar probleemloos rijdt is goedkoper dan eentje van 350 euro met oude banden en een versleten aandrijfas.
(of een barst in de voorruit)

'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

Post by 'groene' rijder »

@eric. Je hebt helemaal gelijk. doch lijkt me het niet gemakkelijk om mijn AX nog particulier te slijten. ik ben al diverse bedrijven langs geweest en als ik een Ax van om en nabij de 1000 (euro)piek koop, krijg ik meestal toch nog 650 euri terug, een prijs die ik volgens mij nooit krijg als ik heb particulier verpats.
Of zie ik dat verkeert??

zijn er ook versies van de AX uitgebracht met CV?? dan alleen de GT? als iemand iets weet te staan, geef een gil!!!
stiekum sparen en dromen van een GT

Bezoek allen automobiel! ( http://autombiel.web-log.nl )

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

'groene' rijder wrote:(...) krijg ik meestal toch nog 650 euri terug, een prijs die ik volgens mij nooit krijg als ik heb particulier verpats.
Of zie ik dat verkeert??


Kijk eens op marktplaats... Als je de prijzen daar ziet pas je daar wel heel aardig tussen met 650 euro, en dan zit je nog aan de lage kant... Hangt wel een beetje af van hoe goed je auto nog is.
Kijk uit, een Cactussssss

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kijk eens bij aangeboden ..

verpats je eigen op marktplaats..

misschien kan je er nog wat afkrijgen .. en klaar..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

Post by 'groene' rijder »

@eric, Als je je volcane kwijt wil, stuur even een PB'je naar me, dan kunnen we wel even kijken hoever we komen.
stiekum sparen en dromen van een GT

Bezoek allen automobiel! ( http://autombiel.web-log.nl )

Post Reply