Verschil belgie en nederland

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Verschil belgie en nederland

Post by Axdriver »

een stomme vraag misschien maar ik wil eens weten hoe het komt dat er bijvoorbeeld in 1991 in Belgi? de ax GT nog altijd met 85 pk sterke carburatormotor verkocht werd en in Nederland reden ze toen al met de 75pk sterke injectiemotor? Of ben ik hier verkeerd in, het lijkt mij dat hier zo weinig leden op de club een ax GT met carburator hebben.

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Re: Verschil belgie en nederland

Post by Eric Vertogen »

Axdriver wrote:een stomme vraag misschien maar ik wil eens weten hoe het komt dat er bijvoorbeeld in 1991 in Belgi? de AX GT nog altijd met 85 pk sterke carburatormotor verkocht werd en in Nederland reden ze toen al met de 75pk sterke injectiemotor? Of ben ik hier verkeerd in, het lijkt mij dat hier zo weinig leden op de club een AX GT met carburator hebben.


In Belgi? waren de milieu-eisen verschillend met Nederland. Ik heb zelf nu een belgische BX GTi 16V uit 1990. In dat jaar had iedere BX in Nederland een katalysator. In Belgi? zat er toen nog geen kat onder. Dus ik heb nog de 'vuile' versie met 160 pk.
Dit geldt natuurlijk ook voor de AX. In Nederland moest ie voldoen aan de strengere milieu-eisen en dat haalden ze met een carburateurversie niet meer.

'groene' rijder
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
Location: veluwe
Contact:

Post by 'groene' rijder »

Mijn Ax'je uit '92 (nieuw model) komt ook van onze zuiderburen. en ja heeft ook nog een carb. en een 1.0 motortje!!!

Ach, who cares??
stiekum sparen en dromen van een GT

Bezoek allen automobiel! ( http://autombiel.web-log.nl )

Post Reply