Wat past?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Wat past?

Post by pcrodent »

Ik lees op het forum veel over Peugeots 10x en soms andere vreemd-merk-auto's waaruit onderdelen worden gehaald voor AXen.
Gaat het in het geval van de Peugeots om een beperkt aantal onderdelen of zijn ze grotendeels hetzelfde? Ik vind ze best wel op AXen lijken... En om welke onderdelen gaat het zoal?
Kijk uit, een Cactussssss

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

De AX techniek is grotendeels gehandhaafd in de 106 en de Saxo.
Veel is dus uitwisselbaar.

Zo heb ik het onderstel van een 106GTI onder mijn AX. 8) Zie mijn 'wie is wie' voor meer info.
Motorisch gezien kan je gaan shoppen bij de 106 en de Saxo. Daarin zijn eveneens blokken uit de TU serie gebruikt. Je kunt dus relatief eenvoudig een 120pk 1.6 16v blok uit een VTS/GTi in je AX lepelen. Is ook door sommigen hier al gedaan trouwens. :twisted:

Sommige onderdelen zijn binnen PSA nog veel meer gebruikt. En dan kan je dus die spullen van heel veel modellen betrekken: ZX, Xsara, 306, Berlingo, Partner, 307, 405, 406 enzovoorts. Zo ontdekte ik van de week dat de stuurkogel van een AX in vrijwel alle PSA modellen nog steeds gebruikt wordt.
Maar voor je daar aan begint kan je beter even bij een Peugeot of Citroën garage dat even checken.

Groet,

Antoine

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Dat van de sAXo wist ik zodra ik er een zag rijden vlak nadat ik zelf een AX had.
"Hey het is een ronde AX"
"Oh nee een Saxo"
Hmmm...

Maar wat is PSA?

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Hihihi, Peugeot en Cito?n behoren beiden tot PSA concern. Beetje zoals General Motors, dat heeft echt een heleboel merken, waarvan Opel hier wel de bekendste is.
Strikt gezien zou je dus kunnen zeggen dat Frankrijk maar twee grote autobouwers heeft, PSA en Renault.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Aaaahaa. Wist ik niet.
Kun je me ook vertellen waar PSA voor staat?

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by manuarmata »

volgens mij staat het voor Peugeot Soci?t? Anonime
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Post Reply