Verschil belgie en nederland
Moderator: webmasters
Verschil belgie en nederland
een stomme vraag misschien maar ik wil eens weten hoe het komt dat er bijvoorbeeld in 1991 in Belgi? de ax GT nog altijd met 85 pk sterke carburatormotor verkocht werd en in Nederland reden ze toen al met de 75pk sterke injectiemotor? Of ben ik hier verkeerd in, het lijkt mij dat hier zo weinig leden op de club een ax GT met carburator hebben.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 87
- Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
- Location: Best
- Contact:
Re: Verschil belgie en nederland
Axdriver wrote:een stomme vraag misschien maar ik wil eens weten hoe het komt dat er bijvoorbeeld in 1991 in Belgi? de AX GT nog altijd met 85 pk sterke carburatormotor verkocht werd en in Nederland reden ze toen al met de 75pk sterke injectiemotor? Of ben ik hier verkeerd in, het lijkt mij dat hier zo weinig leden op de club een AX GT met carburator hebben.
In Belgi? waren de milieu-eisen verschillend met Nederland. Ik heb zelf nu een belgische BX GTi 16V uit 1990. In dat jaar had iedere BX in Nederland een katalysator. In Belgi? zat er toen nog geen kat onder. Dus ik heb nog de 'vuile' versie met 160 pk.
Dit geldt natuurlijk ook voor de AX. In Nederland moest ie voldoen aan de strengere milieu-eisen en dat haalden ze met een carburateurversie niet meer.
-
- AX driver
- Posts: 30
- Joined: ThuOct07, 2004 11:14:28 AM
- Location: veluwe
- Contact: