v.andriessen wrote:
hmm interesant... misschien heb jij in de hoger toeren meer koppel?!?
En die van jou loopt ook wat beter natuurlijk
Misschien kan die harder, maar van 180 naar 185 ging bij mij wel heel erg traag... misschien moet ik de volgende keer iets langer proberen(en ook eens met wind mee )
Hij is wat hoogtoeriger en de kans is dat hij "langer" in zijn powerband blijft. Van 180-195 gaat bij de ax niet echt snel, tot de 180 loopt hij leuk en dan kruipt hij rustig verder.
De 306 loopt op de teller 210 en dat is ongeveer 200 echt, harder wil hij niet gezien hij dan al op 6100 rpm zit en way buiten zijn powerband valt (max vermogen bij 5500 rpm), van 100-200 gaat echt bizar snel met dat ding maar hij stopt bij de 200 gewoon (wat best maf is).
Kans is dat bij jouw gti ongeveer hetzelfde gebeurd.
v.andriessen wrote:
hmm interesant... misschien heb jij in de hoger toeren meer koppel?!?
En die van jou loopt ook wat beter natuurlijk
Misschien kan die harder, maar van 180 naar 185 ging bij mij wel heel erg traag... misschien moet ik de volgende keer iets langer proberen(en ook eens met wind mee )
Hij is wat hoogtoeriger en de kans is dat hij "langer" in zijn powerband blijft. Van 180-195 gaat bij de AX niet echt snel, tot de 180 loopt hij leuk en dan kruipt hij rustig verder.
De 306 loopt op de teller 210 en dat is ongeveer 200 echt, harder wil hij niet gezien hij dan al op 6100 rpm zit en way buiten zijn powerband valt (max vermogen bij 5500 rpm), van 100-200 gaat echt bizar snel met dat ding maar hij stopt bij de 200 gewoon (wat best maf is).
Kans is dat bij jouw gti ongeveer hetzelfde gebeurd.
daar sla je de spijker op z'n kop.
Tot de 180 gaat het behoorlijk snel, maar bij 180 is de pap op.... Misschien als de spagetti eropgaat, dat de powerband dan iets langer door gaat...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
citrofenwick wrote:Al gemeten op GPS? Mijn GTI draait denk ik zelfs aan 200 nog niet zoveel toeren. Of heeft die bak andere verhoudingen?
Ik denk dat hij andere vertandingen heeft... er zit n.l. een verzwaard differentiëel in. Als er kleinere vertandingen opzitten kijkt ie dus meer voor z'n kiezen, vandaar het zwaardere differentiëel.... denk ik....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
citrofenwick wrote:Al gemeten op GPS? Mijn GTI draait denk ik zelfs aan 200 nog niet zoveel toeren. Of heeft die bak andere verhoudingen?
Ik denk dat hij andere vertandingen heeft... er zit n.l. een verzwaard differentiëel in. Als er kleinere vertandingen opzitten kijkt ie dus meer voor z'n kiezen, vandaar het zwaardere differentiëel.... denk ik....
Nog een keer goed gekeken... Bij 185 draai ie 6200 toeren ongeveer (120km bij 4000tpm)
Maar dan is de pap dus echt op.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
MNM(tm) wrote:Misschien ook maar eens een wat feller nokkenasje in leggen dan?
hmmm misschien.... effe sparen
Lijkt me wel heel gaaf, maar hoe gaat ie dan stationair lopen? Hij moet wel fatoenlijk blijven lopen...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...
Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten
In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...
Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten
maar nou leg je zelf in je post uit waarom zo'n landingsbaan zo'n goeie plek is
In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...
Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten
maar nou leg je zelf in je post uit waarom zo'n landingsbaan zo'n goeie plek is
Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Juist, en het is wat makkelijker om een auto van rechts naar links te zien invoegen dan een vliegtuig van boven naar beneden. Tenzij je een dakraam hebt, scheelt al een hoop
grietje wrote:Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Juist, en het is wat makkelijker om een auto van rechts naar links te zien invoegen dan een vliegtuig van boven naar beneden. Tenzij je een dakraam hebt, scheelt al een hoop
dusss in de 306 kan het wel;)
Ook leuk als je naar boven kijkt en blauwe lucht ziet, toch peter?:P:P
grietje wrote:Ook leuk als je naar boven kijkt en blauwe lucht ziet, toch peter?:P:P
Misschien handig als je weet dat er een dakraam inzit . Had tot nu toe alleen nog maar in AX'en en Mini's met dakramen gereden waar geen afdekplaat voor het dakraam zat