manier om een ax aan de voorzijde 2 cm te verlagen...

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

manier om een ax aan de voorzijde 2 cm te verlagen...

Post by Rock's »

Ik wil verlagen ... mijn vrouw niet .... het is eik haar auto,.....maar mijn hobby :wink:

de achterzijde is ok ... maar voor zou hij moeten zakken....

De meeste veren laten hem 4 cm zakken ....maar 2 vind ik een mooi compromies :wink: ... zeker als ik de achterzijde niet mee laat gaan.

Hoe komen we aan 2 cm ?

Ik heb een 1.1 Spot ... met alu blok, nu heb ik zitten denken...
:arrow: Veren gebruiken die een gietijzerenblok 4 cm laat zakken
:arrow: Std GT veren gebruiken (die zijn toch ook iets lager dan std basisversies ?)
:arrow: autostyle verenknijpers ertussen :lol:

Een type 1 GT,... heeft die een alu of gietijzeren blok ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

De verlagingsveren van deze ax ga ik over nemen ... en dit ziet er voor mij uit als 2 cm verlaging tov wat ik nu heb...
dit is een 88er GT carb ... wat zullen de veren van deze ax op mijn spot doen ? ... hetzelfde, meer of minder ?
Image
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

tenzij je je vrouw wil begraven zou ik van de autostyle knijpers afblijven.

Ik zou zeggen, en ik durf dat eigenlijk niet, De zaag erin.

Waarom:

Ik heb me aardig verdiept in suspensie.

In een veer mag de flex gezet worden mits:

-Veer is niet progressief verend
-Veervorm en pasvorm veranderen niet zodanig dat deze niet mee goed in de schotels past .
-Veer moet bij vol uitveren op spanning blijven.

Gelukkig zijn ax veren lineair, pasvorm blijft goed omdat de veer maar 1 breedte heeft en bij 2 cm zagen zal er echt nog voldoende spanning op de veer blijven staan.

Veren uit een gietijzer blok zijn harder dus je auto gaat minder soepel veren. Een type 1 GT heeft een Alu blok. Vraag me echter af of ze lager zijn.

Ik zou dus gewoon de flex gebruiken voor dit. Kost niks en is zeker niet gevaarlijk als je bovenstaande punten in acht neemt
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hee Aad! Typisch dat jij nu met hetzelfde "probleem" zit als mij. ;)

Ik weet dat de GTI veren, die ik hier heb liggen, in rust 2cm korter zijn dan Volcane veren.
Alleen zijn Volcane veren voor een alu blok en schijnen GTI's gietijzer te zijn. (?)

Heb dus echt geen flauw idee wat 't doet (ook kwa veergedrag / stugheid) als ik de Volcane veren vervang door de GTI-veren.

(En aangezien de rechter poot al zo lekker vlot gemonteerd was... :roll:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply