Zoek een nieuwe garage

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Zoek een nieuwe garage

Post by megator »

Ik ben recent verhuized naar ypenburg en zoek nu dus een nieuwe garage voor de apk en wat reparatie werk.

Als ie in den haag, rijswijk, delft, zoetermeer, of roterdam zit is het ook goed.

Ik zoek eimand die je kunt vertrowen dat niet al te duur is.

Als ze ook niet heel streng zijn met het apk keuren zou dat ook geweldig zijn. (hiermee bedoelijk dat ze niet moeilijk doen als je geen kat deronder hebt want voor de rest is de auto goed)

De groeten Aitor
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

In Delft:
Voor alles wat ik niet zelf kan of geen tijd/zin in heb gaat mijn AX naar:
www.garagevanbemmelen.nl

Praktische oplossingen voor een nette prijs.

Apk: AAautoservice in Delft
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by Glenn@nl »

megator wrote:(hiermee bedoelijk dat ze niet moeilijk doen als je geen kat deronder hebt want voor de rest is de auto goed)
Dit is natuurlijk zottigheid. Bedrijven die keuren moeten voldoen aan de eisen van de RDW. Als dat betekend dat je auto een katalysator moet hebben volgens de papieren, moet hij er ook daadwerkelijk onder hangen. (anders merken ze het wel waarschijnlijk als ze de uitlaatgassen meten) Uiteraard enkele malafide garages uitgesloten, maar je hebt alleen jezelf ermee als je je auto daar laat keuren.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by Job »

megator wrote:Ik ben recent verhuized naar ypenburg en zoek nu dus een nieuwe garage voor de apk en wat reparatie werk.

Als ie in den haag, rijswijk, delft, zoetermeer, of roterdam zit is het ook goed.

Ik zoek eimand die je kunt vertrowen dat niet al te duur is.

Als ze ook niet heel streng zijn met het apk keuren zou dat ook geweldig zijn. (hiermee bedoelijk dat ze niet moeilijk doen als je geen kat deronder hebt want voor de rest is de auto goed)

De groeten Aitor
In mijn optiek ligt Zoetermeer ongeveer naast ypenburg! Kun je toch gewoon bij je eigen garage blijven :O?

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by pcrodent »

Glenn@nl wrote:maar je hebt alleen jezelf ermee als je je auto daar laat keuren.
Offtopic van mij, maar ik vind dat je jezelf niet echt hebt als je een katloze uitlaat onder je auto hebt hoor :roll: APK gaat in eerste instantie over veiligheid, daarna een beetje over milieu maar zeg nu zelf - als zo'n PC Hoofttractor veel meer gas uitstoot met een lager NOx-/CO-gehalte dan vind ik dat erger dan een katloze AX.

Ronduit onveilige barrels goedkeuren (het gebeurt vast ergens...) is natuurlijk in strijd met de geest van de wet dus dat is niet goed :)

Maargoed, ik begrijp megators punt dat ie vind dat zeiken over een uitlaatje irritant is, want ik heb krap een maandje geleden ook weer uitlaatwisseltruc moeten doen voor de APK :)
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by grietje »

pcrodent wrote:
Glenn@nl wrote:maar je hebt alleen jezelf ermee als je je auto daar laat keuren.
Offtopic van mij, maar ik vind dat je jezelf niet echt hebt als je een katloze uitlaat onder je auto hebt hoor :roll: APK gaat in eerste instantie over veiligheid, daarna een beetje over milieu maar zeg nu zelf - als zo'n PC Hoofttractor veel meer gas uitstoot met een lager NOx-/CO-gehalte dan vind ik dat erger dan een katloze AX.
zoiezo, er zijn zat AXen die zonder KAT ook de uitstoot gewoon halen, dus geen kat is niet per definitie milieu onvriendelijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Rij nou eerst maar 's bij dat apk station langs dat ik je tipte ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Bedankt voor de reacties jongens en meisjes!

Ik ga niet meer naar mijn oude garage omdat ze %^&*( zijn.

Mijn ouders gingen daar jaren naar toe maar ik word noch steeds behandeled als een idioot en ze zijn niet hulpzam dus ik dacht ik ga dan wat anders zoeken.

Ik heb al een APK gedaan en daar kwam uit dat ik

Blauwe stadslichte had -> verholpen
massa achter licht niet goed ->verholpen
niet goed vaste achter portier->verholpen
geschurde kogelager rubers
uitlaat gasen waren te vies

die rubers laat ik door de garage doen, en de uitlaat gasen is ook verholpen denk ik (een steker van me motorblock was niet angesloten en nu rijdt ie ook vijner).

Dus ik zoek een garage die me effe apk keurt en niet zeurt over dat kat want dan ben ik 300E verder.

Tenzij iemand mij een uitlaat voor twee dagen wil lenen?

Oh en ik ga woensdag langs hopelijk zijn ze hulpzaam!
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by denny »

pcrodent wrote:
Glenn@nl wrote:maar je hebt alleen jezelf ermee als je je auto daar laat keuren.
Offtopic van mij, maar ik vind dat je jezelf niet echt hebt als je een katloze uitlaat onder je auto hebt hoor :roll: APK gaat in eerste instantie over veiligheid, daarna een beetje over milieu maar zeg nu zelf - als zo'n PC Hoofttractor veel meer gas uitstoot met een lager NOx-/CO-gehalte dan vind ik dat erger dan een katloze AX.

Ronduit onveilige barrels goedkeuren (het gebeurt vast ergens...) is natuurlijk in strijd met de geest van de wet dus dat is niet goed :)
Veiligheid en milieu wegen even zwaar. Een auto hoort te voldoen aan de geldende eisen. Een garage die dus een katloze auto goedkeurt kan na 2 waarschuwingen in principe zijn APK bevoegdheid kwijtraken.

Ow en ik weet ook wel garages waar je een auto goedgekeurd krijgt zonder veiligheidsriemen etc. Ze zijn er dus echt wel, maar puur en alleen voor je eigen veiligheid zou ik die al mijden want als ze het niet zo hebben op de APK regels waarom zouden ze dan wel iets geven om jouw veiligheid. Waar kijken ze nog meer niet zo nauw naar dan? zeg maar
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Re: Zoek een nieuwe garage

Post by Glenn@nl »

pcrodent wrote:APK gaat in eerste instantie over veiligheid, daarna een beetje over milieu maar zeg nu zelf - als zo'n PC Hoofttractor veel meer gas uitstoot met een lager NOx-/CO-gehalte dan vind ik dat erger dan een katloze AX.
Mag ik SIRE even quoten??

"Een beter milieu begint bij jezelf"

(en nee, ik ben geen vegetariër..)

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Post by Richie3301 »

Ik ga ook naar AAautservice in Delft voor mn APK'tjes en daar doen ze niet moeilijk over een katloze uitlaat, daar doen ze eigenlijk helemaal niet zo moeilijk :D
Maar ik vind ook niet dat je het van je APK keuring af moet laten hangen of je auto veilig in mekaar zit....APK is in mijn ogen voor AXjes een noodzakelijk kwaad, dat wel weer goed is om de echt onveilige auto's van de weg te houden!

Post Reply