DLS wrote:130 max?? met de 1.0. wow en met tegenwind mag je dus niet meer inhalen. Komt bijna gelijk aan een 2CV .
Me moeder heeft er vroeger een gehad. Die ging met wind mee ook 130..
nee, nog geen 130
ach, ik rijd eigenlijk altijd 90 - 100 met de 1.0 op de snelweg. Harder gaat ze verbruik zegmaar in de vertiendubbelaar en zoveel tijdswinst haal je nu toch ook weer niet
Maar het heeft wel wat weg van een 2cv ja
Hahaha... helemaal hUm0r vond ik het toen er een Connextion bus achter me reed die me, na eerst een paar keer met lichten geseind te hebben, ging inhalen op de A29.
(En ja, toen reed ik dus echt gewoon 100! )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
DLS wrote:haha.. ach als je geen haast hebt is 100 toch ook lekker.. en je wordt nog es ingehaald door een vrachtwagen
dat heb ik best vaak
zelfs met de blauwe... reed ik vanwege de koppaking 90 en niet harder, (moest perse naar zeeland met gare cilinderkop) 4x ingehaald door vrachtwagens
En met die rode heb ik dat zoiezo veel; rij ook vaak 90; dan loopt ie lekker soepel en vebruikt ie alleen lucht; mjaw
Bossie wrote:met de GT 200km/u op de teller (en toen moest ik beginnen met remmen voor een flitskast).
Dit was trouwens op de terugweg vanaf het Conservatoire in Parijs op een stukje snelweg in Frankrijk. De opmerking vanaf de rechter stoel (Hester zat er naast): "Kun je het weer niet laten"
ik heb nog niet harder gereden dan 170, daarna gaat hij heel veel herrie maken!
Mijn volcane heb ik eens tot de 170 gekregen maar dat doe ik niet meer. voelt niet bijzonder solide aan dus harder dan 130 rijd ik niet meer. Maar tot de 150 gaat het prima en daar rijdt ie nog best vlot naartoe (zonder passagiers dan; met passagiers is ie niet vooruit te branden...!) voor een 1.1! (maar die I erachter doet t m! haha
Uhm, ik probeer echt iedere dag om rustig te rijden
Echt niet, planken is mijn hobby, behalve als de kindjes meerijden dan rij ik rustig, maar anders ergens tussen de 160 en de 180km.
Laatst GPS top gemeten van 186km.
De Furio-motor nodigt gewoon uit om te planken, kan er echt niets aan doen
DLS wrote:wtf.. dan klopt 1. of je klok echt niet. 2. je hebt een rete snelle 1.1 LOL..
maar hoe lang doe je er over om die 180 te bereiken? 15 minuten ofzo??
Mijn 1.1 liep met de vorige banden ook bijna 180 op de teller. Nu strak 175 op de teller, op de GPS 172.
Het duurt inderdaad wel een minuut of wat voordat je op die snelheid zit, maar dan heb je ook de pret van mensen in dikke BMW's die kijken van: Kan zo'n ding zo hard?
DLS wrote:wtf.. dan klopt 1. of je klok echt niet. 2. je hebt een rete snelle 1.1 LOL..
maar hoe lang doe je er over om die 180 te bereiken? 15 minuten ofzo??
Mijn 1.1 liep met de vorige banden ook bijna 180 op de teller. Nu strak 175 op de teller, op de GPS 172.
Het duurt inderdaad wel een minuut of wat voordat je op die snelheid zit, maar dan heb je ook de pret van mensen in dikke BMW's die kijken van: Kan zo'n ding zo hard?
Klopt, daar ben je wel ff mee bezig. Vind het alleen raar dat mijn 1.4i furio slomer is!!
citrofreak wrote:
Klopt, daar ben je wel ff mee bezig. Vind het alleen raar dat mijn 1.4i furio slomer is!!
De Furio heeft versnellingen die een stuk langer zijn, dus als je in z'n 5 gas gaat geven duurt het misschien lang........dus terugschakelen naar z'n 4 en zolang doortrekken in 4 tot de puf eruit is en dan gauw naar 5.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je Furio wat lui gereden is.
Om (zinloze) discussies over tellerafwijkingen/bandenmaten etc kortom discussies over de betrouwbaarheid van de topsnelheid te vermijden heb ik ooit dit topic geopend, vind het nog steeds de enige "echte" manier van meten..