Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
Wow glennie, die waarde haal ik dus echt niet met de 1.0!
1 op 13 is al heeeel positief, als ie dat haalt...
wel handig zon schematje, ik heb ook altijd alles opgeschreven, ook eens verwerken
1 op 13 is al heeeel positief, als ie dat haalt...
wel handig zon schematje, ik heb ook altijd alles opgeschreven, ook eens verwerken
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zal eens kijken
IK heb mijn ax pas net: zal binnenkort eens een berekening erop los laten.
Maar op het oog is m'n 1.1i spot uit '96 best zuinig!
Maar op het oog is m'n 1.1i spot uit '96 best zuinig!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mij lijkt het zuiniger als je hem lager in de toeren rijdt onder een hogere last. Een motor heeft niet per definitie zijn geringste verbruik bij het toerental waar hij zijn maximum koppel levert.
Een motor heeft in het algemeen zijn laagste >>specifieke<< brandstofverbruik als je net iets onder vollast rijdt bij wat lagere toerentallen. Grof geschat en natuurlijk afhankelijk van de motor 2000 - 3000 /min. Dit is te zien in het zgn. eidiagram. Hierin is de koppelkromme/effectieve druk in de cilinder uitgezet tegen het toerental, met isolijnen van het specifieke verbruik in gram/kWh.
Als iemand een eidiagram heeft van een AX 1.1i motor (of een ander type motor), dan laat het me gerust weten. Lijkt me leuk om te hebben.
Van mij ook nog de laatste waarden van de 1.1i:
Datum Verbruik
24-1-2007 16,4
8-3-2007 15,3
9-3-2007 13,9
19-3-2007 17,2
14-4-2007 16,1
20-4-2007 14,4
24-4-2007 17,9
Dit zijn voornamelijk snelwegkilometers.
Een motor heeft in het algemeen zijn laagste >>specifieke<< brandstofverbruik als je net iets onder vollast rijdt bij wat lagere toerentallen. Grof geschat en natuurlijk afhankelijk van de motor 2000 - 3000 /min. Dit is te zien in het zgn. eidiagram. Hierin is de koppelkromme/effectieve druk in de cilinder uitgezet tegen het toerental, met isolijnen van het specifieke verbruik in gram/kWh.
Als iemand een eidiagram heeft van een AX 1.1i motor (of een ander type motor), dan laat het me gerust weten. Lijkt me leuk om te hebben.
Van mij ook nog de laatste waarden van de 1.1i:
Datum Verbruik
24-1-2007 16,4
8-3-2007 15,3
9-3-2007 13,9
19-3-2007 17,2
14-4-2007 16,1
20-4-2007 14,4
24-4-2007 17,9
Dit zijn voornamelijk snelwegkilometers.
Met een 1.1tge injectie (nov '90) rij ik gemiddeld 1:15 tot 1:16, gemiddeld over circa 35000 km in 3,5 jaar. Korte ritjes, lange ritjes, alles door elkaar. Ik probeer wel om het een beetje netjes te doen, hoewel ik nog lang geen prototype 'Nieuwe Rijder' ben.
Ik tank vrijwel altijd bij dezelfde niet zo vreselijk dure pomp. Sinds een jaar of zo is het er een van Tinq, daarvoor was hetzelfde pompstation een Gulf. Gewoon Euro95.
Ik tank vrijwel altijd bij dezelfde niet zo vreselijk dure pomp. Sinds een jaar of zo is het er een van Tinq, daarvoor was hetzelfde pompstation een Gulf. Gewoon Euro95.
De 1.4 TGS doet gemiddeld 1:14,5 en dan rijdt ik zeker niet zuinig, mag graag eens optrekken en dit zijn korte ritjes (8 km) met af en toe een langere rit (30km) MAAR..........laatst eens een tank wat rustiger aan gedaan en ja hoor 1:16 dat is leuk!!!
Wel tanken wij BP ultimate, heb ik een keer geprobeerd en bleek dat ik 100km !!!!!!! meer op een tank kan rijden, dussss, sinds dien komt er alleen maar BP ultimate in de auto's
Wel tanken wij BP ultimate, heb ik een keer geprobeerd en bleek dat ik 100km !!!!!!! meer op een tank kan rijden, dussss, sinds dien komt er alleen maar BP ultimate in de auto's
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Bij rustig rijden (voor zover mogelijk): 1:10.5 En dat met super98 met loodvervanger... = bijna 15 euro/100km! Gelukkig rijden we weinig met dat ding.
Mijn mercedes van ruim 3300kg met een frontaal opppervlak van 2.30 bij 3.00 meter rijdt ook 1:10.5. Op diesel weliswaar. En dat met een 4 liter viercilinder.
Mijn mercedes van ruim 3300kg met een frontaal opppervlak van 2.30 bij 3.00 meter rijdt ook 1:10.5. Op diesel weliswaar. En dat met een 4 liter viercilinder.
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v
Zou je dan niet toch eens gewoon poging doen euro 95 te tankenMichiel wrote:Bij rustig rijden (voor zover mogelijk): 1:10.5 En dat met super98 met loodvervanger... = bijna 15 euro/100km! Gelukkig rijden we weinig met dat ding.
Mijn mercedes van ruim 3300kg met een frontaal opppervlak van 2.30 bij 3.00 meter rijdt ook 1:10.5. Op diesel weliswaar. En dat met een 4 liter viercilinder.
Ik heb ook wel eens geprobeerd super98 te tanken (verschillende tankstations ook), maar ik betaalde veeeel meer en zuiniger werden ze echt niet, beide autos (1.0 carb en 1.4i) niet. Hangt schijnbaar toch ook wel heel erg van de auto af.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
En ik haal de 1:15,2 met mn 1.1 TGE..........................Citrosan wrote:De 1.4 TGS doet gemiddeld 1:14,5 en dan rijdt ik zeker niet zuinig, mag graag eens optrekken en dit zijn korte ritjes (8 km) met af en toe een langere rit (30km) MAAR..........laatst eens een tank wat rustiger aan gedaan en ja hoor 1:16 dat is leuk!!!
Wel tanken wij BP ultimate, heb ik een keer geprobeerd en bleek dat ik 100km !!!!!!! meer op een tank kan rijden, dussss, sinds dien komt er alleen maar BP ultimate in de auto's
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik reed eigenlijk altijd op euro 95 met m'n vroegere sportje... ding liep 1:11 in de stad, dus dat klopt wel ongeveer.Michiel wrote:Bij rustig rijden (voor zover mogelijk): 1:10.5 En dat met super98 met loodvervanger... = bijna 15 euro/100km! Gelukkig rijden we weinig met dat ding.
lange afstanden zelfs ooit bijna 1 op 18 gehaald, maar dat was in de veel te hete zomer en met 90-100 km/h sukkelend de Ardennen in.
en met een volle tank flink trappen weleens 205 km op de dagteller toen het lampje aan ging gemiddeld verbruik: 1:5,5-6
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Oh ja. Bij de huidige brandstofprijzen ligt het gemiddeld omslagpunt van AX GT op benzine naar AX 1.5D op 5650 km.
Hierbij heb ik gerekend met zowel een laag brandstofverbruik als hoog voor beide auto's.
T.o.v. van de iets zuinigere (maar in de praktijk tragere) AX 1.1i komt het omslagpunt op 7400 km.
Hierbij heb ik gerekend met zowel een laag brandstofverbruik als hoog voor beide auto's.
T.o.v. van de iets zuinigere (maar in de praktijk tragere) AX 1.1i komt het omslagpunt op 7400 km.
kevin.broke wrote:Oh ja. Bij de huidige brandstofprijzen ligt het gemiddeld omslagpunt van AX GT op benzine naar AX 1.5D op 5650 km.
Hierbij heb ik gerekend met zowel een laag brandstofverbruik als hoog voor beide auto's.
T.o.v. van de iets zuinigere (maar in de praktijk tragere) AX 1.1i komt het omslagpunt op 7400 km.
Zit daar de hogere wegenbelasting van Diesel tov. Benzine al in?
Zijn overigens sowieso niet veel kms per jaar die je ervoor moet rijden om goedkoper uit te zijn
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM