Zelf slopen AX = kentekenbewijs vernietigen?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Zelf slopen AX = kentekenbewijs vernietigen?

Post by KMvrtr »

In een ander draadje stelde iemand voor om het kentekenbewijs te vernietigen, zodat er geen verzekering, wegenbelasting en APK verplichtingen meer zijn. Je mag dan uiteraard niet meer met de auto de straat op.
Weet het niet zeker, maar volgens mij bedoelde hij dus het zelf slopen van de auto. Volgens RDW kan dat echter alleen nadat zij toestemming geven. Voorwaarde is in ieder geval dat de auto tenminste 15 jaar oud moet zijn.
http://www.rdw.nl/ned/01_actueel/01_faq ... 0008.htm#3

Is iemand bekend met deze regelgeving? Ben wel benieuwd of dit helemaal klopt. Want dan kan je een jongere auto dus nooit zelf helemaal slopen.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

dat je auto 15 jaar oud moet zijn klopt volgens mij niet.

Vriend van mij heeft eens z'n opel kadett laten schorsen en toen zijn we d'r mee gaan crossen. Achteraf viel dat toch ook wel onder 'slopen in eigen beheer' :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

robert2cv
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: MonSep01, 2003 8:24:09 PM

Post by robert2cv »

indien 15 jaar en ouder mag je in eigen beheer slopen (hoe dit administratief af te handelen kan je vragen bij de RDW)

indien je auto jonger is dan 15 jaar, kan je schorsen tegen betaling, maar als het kenteken toch niet meer nodig hebt, dan je beter de auto exporteren. je moet dan langsgaan bij de RDW en een exportverklaring invullen, kentekenplaten en een deel inleveren (welke weet ik niet uit mijn hoofd). je hoeft de auto niet mee te nemen naar het RDW en formeel moet je hem overbrengen naar het buitenland, maar als je hem toch gaat slopen is dat niet erg. je hoeft geen bewijs te overleggen dat de auto daadwerkelijk naar het buitebland is gegaan. er staat info op de site van het RDW

Robert

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

oops. nie goed gelezen...

i stand corrected :oops:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply