CX gekocht!! (ax blijft ook :))
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
CX gekocht!! (ax blijft ook :))
Goedemorgen mede ax'ers,
Sinds gisteren ben ik ze (zeer) trotse eigenaar van deze CX 2.0TRE Pallas serie1 uit 1985!!!
Ben er echt blij mee en het rijd als een trein. Ben de onderhoudshistory ingedoken en blijkt dat de vorige eigenaar vanaf 2001 ong 7000euro aan onderhoud in deze auto heeft gestoken. Wegens gezinsuitbreiding (baby onderweg en vrouwlief wouw veiligere auto) heb ik hem mogen kopen voor 1500euro, niet verkeerd lijkt mij.
Ben er gisteren natuurlijk flink mee wezen toeren en zelfs vergeleken met onze xantia met de modernere hydroliek rijd hij veel soepeler. De diravi stuurbekrachtiging is wel even wennen met sturen maar eenmaal gewend is het een zegen.
Ik kom vast nog meer over m'n cxje vertellen, nu ga ik haar gauw weer wakkerschudden!
Ps. De ax staat nu op bedrijf en naam van m'n baas dus daar kan ik ook nog lekker mee blijven rondscheuren
Groetjes Rob!
Sinds gisteren ben ik ze (zeer) trotse eigenaar van deze CX 2.0TRE Pallas serie1 uit 1985!!!
Ben er echt blij mee en het rijd als een trein. Ben de onderhoudshistory ingedoken en blijkt dat de vorige eigenaar vanaf 2001 ong 7000euro aan onderhoud in deze auto heeft gestoken. Wegens gezinsuitbreiding (baby onderweg en vrouwlief wouw veiligere auto) heb ik hem mogen kopen voor 1500euro, niet verkeerd lijkt mij.
Ben er gisteren natuurlijk flink mee wezen toeren en zelfs vergeleken met onze xantia met de modernere hydroliek rijd hij veel soepeler. De diravi stuurbekrachtiging is wel even wennen met sturen maar eenmaal gewend is het een zegen.
Ik kom vast nog meer over m'n cxje vertellen, nu ga ik haar gauw weer wakkerschudden!
Ps. De ax staat nu op bedrijf en naam van m'n baas dus daar kan ik ook nog lekker mee blijven rondscheuren
Groetjes Rob!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Drempelkiller
Mooie Pallas Rob, 'k ben stinkend jaloers
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master Spammer
Inderdaad dat is wennen Diravi stuurbekrachtiging heet dat geloof ik. Als je stilstaat en je draait je stuur volledig 1 kant uit en je laat het stuur weer los gaat tie vanzelf terug naar de 0 stand. Echt wazig, maar hij stuurt wel heel lichtTTF wrote:ziet er goed uit, alleen idd die stuurbekrachtiging is echt apart..
Op de foto's zijn er wel wat plekjes die je niet goed ziet;
Het chassis en dragende delen is zo goed als roestvrij, aantal plekken op de bodem heeft de vorige eigenaar allemaal laten reparen (lassen). Optisch zijn er wat plekjes; boven de koplampen 'bubbelt' de lak van de motorkap, zelfde aan de onderkant van kofferbak. Dat moet ik dus gaan schuren/plamuren/spuiten. Effe kijken hoe dat het beste gaat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Erg gaaf En voor die prijs, wauw
Erg gaaf En voor die prijs, wauw
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Weet je ook w'rom 'ie dat doet? Er is namelijk een speciale reden voor.Kakelbont wrote:Inderdaad dat is wennen Diravi stuurbekrachtiging heet dat geloof ik. Als je stilstaat en je draait je stuur volledig 1 kant uit en je laat het stuur weer los gaat tie vanzelf terug naar de 0 stand. Echt wazig, maar hij stuurt wel heel licht
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master Spammer
Waarom danMNM(tm) wrote:Weet je ook w'rom 'ie dat doet? Er is namelijk een speciale reden voor.Kakelbont wrote:Inderdaad dat is wennen Diravi stuurbekrachtiging heet dat geloof ik. Als je stilstaat en je draait je stuur volledig 1 kant uit en je laat het stuur weer los gaat tie vanzelf terug naar de 0 stand. Echt wazig, maar hij stuurt wel heel licht
En ja het is idd die teller (toerenteller ook trouwens) met stilstaande naald
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Dan kan de CX zichzelf pimpen als ie stilstaat
Al lid van de CXclub trouwens? Zij hebben een fullglossy maandblad met altijd leuke en nuttige verhalen.
Al lid van de CXclub trouwens? Zij hebben een fullglossy maandblad met altijd leuke en nuttige verhalen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
Een CX?
Wat moet je daar nou mee.... oh nee, heb er zelf 2..
Mooi hoor, gelukkig in de Pallas uitvoering dus met alles d'r op en d'r an..
Met de 2-liter Renault motor met 5 bak dus... en da's handig want dan kan er t.z.t. LPG in voor weinig.
DiRaVi is top, wel even wennen natuurlijk omdat je nooit je stuur los mag laten en moet afleren om je handen te bewegen... je moet bij wijze van spreken het stuur z'n gang laten gaan en de auto "volgen".
Wel uitkijken mocht je ooit in glad weer terechtkomen, want tegensturen om een slip op te vangen is er in een CX niet bij... dan ben je gewoon passagier... de DiRaVi denkt dan namelijk dat je een hele snelle bocht ingaat en versterkt z'n druk zodanig dat alleen een bouwvakker met enorme spierballen nog enige beweging in het stuur kan krijgen.
En, "stilstaande naald"???.... nee dat zijn 2 ronddraaiende schijven achter achter 2 vergrootglazen... heel mooi.
Wellicht een idee om een keer je veerbollen te laten controleren voor het ultieme comfort in jouw specifieke CX.
Wat moet je daar nou mee.... oh nee, heb er zelf 2..
Mooi hoor, gelukkig in de Pallas uitvoering dus met alles d'r op en d'r an..
Met de 2-liter Renault motor met 5 bak dus... en da's handig want dan kan er t.z.t. LPG in voor weinig.
DiRaVi is top, wel even wennen natuurlijk omdat je nooit je stuur los mag laten en moet afleren om je handen te bewegen... je moet bij wijze van spreken het stuur z'n gang laten gaan en de auto "volgen".
Wel uitkijken mocht je ooit in glad weer terechtkomen, want tegensturen om een slip op te vangen is er in een CX niet bij... dan ben je gewoon passagier... de DiRaVi denkt dan namelijk dat je een hele snelle bocht ingaat en versterkt z'n druk zodanig dat alleen een bouwvakker met enorme spierballen nog enige beweging in het stuur kan krijgen.
En, "stilstaande naald"???.... nee dat zijn 2 ronddraaiende schijven achter achter 2 vergrootglazen... heel mooi.
Wellicht een idee om een keer je veerbollen te laten controleren voor het ultieme comfort in jouw specifieke CX.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master Spammer
Pixels66 wrote:staat er trouwens op je kentekenpapieren dat het een TRE is? Naar mijn weten is TRE pas gekomen bij het nieuwe model vanaf '86...
groetjes Sander
Jep d'r staat echt 2.0 TRE. D'r licht dan ook de douvrin motor in en niet meer de Citroën motor. Misschien dat toen al overgeschakeld is van de benaming cx2000 naar 2.0tre is?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)