Dagwaarde

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Locked
muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Dagwaarde

Post by muis_84 »

hey luitjes,

jullie kennen het verhaal wel van mijn axje, ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen qua dagwaarde. Tis een '95 volcane met 160k op de teller, op internet staan ze bij de dealer voor tussen de 1500 en de 2500.

Nu is het wel zo dat er onlangs zijn vervangen:
- Draagarm
- Dynamo
- Koppelingsset
- Achterdemper
- 2 weken geleden nieuwe apk. Dus nog apk tot 23-11-2007.

Zelf hoop ik op minimaal ? 1000,-

Is dit hoog ingeschat, ik heb al gebabbeld met het schade herstel bedrijf, die gaat het bij de schade expert houden op een waarde tussen de 2 en 3000 euro.

Alles boven de ?1500 is overigens winst.

Wat denken jullie uit ervaring? Tis best belangrijk want ik heb snel weer een nieuw autootje nodig, en wat ik nu gezien heb ( Mazda 323F uit 96) is een beetje afhankelijk van de prijs die ik terug krijg.

alvast bedankt.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Dagwaarde

Post by Rock's »

muis_84 wrote: heb ( Mazda 323F uit 96) is een beetje afhankelijk van de prijs die ik terug krijg.

alvast bedankt.


Haha,.dan ga ik je nog spreken op de (veeeeeeel minder gezellige) 323f glub :lol:

Goede keuze trouwens zo'n ..... zijn niet kapot te krijgen, maar al gaat er iets kapot dan kost het onderdeel ongeveer hetzelfde als de dagwaarde van je AX :wink:

OK,....On Topic.....

Ik denk ongeveer 1000,-...... maar mogelijk kan je nog in beroep gaan als je bonnetjes hebt van je recente reparaties en vergelijken met wat ze kosten bij een dealer als je een vervanger moet kopen die ongeveer net zo goed is.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Re: Dagwaarde

Post by muis_84 »

Rock's wrote:
muis_84 wrote: heb ( Mazda 323F uit 96) is een beetje afhankelijk van de prijs die ik terug krijg.

alvast bedankt.


Haha,.dan ga ik je nog spreken op de (veeeeeeel minder gezellige) 323f glub :lol:

Goede keuze trouwens zo'n ..... zijn niet kapot te krijgen, maar al gaat er iets kapot dan kost het onderdeel ongeveer hetzelfde als de dagwaarde van je AX :wink:

OK,....On Topic.....

Ik denk ongeveer 1000,-...... maar mogelijk kan je nog in beroep gaan als je bonnetjes hebt van je recente reparaties en vergelijken met wat ze kosten bij een dealer als je een vervanger moet kopen die ongeveer net zo goed is.....


Ja bonnetjes zijn allemaal achtergelaten bij het schadebedrijf. Dus ik hoop dat ik er nog aardig uitspring. Maar 1000 is toch wel het minimum waar ik op reken. En ik wil sowieso het nummer van die expert als ie me met 1000 afscheept.

Daarnaast op atotrack en autotrader bij garages kosten ze tussen de 1500 en 2500 en dan heb je ook een (gaan we vanuit) goede, in dezelfde staat als deze was. Dus er wordt nog onderhandeld.

En Aad, die proefrit was iig veelbelovend. Kleurtje staat me ook aan. link:
Klik

Dus miss tot ziens op de 323f club ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mooie kleur idd.....maar voor die prijs :roll:

Moet je ff flink aan pingelen.....(zeker gezien je geen inruil hebt moet er zeker nog 500,- af kunnen)

of ...goede kans dat je deze ook voor die prijs meekrijgt :wink:

http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7677

Jaartje jonger, en leder...en ook een mooi kleurtje....... de spoiler en achterlichten is niet helemaal mijn smaak, maar dat zijn kleine dingen die met inruil van orginele delen weer geld opleveren :wink: ....... of mogelijk vind jij het mooi :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Kleine update over de Volcane, vandaag is de expert langsgeweest, wilde nog geen uitspraak over de dagwaarde doen. Schiet ik dus nog geen reet mee op. Hij wil eerst nog de opkopers afwachten wat zij bieden. Medewerker van het schadebedrijf schat op een dagwaarde tussen de 1500 en 2000 euro. Misschien kom ik er dus nog redelijk mee weg.

Mensen ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,

Muis
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mijn broertje kreeg voor zijn GT uit 1992 1500 euro, creatief met photoshop doet wonderen :wink:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik heb onlangs in een beroepschrift het waterschap nog uitgenodigd om een taxateur langs te sturen. Ze meenden namelijk dat mijn auto onder kapitaal viel en dat ik dus geen recht had op vrijstelling van waterschapsbelasting. Nooit een taxateur gezien, wel vrijgesteld :D

Ontopic: denk dat je ergens tussen 1000 en 2000 uitkomt maar dat zul je zelf ook al wel hebben geconcludeerd...
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

goed poetsen loont in ieder geval :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Die van mij is een tijdje terug geschat op 2200 euro. Gaat hier om een Furio uit '94 met 130d op de teller. Dus met een beetje geluk moet je wel ergens rond die prijs komen.

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Post by Dirk »

Ik heb 2 jaar terug na een aanrijding 1350 euro vergoed gekregen voor (rijdbare) schade aan mijn volcane uit 1995. Was op de sloop voor 200 klaar, maar is noiit meer een nette auto geworden.

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Nou mensen, vandaag de uitslag gekregen!

Hou je vast, 1700 euro. En ik ben dik maar dan ook dik tevreden. Nu nog afwachten wanneer ik het krijg. Daarnaast nog 150 euro van de opkoper. Dus een totaal van 1850 euro.

Mensen die nog intresse in de onderdelen hebben, misschien handig om aan mij te vragen wat er nog goed aan was, voordat je naar http://www.autodemontage-wlubbers.nl/ rijdt welke de volcane heeft opgekocht.

Lijstje wat er sowieso niet goed meer is naar mijn idee:

Voorbumper ( Mistlampen zijn volgens mij nog heel maar pin me er neit op vast)
Achterklep, zat een flinke scheur in welke was afgedekt dmv stickertje.
Bestuurdersportier ( Fikse deuk + krassen )
Motorkap + rechter zijscherm volgens mij.

Wat is er nog wel goed:

    Velgen ( wel veel beschadigingen en bladderen af )
    Banden, gingen de apk door 3 weken terug
    Interieur, wel die bekende speling in de stoelen, maar verder brandschoon aangezien ik het grootste deel nog met hoezen heb gereden.
    Vloermatten, voor de liefhebber AX-style.
    Dashboard, zitten wel 4 gaatjes in....
    Stuur
    Passagiersdeur, wel een klein deukje erin
    Achterruitjes klapbaar , geblindeerd (amateurrrrrr) + witte clubstickers


Verder nog vragen?

Ik hoor het wel!

Groetjes Danny
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Das nog een hele nette prijs,.... gefeliciteerd.... heb je nog een beetje winst gemaakt en heel wat kms weggepinkt... en een beetje rijervaring opgedaan...

Blijf wel lekker hangen op de club,....... goede kans dat je ooit nog eens een ax koopt.....

suc6 met je volgende aankoop en veel veilige kms gewenst !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rock's wrote:Das nog een hele nette prijs,.... gefeliciteerd.... heb je nog een beetje winst gemaakt en heel wat kms weggepinkt... en een beetje rijervaring opgedaan...

Blijf wel lekker hangen op de club,....... goede kans dat je ooit nog eens een AX koopt.....

suc6 met je volgende aankoop en veel veilige kms gewenst !


Ik blijf zeker hangen, ik ga gewoon jouw volgorde een beetje achterna!

Nieuwe aanwinst:

Image
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Post by Monda »

Hey Danny, ik ben net bij sloperij Lubbers geweest. Je ax was net binnen...Daar stond ie moederziel alleen, vond het een beetje zielig dus heb um even geaaid en wat liefde gegeven en gelijk bestolen van de achterspoiler:) Wat ziet die voorkant er uit zeg...Zag de mooie axclub sticker nog zitten en die geblindeerde raampjes zagen er toch nog best cool uit. Wilde eerst ook de einddemper mee nemen want mijne begin door te roesten maar was iets te veel werk. Weet niet wat er nog bruikbaar zou zijn maar kan van de week nog wel eens uitgebreid kijken. Thnx voor je hulp!

Mooie nieuwe bak Danny!

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Monda wrote:Hey Danny, ik ben net bij sloperij Lubbers geweest. Je AX was net binnen...Daar stond ie moederziel alleen, vond het een beetje zielig dus heb um even geaaid en wat liefde gegeven en gelijk bestolen van de achterspoiler:) Wat ziet die voorkant er uit zeg...Zag de mooie axclub sticker nog zitten en die geblindeerde raampjes zagen er toch nog best cool uit. Wilde eerst ook de einddemper mee nemen want mijne begin door te roesten maar was iets te veel werk. Weet niet wat er nog bruikbaar zou zijn maar kan van de week nog wel eens uitgebreid kijken. Thnx voor je hulp!

Mooie nieuwe bak Danny!


Hey blij dat je er wat aan had, je had die ruitjes er gewoon uit moeten halen joh;) die einddemper zit er pas sinds juni op als ik het goed heb. Toch wel waard om een tijdje voor te klungelen, en als je de velgen voor een mooie prijs kan meenemen zou ik dat ook neit nalaten, zit toch aardig wat waarde aan als je ze laat coaten.

Veel succes!
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Post by Monda »

muis_84 wrote:
Monda wrote:Hey Danny, ik ben net bij sloperij Lubbers geweest. Je AX was net binnen...Daar stond ie moederziel alleen, vond het een beetje zielig dus heb um even geaaid en wat liefde gegeven en gelijk bestolen van de achterspoiler:) Wat ziet die voorkant er uit zeg...Zag de mooie axclub sticker nog zitten en die geblindeerde raampjes zagen er toch nog best cool uit. Wilde eerst ook de einddemper mee nemen want mijne begin door te roesten maar was iets te veel werk. Weet niet wat er nog bruikbaar zou zijn maar kan van de week nog wel eens uitgebreid kijken. Thnx voor je hulp!

Mooie nieuwe bak Danny!


Hey blij dat je er wat aan had, je had die ruitjes er gewoon uit moeten halen joh;) die einddemper zit er pas sinds juni op als ik het goed heb. Toch wel waard om een tijdje voor te klungelen, en als je de velgen voor een mooie prijs kan meenemen zou ik dat ook neit nalaten, zit toch aardig wat waarde aan als je ze laat coaten.

Veel succes!


Hm ok thnx dus ruitjes, einddemper en velgen? hoe duur is het laten coaten?
THNX

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Reken op ongeveer 35 tot 45 Euro per velg (stralen & coaten); dat is exclusief de bandentruuc... Je moet je velgen namelijk zonder band aanleveren (of je moet extra betalen..) en daarna moeten er dus weer banden op + balanceren.

Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Post by Monda »

Glenn@nl wrote:Reken op ongeveer 35 tot 45 Euro per velg (stralen & coaten); dat is exclusief de bandentruuc... Je moet je velgen namelijk zonder band aanleveren (of je moet extra betalen..) en daarna moeten er dus weer banden op + balanceren.


Hm ok thnx ik hou het bj de ruitjes en demper..

Locked