Mijn AX SPORT moet geimporteerd worden uit Belgie. Aangezien het de eerste keer wordt dat ik een auto uit het buitenland ook daadwerkelijk op kenteken moet gaan zetten heb ik er nog een zware dobber aan. We beginnen eens met de kosten (incl BTW):
Resterende BPM over 10.537 euro - 181 euro
RDW keuringskosten motorvoertuig licht (incl. APK) - 132 euro
Tenaamstelling - 10,20 euro
Verwijderingsbijdrage - 45,00 euro
Kentekenplaten - 26,77 euro
Totaal tot nu toe: 394,97 euro
Dat moet ik dus sowieso betalen. Dan zit ik met de Belgische papierenwinkel en het transport. Ik ga er vanuit dat ze compleet zijn, volgens de dame van de RDW (ze wist het niet zeker

- Een Belgisch exportkenteken als de auto daar nog gekeurd is en ik wil rijden
- Een Belgisch bewijs van inschrijving
- Een Belgisch proces verbaal van goedkeuring
Dan moet ik als de auto hier is eerst de BPM betalen en daarna mag ik een kenteken aanvragen. Ze kon me niet vertellen of ik de auto zodra die BPM betaald is ook mag schorsen:
Eigenlijk wil ik de auto nog niet op de weg hebben, maar wel alvast een cijfer/lettercombinatie voor mezelf te hebben die ik in de ruiten kan graveren en erop kan schroeven (in de vorm van kentekenplaten). Dit met het oog op diefstal en dus de extra mogelijkheid om de auto te herkennen. En mocht ik dan stiekem een klein rondje willen testrijden, dan val ik tenminste niet zo op

Maar goed... iemand nog tips? trucs? vergeet ik dingen? Kan ik juist dingen weglaten? Betaal ik teveel? Of te weinig?
Ik hoor 't graag.. en als iemand het zelf wil doen en vragen heeft kunnen die hier natuurlijk ook gepost worden!!