Wat moet er allemaal nog aan jouw AX gebeuren ?
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Wat moet er allemaal nog aan jouw AX gebeuren ?
Ff voor de fun.
Wat heb jij al met je AX('sen) gedaan, en wat moet er nog gebeuren ?
Ik zal vast beginnen.
Dit wordt leuk :
Ik heb nu een oude AX mistral uit 1990.
Wegligging en veiligheid:
* Eerst de remleidingen eens controleren...
* Op zoek naar een 4x4 set of 4x4 wrak en overbouwen.
* Schijfremmen plaatsen waar nodig.
* Schokdempers en vering vervangen ( tevens ietsje verlagen )
* als nodig hulp veren achter.
* Stabilisatie stang zoeken en vervangen, of plaatsen ( hij wil nu echt rollen )
* Veerbrug maken of van de sloop halen en instaleren.
* testen, en veerbrug onder instaleren als nodig.
* achter ophanging bekijken en een stabilisatie stang maken als nodig.
* Alles goed in de tektiel zetten. ( ik weet niet of dit nog te krijgen is.)
De Motor:
* Opzoek naar een andere motor. 1.6i heb ik al ergens gelezen.
* Intercooler en/of super charger er op. ( motorkap aanpassen )
* Brandstof toevoer aanpassen.
* Cilinders optimaliseren
* Uitlaat aanpassen, Ik heb een hekel aan herrie.
* Op zoek naar software voor of design van de board computers. kijken of het te manipuleren is. ( zo ja software schrijven voor computer management )
*Olie druk, lucht druk, toeren teller, temperatuur, stroom en volt meters halen en instaleren.
* Koppeling en versnellingsbak aanpassen op het nieuwe vermogen van de auto.
Interieur:
* Eerst die stoelen er uit... Stoelen zoeken die goed en laag op de bodemplaat zitten ( Ik ben 2 meter.)
* Dashboard aanpassen. ( desnoods nieuw dashboard maken )
* Alle wijzerplaten in de zelfde stijl.
* Extra bedrading trekken.
* Binnen verlichting aanpassen.
* 27 Mhz inbouwen.
* Scanner inbouwen
* Radio Cd speler inbouwen.
* Versterkers en speakers weg werken
* Details mee spuiten in de nieuwe kleuren.
Body work:
* Nieuwe bumper met onder spoiler maken. met mistlampen en breed stralers.
* Booskijkers lassen of ronde koplampjes. ( ben er nog niet uit )
* Belijning van de bumper rondom de auto doorzetten.
* Belaglijk groote spoiler achter op, met 3de remlicht.
* Achter lichten egaal van kleur maken.
* Hele auto snoep rood spuiten.
* Striping of andere versiering air-brushen.
* Neon verlichting aanbrengen. ( voor als de politie niet kijkt.)
Tegen deze tijd nog maar eens kijken denk ik...
Maar dit is het plan op dit moment...
Laat maar horen.
Wat hebben jullie gedaan, en wat moet er nog ???
Ut Paterke.
Wat heb jij al met je AX('sen) gedaan, en wat moet er nog gebeuren ?
Ik zal vast beginnen.
Dit wordt leuk :
Ik heb nu een oude AX mistral uit 1990.
Wegligging en veiligheid:
* Eerst de remleidingen eens controleren...
* Op zoek naar een 4x4 set of 4x4 wrak en overbouwen.
* Schijfremmen plaatsen waar nodig.
* Schokdempers en vering vervangen ( tevens ietsje verlagen )
* als nodig hulp veren achter.
* Stabilisatie stang zoeken en vervangen, of plaatsen ( hij wil nu echt rollen )
* Veerbrug maken of van de sloop halen en instaleren.
* testen, en veerbrug onder instaleren als nodig.
* achter ophanging bekijken en een stabilisatie stang maken als nodig.
* Alles goed in de tektiel zetten. ( ik weet niet of dit nog te krijgen is.)
De Motor:
* Opzoek naar een andere motor. 1.6i heb ik al ergens gelezen.
* Intercooler en/of super charger er op. ( motorkap aanpassen )
* Brandstof toevoer aanpassen.
* Cilinders optimaliseren
* Uitlaat aanpassen, Ik heb een hekel aan herrie.
* Op zoek naar software voor of design van de board computers. kijken of het te manipuleren is. ( zo ja software schrijven voor computer management )
*Olie druk, lucht druk, toeren teller, temperatuur, stroom en volt meters halen en instaleren.
* Koppeling en versnellingsbak aanpassen op het nieuwe vermogen van de auto.
Interieur:
* Eerst die stoelen er uit... Stoelen zoeken die goed en laag op de bodemplaat zitten ( Ik ben 2 meter.)
* Dashboard aanpassen. ( desnoods nieuw dashboard maken )
* Alle wijzerplaten in de zelfde stijl.
* Extra bedrading trekken.
* Binnen verlichting aanpassen.
* 27 Mhz inbouwen.
* Scanner inbouwen
* Radio Cd speler inbouwen.
* Versterkers en speakers weg werken
* Details mee spuiten in de nieuwe kleuren.
Body work:
* Nieuwe bumper met onder spoiler maken. met mistlampen en breed stralers.
* Booskijkers lassen of ronde koplampjes. ( ben er nog niet uit )
* Belijning van de bumper rondom de auto doorzetten.
* Belaglijk groote spoiler achter op, met 3de remlicht.
* Achter lichten egaal van kleur maken.
* Hele auto snoep rood spuiten.
* Striping of andere versiering air-brushen.
* Neon verlichting aanbrengen. ( voor als de politie niet kijkt.)
Tegen deze tijd nog maar eens kijken denk ik...
Maar dit is het plan op dit moment...
Laat maar horen.
Wat hebben jullie gedaan, en wat moet er nog ???
Ut Paterke.
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Veel succes met je ax-project. Ik ben wel eens benieuwd of je al deze wijzigingen aan je ax kan doorvoeren. Een 1.6 m?t turbo en intercooler onder de kap van een ax? Ik vrees dat je die turbo met intercooler dan al kan laten vallen. Hoe ga je dit allemaal in godsnaam inbouwen in het ax motorruim? Als je dan toch een pk-monster wil bouwen zet je er dan ook een rolkooi in? Volgens mij heb jij echt wel een ezeltje in de tuin staan dat geld sch**t
PS Tektiel is zeker nog te krijgen. De meeste mensen die een vw kever restaureren zetten hem in de tektiel. Je kan natuurlijk ook alles laten galvaniseren maar dan ben je een pak geld kwijt.
PS Tektiel is zeker nog te krijgen. De meeste mensen die een vw kever restaureren zetten hem in de tektiel. Je kan natuurlijk ook alles laten galvaniseren maar dan ben je een pak geld kwijt.
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Ax_Dude wrote:Veel succes met je AX-project. Ik ben wel eens benieuwd of je al deze wijzigingen aan je AX kan doorvoeren. Een 1.6 m?t turbo en intercooler onder de kap van een AX? Ik vrees dat je die turbo met intercooler dan al kan laten vallen. Hoe ga je dit allemaal in godsnaam inbouwen in het AX motorruim? Als je dan toch een pk-monster wil bouwen zet je er dan ook een rolkooi in? Volgens mij heb jij echt wel een ezeltje in de tuin staan dat geld sch**t
Eigenlijk erg makkelijk.... Als het er niet in past moet je omhoog.
Lucht happers en koel systemen kan je ook door je motorkap of op je dak kwijt
Ik sta hier trouwens niet helemaal alleen voor...
Ik heb wat backup.
Ut Paterke
mmm voor deze een turbo erop zetten en nog wat experimenteren met stijver krijgen. Met GTI uhhh wat niet Wordt een heel leuk lang en kostbaar project maar de 1.6 16V Turbo komt er zeker.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
verkeerd opgevat
Sorry Gerard, maar ik denk dat je die opmerking verkeerd hebt opgevat.
Deze was namelijk niet voor jou bedoeld, maar voor Ut Paterke die dit topic opende.
---------------------------------------
Grtz, Rik
Deze was namelijk niet voor jou bedoeld, maar voor Ut Paterke die dit topic opende.
---------------------------------------
Grtz, Rik
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Re: verkeerd opgevat
Rik wrote:Sorry Gerard, maar ik denk dat je die opmerking verkeerd hebt opgevat.
Deze was namelijk niet voor jou bedoeld, maar voor Ut Paterke die dit topic opende.
---------------------------------------
Grtz, Rik
Aaah Dus toch....
Dan is het natuurlijk niet erg.
Tactische vraag :
Is het leuk om iets te veranderen als je er niets voor hoeft te doen ?
Stel je voor dat alles gratis kon... Yech !
Dat het geen moeite kost...
Ik denk dat de lol er dan snel vanaf is...
Gelukkig heb ik geen haast, dat is zeker.
het is de derde auto... hij hoeft niet perse te rijden...
Gr
Ut Paterke
Re: verkeerd opgevat
ut_paterke wrote:Gelukkig heb ik geen haast, dat is zeker.
het is de derde auto... hij hoeft niet perse te rijden...
Gr
Ut Paterke
gheghe... Da's allemaal mooi... Maar dan zullen ze je later vragen: "Wat heb je allemaal gemod aan je autootje?" Waarop jij een hele waslijst noemt... Maar..."Rijd ie ook nog??" .... Nope, want hij hoeft niet perse te rijden..
Voor mij maar wat minder modifications, als ie maar blijft rijden
mijn ax.
-ferodo 2500 serie blokken rondom
-GT schijven (niet van een ax GT is een merk, schijven kunnen enorme temperaturen aan .)
-Koni of citroen sport rondom aan dempers
-andere ophangbussen ipv de rubberen
-stalen koppakking
-spaghetti spruitstuk (de rest heb ik al, maar ben lui)
-alle draaipunten van de ophanging vernieuwen
-wat extra metertjes (oliedruk, olie temp, laadspanning)
-merwede veren voor (geen verlaging) dikkere torsie en stabi achter
-geflowde kop met 2 dubbele webers en andere nokkenas (serie 2 sport) (laatste puntje heb ik al maar ben wederom te lui om het erop te zetten)
al met al moet ie dan uitkomen op zo'n 115 pk (gokje). dit voornl omdat de nokkenas maar een fractie scherper is als origineel
meeste gebeurt van de zomer. dan gaat ie toch helemaal uit elkaar
groeten
denny
-ferodo 2500 serie blokken rondom
-GT schijven (niet van een ax GT is een merk, schijven kunnen enorme temperaturen aan .)
-Koni of citroen sport rondom aan dempers
-andere ophangbussen ipv de rubberen
-stalen koppakking
-spaghetti spruitstuk (de rest heb ik al, maar ben lui)
-alle draaipunten van de ophanging vernieuwen
-wat extra metertjes (oliedruk, olie temp, laadspanning)
-merwede veren voor (geen verlaging) dikkere torsie en stabi achter
-geflowde kop met 2 dubbele webers en andere nokkenas (serie 2 sport) (laatste puntje heb ik al maar ben wederom te lui om het erop te zetten)
al met al moet ie dan uitkomen op zo'n 115 pk (gokje). dit voornl omdat de nokkenas maar een fractie scherper is als origineel
meeste gebeurt van de zomer. dan gaat ie toch helemaal uit elkaar
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
kijk even bij www.205gti.com
bij ombouw verhalen
ja het is peugout maar je kan er veel van leren
geen woorden maar daden
bij ombouw verhalen
ja het is peugout maar je kan er veel van leren
geen woorden maar daden
ZX 2.0i 16v 1994
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Zoals ik het nu dus versta is het dus de bedoeling om je ax om te bouwen tot een echte meetingwagen waar je alleen maar mee naar meetings rijd en af en toe eens om met je oma/moeder naar de supermarkt te gaan Of word je helemaal extreem en heb je nog eens een transporter om je wagen van en naar de meetings te brengen Enneuh hij hoeft niet perse te rijden??? Je gaat toch niet vertellen dat je die wagen gaat opbouwen m?t alle door jou opgenoemde specs (1.6 turbo, 4x4, blablabla) om d'r nooit mee te rijden? Dat zou pas ?cht zonde zijn hoor
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
harry wrote:kijk even bij www.205gti.com
bij ombouw verhalen
ja het is peugout maar je kan er veel van leren
geen woorden maar daden
Briljant...
Zo zie ik het graag.
veel plaatjes weinig text.
ThnkzZ
Ut Paterke
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Ax_Dude wrote:Zoals ik het nu dus versta is het dus de bedoeling om je AX om te bouwen tot een echte meetingwagen waar je alleen maar mee naar meetings rijd en af en toe eens om met je oma/moeder naar de supermarkt te gaan Of word je helemaal extreem en heb je nog eens een transporter om je wagen van en naar de meetings te brengen Enneuh hij hoeft niet perse te rijden??? Je gaat toch niet vertellen dat je die wagen gaat opbouwen m?t alle door jou opgenoemde specs (1.6 turbo, 4x4, blablabla) om d'r nooit mee te rijden? Dat zou pas ?cht zonde zijn hoor
Mooi bedacht, maar fout.
Ik heb al een hele mooie Peugeot 406 sedan, met een 2 liter HDI motor..
Rijd fantastisch, zit lekker, maar is niet leuk.
Mijn vriendin rijd nu de AX mistral. Rijd voor geen meter, zit niet goed, maar is wel leuk.
Zij gaat nu een nieuwe tweede hands AX kopen. en nu blijft er dus een over.
Ik knutsel graag, en heb een auto over. Hmmmmm
1 +1 = Een boel lol.
Mischien rij ik er wel nooit in, en verkoop ik em wel aan een van jullie als ik klaar ben Ol?.... Op naar een nieuw project.
M. Vr. Gr.
Ut Paterke
Re: Wat moet er allemaal nog aan jouw AX gebeuren ?
[quote="ut_paterke"]Ff voor de fun.
Wat heb jij al met je AX('sen) gedaan, en wat moet er nog gebeuren ?
Ik zal vast beginnen.
Dit wordt leuk :
Ik heb nu een oude AX mistral uit 1990.
Wegligging en veiligheid:
* Eerst de remleidingen eens controleren...
* Op zoek naar een 4x4 set of 4x4 wrak en overbouwen.
* Schijfremmen plaatsen waar nodig.
* Schokdempers en vering vervangen ( tevens ietsje verlagen )
* als nodig hulp veren achter.
* Stabilisatie stang zoeken en vervangen, of plaatsen ( hij wil nu echt rollen )
* Veerbrug maken of van de sloop halen en instaleren.
* testen, en veerbrug onder instaleren als nodig.
* achter ophanging bekijken en een stabilisatie stang maken als nodig.
* Alles goed in de tektiel zetten. ( ik weet niet of dit nog te krijgen is.)
De Motor:
* Opzoek naar een andere motor. 1.6i heb ik al ergens gelezen.
* Intercooler en/of super charger er op. ( motorkap aanpassen )
* Brandstof toevoer aanpassen.
* Cilinders optimaliseren
* Uitlaat aanpassen, Ik heb een hekel aan herrie.
* Op zoek naar software voor of design van de board computers. kijken of het te manipuleren is. ( zo ja software schrijven voor computer management )
*Olie druk, lucht druk, toeren teller, temperatuur, stroom en volt meters halen en instaleren.
* Koppeling en versnellingsbak aanpassen op het nieuwe vermogen van de auto.
Interieur:
* Eerst die stoelen er uit... Stoelen zoeken die goed en laag op de bodemplaat zitten ( Ik ben 2 meter.)
* Dashboard aanpassen. ( desnoods nieuw dashboard maken )
* Alle wijzerplaten in de zelfde stijl.
* Extra bedrading trekken.
* Binnen verlichting aanpassen.
* 27 Mhz inbouwen.
* Scanner inbouwen
* Radio Cd speler inbouwen.
* Versterkers en speakers weg werken
* Details mee spuiten in de nieuwe kleuren.
Body work:
* Nieuwe bumper met onder spoiler maken. met mistlampen en breed stralers.
* Booskijkers lassen of ronde koplampjes. ( ben er nog niet uit )
* Belijning van de bumper rondom de auto doorzetten.
* Belaglijk groote spoiler achter op, met 3de remlicht.
* Achter lichten egaal van kleur maken.
* Hele auto snoep rood spuiten.
* Striping of andere versiering air-brushen.
* Neon verlichting aanbrengen. ( voor als de politie niet kijkt.)
Tegen deze tijd nog maar eens kijken denk ik...
Maar dit is het plan op dit moment...
Laat maar horen.
Wat hebben jullie gedaan, en wat moet er nog ???
Ut Paterke.[/quote]
Lijkt me inderdaad leuk allemaal. Maar serieus: waarom zou je in vredesnaam zoveel tijd en geld in een auto stoppen?? Je kunt toch 100x beter gewoon een andere auto kopen?? Axjes zijn gaaf, begrijp me niet verkeerd, maar lijkt me wel een beetje heeeeeel extreem.
Wat heb jij al met je AX('sen) gedaan, en wat moet er nog gebeuren ?
Ik zal vast beginnen.
Dit wordt leuk :
Ik heb nu een oude AX mistral uit 1990.
Wegligging en veiligheid:
* Eerst de remleidingen eens controleren...
* Op zoek naar een 4x4 set of 4x4 wrak en overbouwen.
* Schijfremmen plaatsen waar nodig.
* Schokdempers en vering vervangen ( tevens ietsje verlagen )
* als nodig hulp veren achter.
* Stabilisatie stang zoeken en vervangen, of plaatsen ( hij wil nu echt rollen )
* Veerbrug maken of van de sloop halen en instaleren.
* testen, en veerbrug onder instaleren als nodig.
* achter ophanging bekijken en een stabilisatie stang maken als nodig.
* Alles goed in de tektiel zetten. ( ik weet niet of dit nog te krijgen is.)
De Motor:
* Opzoek naar een andere motor. 1.6i heb ik al ergens gelezen.
* Intercooler en/of super charger er op. ( motorkap aanpassen )
* Brandstof toevoer aanpassen.
* Cilinders optimaliseren
* Uitlaat aanpassen, Ik heb een hekel aan herrie.
* Op zoek naar software voor of design van de board computers. kijken of het te manipuleren is. ( zo ja software schrijven voor computer management )
*Olie druk, lucht druk, toeren teller, temperatuur, stroom en volt meters halen en instaleren.
* Koppeling en versnellingsbak aanpassen op het nieuwe vermogen van de auto.
Interieur:
* Eerst die stoelen er uit... Stoelen zoeken die goed en laag op de bodemplaat zitten ( Ik ben 2 meter.)
* Dashboard aanpassen. ( desnoods nieuw dashboard maken )
* Alle wijzerplaten in de zelfde stijl.
* Extra bedrading trekken.
* Binnen verlichting aanpassen.
* 27 Mhz inbouwen.
* Scanner inbouwen
* Radio Cd speler inbouwen.
* Versterkers en speakers weg werken
* Details mee spuiten in de nieuwe kleuren.
Body work:
* Nieuwe bumper met onder spoiler maken. met mistlampen en breed stralers.
* Booskijkers lassen of ronde koplampjes. ( ben er nog niet uit )
* Belijning van de bumper rondom de auto doorzetten.
* Belaglijk groote spoiler achter op, met 3de remlicht.
* Achter lichten egaal van kleur maken.
* Hele auto snoep rood spuiten.
* Striping of andere versiering air-brushen.
* Neon verlichting aanbrengen. ( voor als de politie niet kijkt.)
Tegen deze tijd nog maar eens kijken denk ik...
Maar dit is het plan op dit moment...
Laat maar horen.
Wat hebben jullie gedaan, en wat moet er nog ???
Ut Paterke.[/quote]
Lijkt me inderdaad leuk allemaal. Maar serieus: waarom zou je in vredesnaam zoveel tijd en geld in een auto stoppen?? Je kunt toch 100x beter gewoon een andere auto kopen?? Axjes zijn gaaf, begrijp me niet verkeerd, maar lijkt me wel een beetje heeeeeel extreem.
-
- Moderator
- Posts: 624
- Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
- Location: Putten
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar