komt door je bandjes denk ik?? GTtje van Ellen loopt stukken zuiniger en die is ook niet bepaald origineel..AX_Powah wrote:ik rij gem. 1:10. AX GT die gechipt is en ik rijdt rustig met hier en daar een sprintje
Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wat er van waar is weet ik niet hoor, maar het verhaal wat ik hierover hoorde is dat je toerental zo laag ligt dat de computer extra brandstof in gaat spuiten.TB wrote:Als je constante snelheid rijdt is het zuiniger. Als je wil versnellen wel even in 4 zetten hoor. Anders loopt ie inderdaad erg onder z'n toeren te trekken. Het voordeel van lage snelheid in 5 is dat je heel lang kan laten uitrollen omdat je dan minder op de motor afremt. En dat scheelt wel.WouterL wrote:Kost het niet juist extra veel benzine als je met 55-60 in zijn 5 rijdt? Omdat het toerental te laag is wordt er volgens mij juist extra benzine ingespoten.
Ik schakel als ik rustig rij met 50/55 naar zijn 4 en bij 80 naar zijn 5. Op de ritjes die je beschrijft haal ik met die rijstijl makkelijk 1:19 (ook een 1.1)
Met mijn gemengde rijstijl rijdt ik 1:14 (1100cc). Als het druk op de weg is rijdt ik rustig achter de rest aan. Als er niks te doen is op de weg, dan tot vlak voor de toerenbegrenzer doortrekken in zijn 1, 2 en 3. Het is niet dat ik altijd te hard rijd, maar ik ben gewoon te lui om een keer extra te schakelen. Over het algemeen rijdt ik altijd links op de snelweg. Ik probeer rustiger aan te rijden nu ik (na 2 jaar pas) mijn eerste boete van slechts 30 euro binnen heb, toch weer weggegooid..
Als je in lage toeren optrekt, neemt dat volgens mij meer benzine omdat ie dan niet veel kracht (weinig Nm'metjes) heeft en in verhouding daarom lang bezig is met inspuiten.TB wrote:Als je constante snelheid rijdt is het zuiniger. Als je wil versnellen wel even in 4 zetten hoor. Anders loopt ie inderdaad erg onder z'n toeren te trekken. Het voordeel van lage snelheid in 5 is dat je heel lang kan laten uitrollen omdat je dan minder op de motor afremt. En dat scheelt wel.
Dat scheelt inderdaad wel, maar dan in negatieve zin

Volgens mij neemt een auto juist helem??l geen benzine als je op de motor afremt. Tenzij je zo ver afremt dat de auto benzine toch nog wat inspuit om 'm niet te laten afslaan.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Voor de tweede keer getankt in de GT; ongeveer 1:12 a 1:13.
En dat na een weekje met weinig snelweg en heel veel vriendjes die ook wel's een GT carbje wilde proberen. 's Kijken wat ie op de snelweg doet
En dat na een weekje met weinig snelweg en heel veel vriendjes die ook wel's een GT carbje wilde proberen. 's Kijken wat ie op de snelweg doet

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Haha kheb et verbruik van de mijne naar boven moeten bijstellen
gemiddeld 1:16 ongeveer is best te doen 


Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
jeuh tankje leegereden (niet helemaal natuurlijk).
Alleen binnen de bebouwde kom/polderweggetjes gereden gewoon normaal en af en toe eff voetje laten vallen (daaag Golf
)
.
440 km met ongv 40 liter.
verassend iets wat ik al wist, 1 op 11 dus
dus 1op 10- a 11 klopte wel.
op snelweg is het nog steeds 1 op 13 niks raars dus, spaghet is niet zuiniger daar ben ik nu wel achter
deed eerst 1 op 14 nouja vermogen moet ergens vandaan komen laten we maar zeggen.
Alleen binnen de bebouwde kom/polderweggetjes gereden gewoon normaal en af en toe eff voetje laten vallen (daaag Golf


440 km met ongv 40 liter.
verassend iets wat ik al wist, 1 op 11 dus

op snelweg is het nog steeds 1 op 13 niks raars dus, spaghet is niet zuiniger daar ben ik nu wel achter


Ik probeer het ook af en toe bij te houden
AX 1.0i uit 1993 (met inmiddels ruim 180dkm)
1:17,8 is de score van de afgelopen 2 weken (waaronder 2x retourtje Utrecht= 250 van de 582 km op de tank)
1:16,4 was de score van de tank daarvoor (vooral veel 20minuten stukjes)
Beide keren gewoon Euro 95 bij de Texaco.
afgelopen winter was hij trouwens een stuk minder zuinig.. 1:14 geen uitzondering
AX 1.0i uit 1993 (met inmiddels ruim 180dkm)
1:17,8 is de score van de afgelopen 2 weken (waaronder 2x retourtje Utrecht= 250 van de 582 km op de tank)
1:16,4 was de score van de tank daarvoor (vooral veel 20minuten stukjes)
Beide keren gewoon Euro 95 bij de Texaco.
afgelopen winter was hij trouwens een stuk minder zuinig.. 1:14 geen uitzondering
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Rijd nog steeds 1:15 als ik continu normaal rijd (dus schakelen tussen 2500 en 3500 r/min, vlot optrekken, nooit harder dan 140 @ snelweg, wel veel file dus - zowel ochtend- als avondspits rondom utrecht)Drake wrote:nja banden kan voor meer verbruik zorgen maar er zijn meer factoren die dat bepalen, 185 sloffen gaat nog wel maar alles boven de 195-205 zal een stuk meer verbruik geven.
Rondje stevig gasgeven resulteert bij mij in ong. 1:10-11, op lange ritten rijd ik 1:14 (150-160 gemiddeld)
Dit is dus met 195/45R15 banden.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM