GT specificaties
Moderator: webmasters
GT specificaties
Waarin verschilt een GT '88/89 (carbu) specifiek van andere AX-versies? Mijn vraagbaak beschrijft de GT namelijk niet.
Naast de uiterlijke kenmerken (hebben ze standaard een spoiler boven achterruit trouwens?), ben ik vooral benieuwd naar (luxe in) interieur (elektr. ramen, GT-stuur, toerenteller, etc.). En waarin zit het pk-verschil met de gewone 1.4 versie? Ik zie dat compressie hoger is (alleen andere zuigers of ook andere nokkenas?). Ik neem aan ook andere carburateur? Moet ie trouwens op 98?
Naast de uiterlijke kenmerken (hebben ze standaard een spoiler boven achterruit trouwens?), ben ik vooral benieuwd naar (luxe in) interieur (elektr. ramen, GT-stuur, toerenteller, etc.). En waarin zit het pk-verschil met de gewone 1.4 versie? Ik zie dat compressie hoger is (alleen andere zuigers of ook andere nokkenas?). Ik neem aan ook andere carburateur? Moet ie trouwens op 98?
HAHAHAHa oke nu zal ik antwoord geven
Het Motorische deel is vrij simpel. Een GT heeft 85 pk een GTi 75. Een gewone 1.4i heeft ook 75 pk maar heeft een iets minder sportiefe koppel toerenkromme volgens mij. het verschil tussen een GT motor en een GTi behalve het injectiesysteem moet je volgens mij zoeken in het missen van een cat een iets hogere compressie en ik heb me in laten fluisteren dat de kop ook iets anders is.
Het Motorische deel is vrij simpel. Een GT heeft 85 pk een GTi 75. Een gewone 1.4i heeft ook 75 pk maar heeft een iets minder sportiefe koppel toerenkromme volgens mij. het verschil tussen een GT motor en een GTi behalve het injectiesysteem moet je volgens mij zoeken in het missen van een cat een iets hogere compressie en ik heb me in laten fluisteren dat de kop ook iets anders is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Het Motorische deel is vrij simpel. Een GT heeft 85 pk een GTi 75. Een gewone 1.4i heeft ook 75 pk maar heeft een iets minder sportiefe koppel toerenkromme volgens mij. het verschil tussen een GT motor en een GTi behalve het injectiesysteem moet je volgens mij zoeken in het missen van een cat een iets hogere compressie en ik heb me in laten fluisteren dat de kop ook iets anders is.
Ja, dat wist ik dus allemaal al De vraag is dus waardoor deze verschillende allemaal komen.
Sander wrote:Nou door de kop, het injectiesysteem en het ontbreken van een cat dus.
ik bedoel dus GT zonder injectiesysteem... Ok, ik ga zelf het antwoord geven wat het motorische gedeelte betreft.
De 1.4GT heeft de TU3S(port) motor, ook wel type K2A/B, daar waar de normale 1.4TRS de TU3A/B/C/etc (type K1A/B/F/G/etc) heeft. Het verschil zit hem hierin:
- daar waar de normale TU3's een enkelkamer Solex of Weber hebben, heeft de TU3S een dubbelkamer Solex.
- inlaatspruitstuk is anders (hoort bij carbu).
- andere nokkenas.
- kortere versnellingsbak (2CA08 ipv 2CA04). Met 115 km/h draait deze bak 3990 toeren, daar waar de normale bak 3100 toeren maakt.
Ok, welke luxe heeft een GT carbu standaard?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik geloof dat ik een standaard AX GT 85pk en uit 1987!!!
Geen cv en elektrische ramen wel een toerenteller en GT-stuur. Ik heb ook geen spoilertje boven mijn achterruit! (was het maar zo'n feest) Interieur stelt geen fuck voor, er zitten kuipstoelen in en een rammelend dashboard met een leuke rode streep. En een leren sport versnellingspookje. Maar goed mijn AXie is lichter en sneller als de Injectie varianten. Mijne weegt op kentekenbewijs 709kg en heeft 85 pktjes. Er staat trouwens op het kentekenbewijs AX GT S6 wat heeft dat S6 te betekenen?
Mzzls AX GT Arnie
(p.s. oh ja ik zou bijna me lichtmetalen wieltjes vergeten )
Geen cv en elektrische ramen wel een toerenteller en GT-stuur. Ik heb ook geen spoilertje boven mijn achterruit! (was het maar zo'n feest) Interieur stelt geen fuck voor, er zitten kuipstoelen in en een rammelend dashboard met een leuke rode streep. En een leren sport versnellingspookje. Maar goed mijn AXie is lichter en sneller als de Injectie varianten. Mijne weegt op kentekenbewijs 709kg en heeft 85 pktjes. Er staat trouwens op het kentekenbewijs AX GT S6 wat heeft dat S6 te betekenen?
Mzzls AX GT Arnie
(p.s. oh ja ik zou bijna me lichtmetalen wieltjes vergeten )
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
bon, het verschil tussen een 1.4 GT carb en pakweg een 1.4 trs is het volgende...
motorish:
- de weber carburator werd vervangen door en solex z2 registercarburator.
- het inlaatspruitstuk is groter en voorzien van een egel.
- de cylinderkop heeft grotere inlaatpoorten grotere kleppen straffere veren en een nokkenas met een iets grotere overlapping.
- de versnellingsbak heeft een kortere verhouding in alle vooruitversnellingen.
- de steekassen zijn zwaarder uitgevoerd.
- de uitlaat heeft een tussendemper en een grotere diameter.
onderstel:
- de stabilisatorstang is dikker
- de remschijven hebben een grotere diameter en de remklauw heeft een grotere zuiger
- de demping is harder afgesteld
- de 155/70r13 banden zijn vervangen door 155/55r14 banden (nadien vaak vervangen door 165/55r14)
- de veren voor en achter zijn aangepast.
carosserie :
- andere bumper vooraan (met mistlichten)
- opzij uitgebouwd met wielkastverbreders (ronde wielkasten achteraan) en zijschorten
- soms is de GT uitgerust met een raamspoiler
- de zijramen zijn mat zwart omrand (coup? look)
- de typeaanduiting is verhuist naar een gekaderde kunstofrand onderaan de kofferklep
interieur :
- kuipstoelen in fluweel
- herwerkt klokkenwerk met grotere toerenteller en ander lettertype
- typische zwarte vloerbekleding met 2 dikke rode strepen
- antraciet gekleurd dashboard met rode randen
- 3 spaakstuur
- sportief ogende versnellingspook.
ik ben waarschijnlijk het een en het ander vergeten maar ja, je hebt toch al een idee.
O ja, het betreft een standaard GT, bepaalde speciale uitvoeringen verschillen qua uiterlijk en uitrusting.
motorish:
- de weber carburator werd vervangen door en solex z2 registercarburator.
- het inlaatspruitstuk is groter en voorzien van een egel.
- de cylinderkop heeft grotere inlaatpoorten grotere kleppen straffere veren en een nokkenas met een iets grotere overlapping.
- de versnellingsbak heeft een kortere verhouding in alle vooruitversnellingen.
- de steekassen zijn zwaarder uitgevoerd.
- de uitlaat heeft een tussendemper en een grotere diameter.
onderstel:
- de stabilisatorstang is dikker
- de remschijven hebben een grotere diameter en de remklauw heeft een grotere zuiger
- de demping is harder afgesteld
- de 155/70r13 banden zijn vervangen door 155/55r14 banden (nadien vaak vervangen door 165/55r14)
- de veren voor en achter zijn aangepast.
carosserie :
- andere bumper vooraan (met mistlichten)
- opzij uitgebouwd met wielkastverbreders (ronde wielkasten achteraan) en zijschorten
- soms is de GT uitgerust met een raamspoiler
- de zijramen zijn mat zwart omrand (coup? look)
- de typeaanduiting is verhuist naar een gekaderde kunstofrand onderaan de kofferklep
interieur :
- kuipstoelen in fluweel
- herwerkt klokkenwerk met grotere toerenteller en ander lettertype
- typische zwarte vloerbekleding met 2 dikke rode strepen
- antraciet gekleurd dashboard met rode randen
- 3 spaakstuur
- sportief ogende versnellingspook.
ik ben waarschijnlijk het een en het ander vergeten maar ja, je hebt toch al een idee.
O ja, het betreft een standaard GT, bepaalde speciale uitvoeringen verschillen qua uiterlijk en uitrusting.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
Een GT Volcane heeft toch leren bekleding? Lijkt me helemaal een feest
is het inderdaad , lekker veel extra's en een zwart met zilver interieur.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX driver
- Posts: 30
- Joined: SunJun22, 2003 7:58:43 PM
- Location: Den Haag
- Contact:
manuarmata wrote:Een GT Volcane heeft toch leren bekleding? Lijkt me helemaal een feest
is het inderdaad , lekker veel extra's en een zwart met zilver interieur.
euhh....
een AX GT bestaat....
een AX Volcane bestaat
een AX GT Volcane niet mensen..
de Volcane is niet altijd uitgerust met leren bekleding...heb er zat gezien zonder.
AX GT is een 1400 motor een Volcane heeft een 1100 motor.
even om de vraag tebeantwoorden wat S6 nou betekent...
dat betekend dat je 95/98 tankt...dit staat ook op sommige motoren van een 2CV...dit betekend dat deze dus geen Super hoeft te tanken.
AX RAMMSTEIN
Gas op de zuiger!!!!!!!!!!
-
- AX driver
- Posts: 30
- Joined: SunJun22, 2003 7:58:43 PM
- Location: Den Haag
- Contact:
-
- AX driver
- Posts: 30
- Joined: SunJun22, 2003 7:58:43 PM
- Location: Den Haag
- Contact: