overdag licht voeren
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Dat licht overdag veiliger is dat lijkt me duidelijk. Alleen ik doe het met de auto meestal niet, puur vanwege het iets hogere verbruik. Ik heb zoiets: als zo een blinde me niet ziet overdag dan ziet ie me met licht aan ook niet. Zodra het ook maar iets begint te schemeren of slechter weer wordt doe ik ze wel aan.
Bij m'n motor staat het licht altijd aan. Zit niet eens een aan/uit knop op, maar gaat gewoon aan zodra je m start. Volgens mij is dat in Zweden ook zo bij auto's.
Bij m'n motor staat het licht altijd aan. Zit niet eens een aan/uit knop op, maar gaat gewoon aan zodra je m start. Volgens mij is dat in Zweden ook zo bij auto's.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Overdag aie in een oog hoek toch eerder iemand aankomen met licht aan dan zonder licht.
En wat bijvoorbeeld als jij met de zon in de rug rijdt bij laag staande zon. Dan zien ze je ook eerder met licht aan.
Of jij rijdt in de schaduw en iemand anders in de zon. Die ziet jou dan ook eerder met licht aan.
Op de motor heb ik ook altijd het licht aan. Ik kan het wel nog uitzetten maar waarom dat is weet ik eigenlijk niet.
De nieuwe motoren hebben bijna allemaal geen lichtschakelaar meer.
En wat bijvoorbeeld als jij met de zon in de rug rijdt bij laag staande zon. Dan zien ze je ook eerder met licht aan.
Of jij rijdt in de schaduw en iemand anders in de zon. Die ziet jou dan ook eerder met licht aan.
Op de motor heb ik ook altijd het licht aan. Ik kan het wel nog uitzetten maar waarom dat is weet ik eigenlijk niet.
De nieuwe motoren hebben bijna allemaal geen lichtschakelaar meer.