Prijs die je wil betalen voor een ax???

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Welke prijs wil jij nog betalen voor een goede tweedehands ax???

0-250 euro
4
4%
250-500 euro
15
15%
500-1000 euro
35
36%
1000-2000 euro
31
32%
2000-3000 euro
6
6%
3000+ euro
7
7%
 
Total votes: 98

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Prijs die je wil betalen voor een ax???

Post by Ax_Dude »

Nou ja de vraag zegt genoeg h?, voor het geval dat iemand ooit een goede tweedehands zou tegenkomen is het misschien handig om te weten wat de gemiddelde ax rijder wil uitgeven aan een andere tweedehands ax.(zonder rekening te houden met oa de motorisatie enz...)

DJ
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: WedSep17, 2003 9:36:05 PM
Location: N'dal

Post by DJ »

Ligt eraan natuurlijk wel welk jaar en aantal KM

Maar voor dat geld krijg je vast wel een goede.
AX Cars One Of The Great DiscoveriesImageImage

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

En welke type

Ik ga hier maar van uit van een 1100/1400 standaard

Ik denk een prijs tussen de 500 en 1500 best te doen is
licht natuurlijk aan extras enzo en jaar tal enzo enzo

Jeff
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Rene
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonNov17, 2003 12:54:12 AM
Location: Uithuizen (Groningen!)

Post by Rene »

:) ik heb zelf net 500 betaald voor een 1.4 i GT. moet nog wel het een en ander aan gebeuren. ben nu in de eerste maand ongeveer 250 eu verder.
en het eind is nog niet in zicht...
Al met al is ongeveer 1500 tot 2000 voor een GT/gti, standaard het liefst, wel een mooie prijs. moet ie wel goed zijn natuurlijk.
Bij een dealer gaven ze 1000 inruil. no way dus.
you wanna play?
Make my fuckin' day!

Het is erg belangrijk dat de achterkant van je ax schoon is. Het is vaak alles wat een ander
te zien krijgt...

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Kheb dit topic maar verplaatst.. Vond het hier beter thuis horen.!

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

ik had mijn rode AX GT uit 1989 voor 600 eurotjes gekocht geen geld voor een pittig karretje met een jaar APK
maar alleen de bumpers en skirts waren dof geworden in de loop der jaren maar daar was de prijs ook wel na , een beetje cockpitspray of iets dergelijks en je zag er niks van
wie had daar ook last van?
ZX 2.0i 16v 1994

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik mag het niet ontkennen...

Maar mijn Volcane uit '95 heeft ook last van verkleurde bumpers.. Ze worden gewoon steeds rozer.... Iedere keer als ik op een meeting kom, komt Joost eraan gerent met zijn wondermiddel... Want roze mag niet op de meetingfoto's komen... :roll:

Maar heb een poets spul ervoor.. maar wat je ook probeert na een week of twee is het eraf.. en kun je weer..

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Brutus wrote:Ik mag het niet ontkennen...

Maar mijn Volcane uit '95 heeft ook last van verkleurde bumpers.. Ze worden gewoon steeds rozer.... Iedere keer als ik op een meeting kom, komt Joost eraan gerent met zijn wondermiddel... Want roze mag niet op de meetingfoto's komen... :roll:

Maar heb een poets spul ervoor.. maar wat je ook probeert na een week of twee is het eraf.. en kun je weer..


Dat heb ik ook. Ik doe er nix meer aan. Misschien dat ik ze deze zomer zwart of rood spuit.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

heb voor de mijne 750 euro betaald, heb er wel wat werk aan gehad maar geen grote kosten. heb er ontertussen al 15000 Km me gereden en hij heeft nog geen zin in stoppen. 't is altijd een risico een auto te kopen voor zo weinig geld maar als je geluk hebt rij je wel erg goedkoop.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Heb 1250 voor mijn auto betaald. Vandaar dat ik ook heb gekozen 1000-2000.

En die bumpers...ook al zijn die van mij standaard al grijs, wat zijn die dingen irritant snel nog grijzer! Echt vervelend.
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

de mijne (ax 1.1 k-way '89 150dkm) heb ik gekocht voor 75 Euro. Zat nog 2 maande APK op, en zag er netjes uit.

Na 2 maande dus keuren en dat kostte me toen bijna 400 euro. Maarja voor 475 euro rijd ik dan nu al 2 jaar zonder (grote) problemen. Dit jaar (vorige week) kwam ie zelfs zonder problemen door de keuring, hij had helemaal nix! :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Kakelbont wrote:de mijne (AX 1.1 k-way '89 150dkm) heb ik gekocht voor 75 Euro. Zat nog 2 maande APK op, en zag er netjes uit.

Na 2 maande dus keuren en dat kostte me toen bijna 400 euro. Maarja voor 475 euro rijd ik dan nu al 2 jaar zonder (grote) problemen. Dit jaar (vorige week) kwam ie zelfs zonder problemen door de keuring, hij had helemaal nix! :D



wat heb je er toen allemaal aan moeten doen?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Hey Kakelbont, uit de Fendert :D:D:D Hiero groeten vanuit de Klundert :D:D:D En ja "475" euro is niet echt veel nee. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

alles laten doen bij te dure garage :oops: maarja...

-aandrijfas hoezen (beide)
-handremkabel vernieuwd
-remmen voor en achter afgesteld
-stoelen vastegezet (afzetter, paar boute vast draaien kon ik zelf ook)
-uitlaatdemper vervangen
-koplampen afstellen (dit koste ook nogal wat want die draaiknop bij de lamp zat links vastgeroest.)

Zoals ik al zei, de auto kosste me maar 75 euro. Dus ik d8 als de keuring te duur is breng ik em naar de sloop en vang ik nog ong 50 eur. Dan had ik toch 2 maanden goedkoop gereden.
Maargoed bijna 400 pleuro had ik er nog net voor over. (achteraf zeker, want dit jaar had tie nix)

greetz

Paul
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: ThuFeb19, 2004 10:52:57 PM
Location: Ittervoort (Limburg)

Post by Paul »

Hey mensen, ik heb in december 2002 mijn AX 1.1i Spot van december '95 (57.000 km op de klok) gekocht bij een officiele Citroen Dealer. Ik betaalde € 2450,- en ik kreeg hierbij 3 maanden garantie.

In de garantieperiode ondekte ik dat de uitlaat rot was en een aandrijfashoes gescheurd was! De dealer heeft alles gratis gemaakt.

Ik zou wel eens willen weten of deze prijs OK was voor deze AX.

?????????????????????????????????? Groetjes Paul.
AX Verkocht, Astra GSi In Aantocht!!!!!!!!!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Paul wrote:Hey mensen, ik heb in december 2002 mijn AX 1.1i Spot van december '95 (57.000 km op de klok) gekocht bij een officiele Citroën Dealer. Ik betaalde ? 2450,- en ik kreeg hierbij 3 maanden garantie.

In de garantieperiode ondekte ik dat de uitlaat rot was en een aandrijfashoes gescheurd was! De dealer heeft alles gratis gemaakt.

Ik zou wel eens willen weten of deze prijs OK was voor deze AX.

?????????????????????????????????? Groetjes Paul.


Ik vind het een nette prijs. Kom wel duurdere tegen.
Image

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Heb 3.500 betaald voor mijn 1.1i uit 94. DIt was 2 jaar geleden en toen stond er 58.000km op de teller. Was wel bij dealer en met 6 maanden bovag garantie, grote beurt en nieuwe distributieriem, nieuwe remschijven en blokken ....


Verder is er in de garantieperiode nog een boel vervangen:
* aantal keer balanceren en uitlijnen
* 2 nieuwe voorbanden (waren uitgedroogd en veroorzaakten trillingen)
* 2 stuurkogels (ook vanwege trillingen)
* nieuwe fusee kogel

Compleet nieuwe voorkant alles bij elkaar zeg maar 8)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Maandje of 10 geleden (2003) voor 3000 eurie gekocht AX Volcane van eind 94m,
Inmiddels 2500 eurie aan reparaties gehad............. ik heb er dus 5500 eurie voor over :lol:
Last edited by Rock's on SatJul02, 2005 10:23:42 AM, edited 1 time in total.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Hoi,

Heb mijn AX 1.4i GT Chic mei vorig jaar gekocht voor 1350 euri ( 140.000 op de teller )

Ik heb nu 164.000 op de teller staan en het volgende is vervangen:
- thermostaat ( 17 euro zoiets )
- Middenstuk uitlaat ( 70 euro )
- Fuseekogel links, remcilinders ( die met drukverdelers erin ), remschoenen, uitdraaien trommels en wat kleinigheden en APK ( totaal 270 euro )

Volgens mij valt het allemaal wel mee en is het erg lastig om een leuke auto te rijden die goedkoper is!!

Gr, W600SV
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

kheb mijn tge inj uit 90 gekocht voor 200 euri!! was wel apk-loos en heb uiteindelijk 109 euro voor de keuring betaald. Dat stelde niks voor het was alleen de remmen stellen en de einddemper ff dichtkitten. dus voor 309 euro had ik een perfect axje. Dat mens van wie ik ehm kocht had er veel te weinig voor gevraagd. Hij was altijd goed onderhouden ze had er dus makkelijk 600 voor kunnen krijgen

Post Reply