Ruitenwisservloeistofpomp
Moderators: vtspower, webmasters
Ruitenwisservloeistofpomp
Pech daagje vandaag...
Na al 3x mijn ruitenwisservloeistof reservoir lek te hebben gereden had ik maar is een nieuwe besteld. Had hem al een paar gelijmt. Maar werd nu te erg.
(Hij liep af en toe tegen mijn voorwiel aan).
Blijkt dat mijn motortje ook kapot is... Doet niets meer. Los 12volt erop. Geen geluid. Dus einde verhaal.
Iemand dit al eens vaker gehad? Op de sloop hadden ze hem niet. Gingen wel vaker stuk dus ook maar weer nieuw halen.
En er zijn verschillende soorten pompjes. Ik heb er een voor voor en achter. Gaan dus 2 slangetjes op. Draait de + en - om blijkbaar.
Kan het dus weer niet afmaken vandaag. En zal wel weer schrikken van de nieuwprijs.
Na al 3x mijn ruitenwisservloeistof reservoir lek te hebben gereden had ik maar is een nieuwe besteld. Had hem al een paar gelijmt. Maar werd nu te erg.
(Hij liep af en toe tegen mijn voorwiel aan).
Blijkt dat mijn motortje ook kapot is... Doet niets meer. Los 12volt erop. Geen geluid. Dus einde verhaal.
Iemand dit al eens vaker gehad? Op de sloop hadden ze hem niet. Gingen wel vaker stuk dus ook maar weer nieuw halen.
En er zijn verschillende soorten pompjes. Ik heb er een voor voor en achter. Gaan dus 2 slangetjes op. Draait de + en - om blijkbaar.
Kan het dus weer niet afmaken vandaag. En zal wel weer schrikken van de nieuwprijs.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

mja... voor je apk wel handig ja.
Ik heb net een nieuwe apk. Maar ben weer zo'n zeikert dat ik het liefst alles goed werkend heb mijn AXje.
Heb er niet zo'n superhaast mee. Die muggen smeer je toch alleen maar uit. Maar voor de winter issie toch echt wel onmisbaar. Voordat je ruit vol zit met bagger.
Ik heb net een nieuwe apk. Maar ben weer zo'n zeikert dat ik het liefst alles goed werkend heb mijn AXje.

Heb er niet zo'n superhaast mee. Die muggen smeer je toch alleen maar uit. Maar voor de winter issie toch echt wel onmisbaar. Voordat je ruit vol zit met bagger.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Browny wrote:ook gehad met de GT. nieuw pompje pastte in de jaszak op de sloop.
Enige probleem voor mij is dat ik 1 pompje heb voor beide sproeiers.
En die zitten alleen op de vrij nieuwe AXjes.
En die staan weer niet zo vaak op de sloop. Dus eerst maar is informeren naar de nieuwprijs.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Mark wrote:Browny wrote:ook gehad met de GT. nieuw pompje pastte in de jaszak op de sloop.
Enige probleem voor mij is dat ik 1 pompje heb voor beide sproeiers.
En die zitten alleen op de vrij nieuwe AXjes.
En die staan weer niet zo vaak op de sloop. Dus eerst maar is informeren naar de nieuwprijs.
heel misschien dat er wel eentje in lopik op de sloop staat. Staat daar namelijk een type 3-tje, en ik dacht ook met achterwisser.
IceByte wrote:1 pomp voor beide lijkt me wel vreemd, zou betekenen dat altijd zowel voor als achter tegelijk sproeit, mijn 93'er heeft 2 pompjes
Ik wist dat dit zou komen!

Foto: En zie! 1 pomp voor voor en achter. En natuurlijk kan dat wel. Als je met een schakeling de + en - omdraait. Kun je in het pompje toch ook de uitstroomrichting veranderen? Dit is denk vanaf model half 94. Is goedkoper. 1 pompje voor beide ruiten.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Das wel helemaal bizar vaag. Dat moeten ze gewoon stuk gegaan zijn...
Op het pompje staat duidelijk 12 volt.
Maar!!! Aangezien jij 2 pompjes hebt... Mag je misschien bij de pompjes die jij hebt de + en - niet verkeerd aansluiten. Ongetwijfeld heb je op alle manier geprobeerd. Misschien daardoor juist stuk gegaan.
Dat wordt dan op sloop winkelen he. Hoef ik niet aan te beginnen. Dit pompje vind je niet zo snel op de sloop ben ik bang voor.
hmmm. Staan vast wel meer nieuwe axjes in mijn buurd... Even pompje omwisselen.
(geintje... Zou ik NOOIT doen)
Op het pompje staat duidelijk 12 volt.
Maar!!! Aangezien jij 2 pompjes hebt... Mag je misschien bij de pompjes die jij hebt de + en - niet verkeerd aansluiten. Ongetwijfeld heb je op alle manier geprobeerd. Misschien daardoor juist stuk gegaan.
Dat wordt dan op sloop winkelen he. Hoef ik niet aan te beginnen. Dit pompje vind je niet zo snel op de sloop ben ik bang voor.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

45 euro voor een nieuwe. Daar kan ik ruim 22 grote biertjes voor halen. 

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
Ik heb er nog ergens een stuk of 6.. zal ik eens ff zoeken vanavond?
Oh ja, 12V op 1 pompje kunnen ze wel tegen. Heb nl. de werkenden getest met een losse accu
Heb ook nog wel zo'n tankje voor 2 pompjes. anders moet je gewoon ff een gaatje boren.

Oh ja, 12V op 1 pompje kunnen ze wel tegen. Heb nl. de werkenden getest met een losse accu

Heb ook nog wel zo'n tankje voor 2 pompjes. anders moet je gewoon ff een gaatje boren.
Last edited by kevin.broke on MonMay22, 2006 2:31:16 PM, edited 1 time in total.
kakanox wrote:Ik heb er nog ergens een stuk of 6.. zal ik eens ff zoeken vanavond?
12 volt moet ie ook hebben. Maar jij hebt waarschijnlijk pompjes liggen met 1 uitgang. Dus 2 pompjes in het tankje. Kan er wel een gaatje bijboren. Maar dan moet ik mijn kabelboom ook aan gaan passen. Dan haal ik wel een nieuwe. Stuk minder werk. En alssie dan weer 12 jaar mee kan.

106 & Saxo vind je ook niet zomaar op de sloop. Al die slopen bij mij in de buurd mag je niet bij de nieuwe auto's. Zijn dus alleen auto's onder 1994 waar je bij mag.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Heej dat ziet er passend uit! Als die ut nog doet dan wil ik hem wel proberen. Moet dat kosten met verzenden? Op komen halen is niet echt een optie denk... Ben ik meer aan benzine kwijt. 

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.