Accu

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Accu

Post by Flamme »

een makkelijk vraagje voor diegene die het weet maar je moet het maar net weten......
"Welke accu is aan te raden bij een 1.4inj motor + 2 versterkers nl 1x 250watt en 1x 100watt(weet niet zeker)"
zoek een zwaardere als wat ik nu heb, heb het idee dat deze het niet lang vol houd, accu lampje gaat snel branden ed. heb nu een van 1.1 210A ofzo staat op de accu de rest is door de tijden heen weggevaagdtdt...
alvast bedankt :)
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Die 210A die je ziet staan klopt niet.

Een Accu in een AX is normaal rond de 45A uur.
Een 45A accu is voldoende. Maar goed... Ik zou gewoon ff meten hoeveel ruimte je over hebt. Wellicht dat er een 60A accu past.

Als je vind dat je accu te snel leeg is kun je er beter een sterkere dynamo op zetten. Dan wordt ie tenmisnte snel bijgeladen...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

210 klopt wel maar dat is AH en geen A.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:210 klopt wel maar dat is AH en geen A.


Wat is AH dan nou weer? Albert Heijn huismerk accu? :lol:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ah is een soort startvermogen. als ik het zo goed zeg.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

net als met batterijen voor je digicam, dan moet je ook 2200mAH hebben!

volgens mij is aanverwant de KWH die uit je meterkast komt. Om te schrijven naar Joules per seconde. Dat zegt me allemaal wel iets uit een grijs verleden!

Amperes lijkt me de stroom die die max levert. Amp uur de capaciteit, dus hoe lang je accu die stroom kan leveren. :?: :idea:

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

heb ik aan een 45ah wel genoeg? want dat zit er nu volgens mij ook in...
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Heb je zat aan. Als je stroom problemen hebt is of je accu gewoon slecht.
Oftewel geen 45a meer.

Of je dynamo laad gewoon niet meer goed bij. Zoek een Citroen ZX / BX 1.4i met een 70A dynamo. Dan heb je 20A meer dan dat je nu waarschijnlijk hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

of die van een diesel zo ver ik weet zijn die ook zwaarder

succes
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hans106xsi wrote:of die van een diesel zo ver ik weet zijn die ook zwaarder

succes


diesel is ook 70A, heb zelf nog een extra zware liggen van 80A die dr bij mij op moet komen

Post Reply