Aansluiten mistlampen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ok, ik ga ff een aantekening plaatsen...

Ik heb vandaag alles geinstalleerd. Na wat doormeten en gestoei met slechte massa draden deden de mistlampen het. Echter doen ze het bij mij ALLEEN met groot licht. Dus niet in combinatie met stadslicht zoals hierboven word gezegd.
Freude am Fahren.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

master-arnie wrote:Ok, ik ga ff een aantekening plaatsen...

Ik heb vandaag alles geinstalleerd. Na wat doormeten en gestoei met slechte massa draden deden de mistlampen het. Echter doen ze het bij mij ALLEEN met groot licht. Dus niet in combinatie met stadslicht zoals hierboven word gezegd.

Dan heb je de verkeerde +draad gepakt van je schakelaar voor de verlichting, bedoeling is dat het relais alleen aangeschakeld wordt als er op de +draad van het dimlicht spanning staat, gewoon een kwestie van meten op welk draadje spanning bij dimlicht staat

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

IceByte wrote:
master-arnie wrote:Ok, ik ga ff een aantekening plaatsen...

Dan heb je de verkeerde +draad gepakt van je schakelaar voor de verlichting, bedoeling is dat het relais alleen aangeschakeld wordt als er op de +draad van het dimlicht spanning staat, gewoon een kwestie van meten op welk draadje spanning bij dimlicht staat

Het verkeerde draadje aangesloten op de ORIGINELE bedrading.... I don't think so...
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik denk dat er redelijk duidelijk staat dat je een draad moet nemen die positief is als stads- of dimlicht (eigen voorkeur) brandt, splits 'm, zet er een schakelaar op en laat 'm via het relais naar de massa lopen. Dan van + accu via zekering naar relais naar mistlampen.

Ik snap niet hoe je, als je de goeie draad pakt (stads- of dimlicht), een situatie krijgt waarbij je mistlampen het alleen doen bij grootlicht.
Kijk uit, een Cactussssss

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik heb ook geen idee hoe het kan, maar mijn bedrading word pas positief als ik het grote licht inschakel. Ik heb alle stekkertjes enzo doorgemeten en zo zit het gewoon onder mijn motorkap.

Ik heb er zelf nooit mee gerommeld en de bedrading is gewoon van de fabriek af. Is trouwens ook wel te zien aan de staat waarin het verkeerd. Ik moet echt eens nieuwe bedrading gaan trekken. Vindt het ook absurt hoe kort alles werd gehouden. Als je eens een stekkertje vervangt van bijv. de mistlampen heb je nog een minimale draad over.
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Misschien dat dit je helpt, ik heb de draad van het lampje van de sigarettenaansteker gebruikt. Het lampje daarvan heb ik maar gelijk weggehaald: ik gebruik het ding toch niet :P
Dat lampje is aan als de verlichting aan is, trekt niet zoveel stroom en kan gemist worden: perfect voor de mistlampen :D

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

:arrow: Van discussie in FAQ een nieuw topic gemaakt in electrisch.

Post Reply