lampbeveiliging kapot.

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

lampbeveiliging kapot.

Post by Tommmm »

hoe het percies heet weet ik niet maar na een grote beurt van de week piepte mijn auto ineens bij het uitstappen. bleek dat mijn lampen nog aanstonden. dus ik denk eej heb ik dat ook op de auto (weer wat geleerd) allen 2 dagen later werkte het niet meer. dus ik denk een los contact of iets anders wat niet meer goed vast zit (eventueel een kapot of los relais) wie heeft een idee hoe en wat en waar de elektronica voor dit geweldig stukje techniek zit? alvast bedankt. Tom.

Was zelf bij de beurt aanwezig en we hebben niet gezocht naar dit ding maar waarschijnlijk ergens tegen aan getikt waardoor het (tijdelijk) weer goed zat.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Het is een van de relaisen in het zekeringskastje linksonder je stuur (volgens mij had je type 2)

Zo uit me hoofd is het de grote witte, iig zitten er aan de zijkanten (links en rechts) een paar sleufjes, waardoor het signaal/gepiep komt.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

als ik die vervang zou het uit moeten maken dus. of een draadbreuk. heeft er toevallig het elektrisch schema ervan? zou je mij erg mee helpen. bedankt Tom

en ik het idd een twee
vervangen:

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

het kan ook het knopje zijn wat blijft hangen, heb ik ook vaak gehad.
Er zit op het punt waar de deur in dichtvalt, vooraan, een beetje aan de onderkant een zwart rond kubusje, misschien dat die blijft hangen.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

daar schakeld toch ook de binnenverlichting mee? die werkt gewoon zodra de deur opengaat. had ik zelf ook al naar gekeken. het lijk me het meest logische als er een relais is met 2 hulpcontacten. deur schakeld het relais. lamp gaat aan. zodra de voorlampen nog aan zijn gaat hij piepen.. moeilijk moeilijk.
vervangen:

To do:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Tommmm wrote:daar schakeld toch ook de binnenverlichting mee?

klopt, als de binnenverlichting het doet (in de middelste stand) als de deur opengaat ligt het daar niet aan.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

ik zal vandeweek eens gaan kijken en meten wat het is. vind het wel makkelijk dat het erop zit aangezien ik regelmatig een lampje aan laat staan.
vervangen:

To do:

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

zit dit ook op een type1 van 89?
want het gebeurt me regelmatig dat de lampen aanblijven dus een verklikker zou wel handig zijn :lol:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ik denk het wel, zit ook op onze GT, is ook type 1.

Post Reply