mijn dimlichten doen het niet meer

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

mijn dimlichten doen het niet meer

Post by Verooke »

vanavond deed ik mijn lichten aan en een seconde of twee later deden ze het niet meer, het parkeerlicht doet het nog wel en mijn grote lichten ook. ik heb de zekeringen nagekeken, daar ligt het probleem niet aan denk ik maar aan wat kan dit wel liggen?

ps acherlichten en knipperlichten doen het wel nog

groetjes en alvast bedankt.

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

Post by Verooke »

k heb de lampjes vervangen en doen het nu weer, ik dacht dat er misschien iets storing gaf of zo omdat ze alletwee niets meer deden.
:oops: :oops: :oops:

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Misschien was er al 1 stuk? Want het is wel raar dat ze allebei tegelijk knappen. Dan kun je wel eens een spanningsprobleem hebben (spanningsregelaar@dynamo stuk??).

Als je nieuwe lampjes binnenkort weer knappen dan weet je zeker dat je een probleem hebt :P

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

of...yess je radio doet het.....misschien is er toch is mis gegaan met aansluiten? :D

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Vage lampjes problemen komen wel vaker voor.

Laats bij een vriend met een Seat Ibiza uit 2003. 3 lampjes tegelijk stuk.
Alle 2 de dimlichten en 1x stadslicht. Dat was pas vaag.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 93
Joined: TueFeb15, 2005 11:31:28 PM

Post by Verooke »

ik heb ook regelmatig last van mijn achterlichten, er is regelmatig eentje stuk en als ik het lampje eruit haal en terug erin steekt dan doet hij het wel weer, niet altijd, maar wel vaak.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Verooke wrote:ik heb ook regelmatig last van mijn achterlichten, er is regelmatig eentje stuk en als ik het lampje eruit haal en terug erin steekt dan doet hij het wel weer, niet altijd, maar wel vaak.


Dat klinkt meer als een gare massa of een slecht contact.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ach, mijn achterlicht links deed ook wel eens vreemd, viel ook ineens alles uit, inclusief de nummerplaatverlichting, een paar keer meppen op het achterlicht en het ging weer aan, is overgegaan nadat ik de unit binnenin vervangen heb, ondanks dat alles er vanbinnen goed uitzag

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

IceByte wrote:Ach, mijn achterlicht links deed ook wel eens vreemd, viel ook ineens alles uit, inclusief de nummerplaatverlichting, een paar keer meppen op het achterlicht en het ging weer aan, is overgegaan nadat ik de unit binnenin vervangen heb, ondanks dat alles er vanbinnen goed uitzag


De meeste van deze storingen hebben als oorzaak de al eerder genoemde massa verbindingen (verbinding losmaken contact vlakken reinigen en weer monteren), de diverse steker verbindingen (steker reinigen en/of inspuiten met speciale contact reinigingsspray) en slecht contact makende lampfittingen (ook reinigen en/of inspuiten met contact reinigingsspray).

Groetjes en succes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mark wrote:Vage lampjes problemen komen wel vaker voor.

Laats bij een vriend met een Seat Ibiza uit 2003. 3 lampjes tegelijk stuk.
Alle 2 de dimlichten en 1x stadslicht. Dat was pas vaag.


vind ik niet echt gek, die lampjes gaan er meestal tergelijkertijd in.. hebben theoretisch evenveel branduren. Wanneer er 1 lampje sneuvelt, krijgt die andere een puls of bij slechte bedrading/zekering zelfs continu meer stroom op het lampje.. waardoor hij sneuvelt.
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Henk Bats wrote:
IceByte wrote:Ach, mijn achterlicht links deed ook wel eens vreemd, viel ook ineens alles uit, inclusief de nummerplaatverlichting, een paar keer meppen op het achterlicht en het ging weer aan, is overgegaan nadat ik de unit binnenin vervangen heb, ondanks dat alles er vanbinnen goed uitzag


De meeste van deze storingen hebben als oorzaak de al eerder genoemde massa verbindingen (verbinding losmaken contact vlakken reinigen en weer monteren), de diverse steker verbindingen (steker reinigen en/of inspuiten met speciale contact reinigingsspray) en slecht contact makende lampfittingen (ook reinigen en/of inspuiten met contact reinigingsspray).

Groetjes en succes, Henk


Dat zag dr allemaal goed uit, heb het ook allang eens schoongemaakt, probleem bleef bestaan, nieuwe binnenunit dr in en weg was het probleem.

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

q01z wrote:
Mark wrote:Vage lampjes problemen komen wel vaker voor.

Laats bij een vriend met een Seat Ibiza uit 2003. 3 lampjes tegelijk stuk.
Alle 2 de dimlichten en 1x stadslicht. Dat was pas vaag.


vind ik niet echt gek, die lampjes gaan er meestal tergelijkertijd in.. hebben theoretisch evenveel branduren. Wanneer er 1 lampje sneuvelt, krijgt die andere een puls of bij slechte bedrading/zekering zelfs continu meer stroom op het lampje.. waardoor hij sneuvelt.

Klopt, als er eentje kapot gaat, duurt het niet lang voordat de andere ook sneuvelt en anders gaat dat lampje iets later kapot omdat het een hogere stroom heeft gehad. Ik vervang ze dan ook altijd per 2 stuks als er eentje kapot gaat.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply