Centrale deurvergrendeling probleem

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Centrale deurvergrendeling probleem

Post by Mark »

Vrijdagochtend naar mijn werk zet mijn auto slot met de afstandsbediening... Alles gaat nog goed.

Wil om 18.00 weer instappen. Druk op de afstandsbediening en gebeurd niks. Alleen het pieptoontje dat het alarm eraf is. Maar de deuren bleven dicht. Alleen de kofferbak ging nog open.

Ik balen natuurlijk. Met sleutel opengemaakt en naar huis. Zaterdag ochtend is naar het probleem gaan zoeken. Wat blijkt nou...

Alle twee mijn deurmotoren stuk. Bizar hoe kan dat nou ooit?
Die motorjes komen uit de ZX en die had maar 60000km gedraaid. Zo goed als nieuw dus.

Nu me reserve motortjes erin gezet van een AX GTI met 250000 gelopen. Dus heb het idee dat deze al helemaal niet lang meer meegaan.

Die deurmotoren van de CV die werken toch gewoon op 12volt?

Ik heb alles op mijn alarm aangesloten en die stuurt met openen en sluiten gedurende 1 seconde de stroom uit. Draait gewoon de + en - om voor open en dicht.

Maar in principe is binnen een 0.5 seconde je slot al open of dicht. Er blijft dus een halve seconde over dat de motor wel stroom heeft maar niet kan draaien. Zal het hierdoor stuk gaan?

Weet iemand op hoeveel volt die motortjes werken en hoe lang normaal er normaal stroom op blijft staan? Valt me namelijk op dat mijn motortjes vrij veel herrie maken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

over dat herrie maken, dat doet die van mij al maanden ... en ze zijn nog heel, dus ik zou je niet echt zorgen gaan maken
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ik zou pas zorgen maken als je ze niet meer hoort
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

wazig! Zitten ze wel gezekerd? Misschien een piekspanning van teveel voltage geweest :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ze zitten niet gezekerd. Maar een zekering gaat er bij piekspanning ook niet uit. Alleen bij een te grote stroomvraag. Kortsluiting dus. En daar zouden die motortjes niet van stukgaan.

Allebei de kanten exact tegelijk. Dicht ging nog. En toen waren ze blijkbaar stuk. En de kofferbak niet. Die op dezelfde draden zit aangesloten.

Origineel heb je natuurlijk zo'n CV module. Die alles aanstuurt. Dat doet bij mij dus het alarm. Maar vraag me af of 1 seconde stroom niet te lang is. Maar aan de andere kant van een halve seconde teveel kan ie nooit zo heet worden dat ie doorbrand.

En piekspanning... Je alarm krijgt 12volt. Lijkt me onmogelijk dat ie opeens zomaar meer uitstuurt.

Tis zo kl*te dat heel je deur weer uit elkaar moet en je je sloten eruit moet halen om dat motortje te vervangen. Tis onwijs veel werk.

En ik had me deuren net dichtgemaakt omdat ik electrische ramen had ingebouwd... Hadden ze nu een week eerder stuk gegaan. Maar nee hoor. :cry:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply