pompje achterruitensproeier
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
pompje achterruitensproeier
Mn achterruitensproeier doet et niet meer, weet iemand of dr toevallig een zekering voor is, hij draait helemaal niet meer, of is et pompje gewoon gaar?
Het is een Type2, misschien dat dat nog uitmaakt of dr wel/geen zekering is.
Ruitenwisser doet het overigens nog wel gewoon
Het is een Type2, misschien dat dat nog uitmaakt of dr wel/geen zekering is.
Ruitenwisser doet het overigens nog wel gewoon
Heeft type 1 ook zoiets? Er zit bij mij wel een sproeier, maar gebruiken kan ik hem niet!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Anouschka wrote:Goh, nooit geweten dat dat ook op een AX zat. Maare.........hoe gebruik je dat in vredesnaam?![]()
Ja, ik ben af en toe niet zo slim....
Ruitensproeier voor: rechterhendel naar je toe halen.
Ruitensproeier achter: rechterhendel-uiteinde van je af draaien, net als je contactslot als je de auto start. hij veert vanzelf terug en dan staat je achterruitenwisser aan. nog een klikje terugdraaien en alles is weer back-to-normal.
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:Anouschka wrote:Goh, nooit geweten dat dat ook op een AX zat. Maare.........hoe gebruik je dat in vredesnaam?![]()
Ja, ik ben af en toe niet zo slim....
Ruitensproeier voor: rechterhendel naar je toe halen.
Ruitensproeier achter: rechterhendel-uiteinde van je af draaien, net als je contactslot als je de auto start. hij veert vanzelf terug en dan staat je achterruitenwisser aan. nog een klikje terugdraaien en alles is weer back-to-normal.
Bij type II ja.... maar is dat ook zo bij de type I ????

TB wrote:Waar zit dat pompje dan? Ergens voorin begrijp ik?
Mijnes doet t ook niet namelijk. Maar hoorde laatst wel t pompje maar er verscheen niks op de achterruit. En ja, er zit genoeg ruitensproeiervloeistof in!
Euh... het pompje zit aan de bijrijderskant... net voor je rechterwiel!
Dus zeg maar tussen je eventuele mistlamp en je wiel! Zwart pompke...

-
- AX Master Spammer
Brutus wrote:TB wrote:Waar zit dat pompje dan? Ergens voorin begrijp ik?
Mijnes doet t ook niet namelijk. Maar hoorde laatst wel t pompje maar er verscheen niks op de achterruit. En ja, er zit genoeg ruitensproeiervloeistof in!
Euh... het pompje zit aan de bijrijderskant... net voor je rechterwiel!
Dus zeg maar tussen je eventuele mistlamp en je wiel! Zwart pompke...
Yep, en typ1 en 2 is niet zomaar uit te wisselen, de pinnen zitten er anders in, maar bij gebrek aan een type2 pompje heb ik de pin maar 90 graden verdraaid, hij brak niet af, dus toen paste de stekker wel weer.
Als ie wel lawaai maak dan zal het pompje ook niet kapot zijn, tenzij dr het een en ander binnenin kapot is.
-
- AX Master
Pompje zit dus in je resevoir in je rechter wielkast. Je kan er bij zonder je wiel of bumper te demonteren. Dat lukt bij mij dus dat lukt bij iedereen
. Bij mij deed ie het ook niet dat was een kwestie van een kapotte stekker en verrotte contacten op het pompje. Als het stekkertje kapot is kan je er ook een van een zx nemen dan moet je het binnenscherm uit de rechterwielkast trekken en dan zie je hem zitten. Het contact wordt mooi schoon mbv een vijl.
De zekering van je sproeier is dezelfde als je remlichten en nog een dozijn onderdelen. Dus als die zekering er mee stopt dan merk je het wel.

De zekering van je sproeier is dezelfde als je remlichten en nog een dozijn onderdelen. Dus als die zekering er mee stopt dan merk je het wel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Brutus wrote:Bij type II ja.... maar is dat ook zo bij de type I ????![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat anders zouden doen. Waar moet je het anders laten? Alleen verdraai je bij type I waarschijnlijk dan de hele hendel ipv alleen het uiteinde.
En TB, als je pompje het wel doet, maar hij sproeit niet, kan het sproeikopje verstopt zitten. Even doorprikken met een naald zou kunnen helpen.
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:Brutus wrote:Bij type II ja.... maar is dat ook zo bij de type I ????![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat anders zouden doen. Waar moet je het anders laten? Alleen verdraai je bij type I waarschijnlijk dan de hele hendel ipv alleen het uiteinde.
En TB, als je pompje het wel doet, maar hij sproeit niet, kan het sproeikopje verstopt zitten. Even doorprikken met een naald zou kunnen helpen.
Inderdaad das ook nog een goede optie! Bedankt, ga ik zeker ff naar kijken als ik weer wat kan doen als die griep over is

Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991