Dynamo laadt onvoldoende op

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
B3rt
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: MonApr26, 2004 3:54:54 PM
Location: Utrecht

Dynamo laadt onvoldoende op

Post by B3rt »

Dit weekend kwam ik stil te staan langs de A2. De koplampen gingen steeds zwakker branden en toen sloeg de AX helemaal af. De man van de wegenwacht deed wat metingen en het bleek dat de dynamo nog net voldoende oplaadt als alleen de stadslichten branden. Zou het kunnen zijn dat er ergens een kortsluiting zit, waardoor er teveel stroom verdwijnt?
Het was overigens zeer slecht weer, zodat de ruitenwisser op maximum stond. In een ander topic las ik over soortgelijke problemen die alleen bij slecht weer optreden. Het is al de tweede keer dit jaar dat het mij overkomt, deze van de sloop afkomstige dynamo heeft het maar een paar maand volgehouden. Bij het vervangen van de dynamo heb ik gelijk een nieuwe accu erin gezet.
Ik voel er meer voor de dynamo te laten resiveren, dan weet je in elk geval dat hij het weer goed doet. Met een dynamo van de sloop is het afwachten hoe lang hij het volhoudt. Of is dat een erg dure grap?

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

een dynamo is niet goedkoop.. als ik me niet vergis biedt iemand zijn ax in onderdelen aan.. en kun je zijn dynamo kopen voor 20 euro.. moet je ff onder aangeboden zoeken..

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik heb nog een goed werkende dynamo voor je liggen bel me maar even op 0624106317 groeten maurice

RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum
Contact:

Post by RinuX »

Ik had vandaag ook pech, mijn radio ging uit, toen dacht ik fok wat is dit nou weer... ik check mijn accuvoltage met zo'n meetding voor in de sigaretenaansteker... rood licht (is niet goed) schijnbaar laad mijn accu niet meer bij door de dynamo. stond ik voor een stoplicht ging alles uit. zelfs te weinig stroom voor noodknipperlichten

het dynamodashboardlampje brand niet trouwens> vaag (lampje al vervangen dat is het niet). ik denk dat mijn dynamo overleden is. is het moeilijk die te vervangen?
Image
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

RinuX wrote:Ik had vandaag ook pech, mijn radio ging uit, toen dacht ik fok wat is dit nou weer... ik check mijn accuvoltage met zo'n meetding voor in de sigaretenaansteker... rood licht (is niet goed) schijnbaar laad mijn accu niet meer bij door de dynamo. stond ik voor een stoplicht ging alles uit. zelfs te weinig stroom voor noodknipperlichten

het dynamodashboardlampje brand niet trouwens> vaag (lampje al vervangen dat is het niet). ik denk dat mijn dynamo overleden is. is het moeilijk die te vervangen?


als dat lampje niet brand kan het ook een slecht kontactje zijn bij de dynamo ofzo..

Is trouwens niet moeillijk te vervangen mits de aansluiting klopt. V-snaar los en dynamo vervangen zijn maar een paar bouten. Allen had ik een dynamo van de sloop met een dikkere stekkertje (zon ring aan het einde van de dikke +draad). Dus moest ik naar de garage om een andere stekker en deze op die draad te zetten.

maarja kleinigheidjes blijf je houden :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Je kan hem heel makkelijk zelf reviseren.
Uit de auto halen door 2 boutjes los te halen.
Dan met twee schroefjes het spanningsregelaartje eraf halen. Ook het kabeltje loshalen.
Nieuwe spanningsregelaar met nieuwe koolstofstaafjes kopen voor rond de 30 euro en die erop zetten.
Dynamo weer terugzetten en de v-snaar spannen.
Kind kan de was doen.
(Je krijgt wel vieze vingers) :lol:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

mijn sloop dynamo (bx 1400) kreeg ik gratiz mee 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kreeg je die mee, of nam je die mee?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik dacht eerst ook dat soort dingen

bleek achteraf de vsnaar niet goed gespannen te zijn
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Browny wrote:kreeg je die mee, of nam je die mee?
kreeg! dynamo past niet in me binnenzak :P
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum
Contact:

Post by RinuX »

Mijn waggie boekt weer... andere dynamo erin en gaan :D

piece of cake!
Image
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...

Post Reply