oranje waarschuwingslampje

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Locked
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

oranje waarschuwingslampje

Post by Bixie »

Gisteren meldde mijn vrouw dat spontaan onderweg het oranje waarschuwingslampje aanging. Dit lampje laat een motorblokje zien en zou iets te maken hebben met het motormanagement/ontsteking.
Echter de auto reed gewoon prima door en toen ze thuis kwam liet ze de motor lopen met dat lampje aan. Ik heb alles gechecked maar kon niet vreemds ontdekken en toen ik de motor uitdeed en weer aandeed bleef het lampje uit.
Wie heeft ingsgelijke ervaringen of een verklaring?

Het is een AX GTinj van 1992.

Gr,

Harry Prins
Citrofilus Totallus

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Oranje?

Ik ken een oranje lampje voor de KAT.... OF een oranje wat aangeeft dat je remblokken (of eentje ervan) op is... Maar die licht alleen op als je remt...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Lijkt mij een overijverige rijcomputer. Als ie prima blijft rijden is er niets aan de hand. Het kan zijn dat iets bezig is met de geest te geven. Als het je niet lekker zit kan je hem even uit laten lezen door de garage. Of het zelf doen. Hier ergens op het forum staat hoe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Hallo allen....ik ben gisteravond achter het probleem gevonden.

Een van de draden van de stekkers uit de computer sleet bij een framerand en was bijna door... Kortom af en toe raakte hij het frame en maakte hij heel kort eventjes kortsluiting. De computer vond dit vast niet leuk en gaf dit aan met het storingslampje. Ik heb de kabel vervangen en de motor loopt ineens veel lekkerder, ook als hij koud is. De ontsteking kan gewoon weer lekker stroom leveren aan de bougies...want via een paar overgebleven draadjes van de kabel kan niet veel stroom meer lopen!!!

Groetjes en we sluiten deze rubriek maar af lijkt me!!

Harry
Citrofilus Totallus

Locked