Dashboardverlichting, welke pitjes
Moderators: vtspower, webmasters
Dashboardverlichting, welke pitjes
Inmiddels beginnen langzaam maar zeker meer lampjes ermee te nokken. Tijd om het zooitje eruit te halen dus. Nu is de grote vraag: Welke lampjes heb je nodig voor een ph2. Volcane dash/tellerhuis en hoeveel?
AX 1.1i Volcane Rood
-
- AX super weirdo
Re: Dashboardverlichting, welke pitjes
w1.2w lampies. 

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Ik had 3 doosjes van 10, daar redt je het mee, ik meen dat het er bij de gti ongeveer 23 zijn. Maar dat kan verschillen
Je moet trouwens steeklampjes hebben, en niet van die dingen waar die zwarte fittingen aan zitten.
Je kunt namelijk bij een AX het glas lostrekken van de fitting...
Je kunt namelijk bij een AX het glas lostrekken van de fitting...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
klopt, je koopt alleen de glazen lampjes, die kosten vrijwel niks, vergeleken bij lampje + houder..
Zijn het dezelfde als die in je asbakje en sigarettenaanstekerplug zitten?
AX 1.1i Volcane Rood
Mag ik heel ff dit topic kapen? 
Ik heb heeeul zelden dat mijn (complete) dashboardverlichting het even laat afweten, meestal springt het dan tijdens het rijden wel aan, soms geef ik een tik op het dashboard en dan gaat t wel aan. Wat kan dit zijn? Los contact, maar waar? Lampjes zijn iig niet stuk...

Ik heb heeeul zelden dat mijn (complete) dashboardverlichting het even laat afweten, meestal springt het dan tijdens het rijden wel aan, soms geef ik een tik op het dashboard en dan gaat t wel aan. Wat kan dit zijn? Los contact, maar waar? Lampjes zijn iig niet stuk...
Niet toevallig het knopje naast je mistlampen dat je daaraan hebt gezeten met in/uitstappen? Dat draaiknopje?
AX 1.1i Volcane Rood
Nee, volgens mij niet.. Dat is toch om te dimmen?
Het is dan allemaal uit en springt ook allemaal in ene weer vol aan... zoals het hoort. Ziet er echt uit als een los contactje. Ik dacht misschien is het een bekend probleempje inclusief oorzaak
Het is dan allemaal uit en springt ook allemaal in ene weer vol aan... zoals het hoort. Ziet er echt uit als een los contactje. Ik dacht misschien is het een bekend probleempje inclusief oorzaak

-
- AX super weirdo
well, de stroom van de verlichting loopt via die knop toch?
ik snap de vraag wel..

Ah zo, dat wist ik niet, maar ik snap em. Ik ga d'r eens op letten, mocht het zich voordoen...