Ik zal me op een later moment even netjes voorstellen, maar ik heb echt even jullie deskundige advies nodig, geloof ik.
Eind april hebben wij Toet gekocht.
Toet is een AX Ten injection E2 (aldus het kenteken). Toet is van maart 1994.
Aanvankelijk liep ie hartstikke leuk, afgezien van een krakende as linksvoor.
Op een gegeven moment (volgens mij was het begin juli) de as laten vervangen
(laten doen, omdat we zelf geen van beide technische talenten zijn

Garagehouder gaf aan dat hij tevens de bougies/ bougiekabels/ verdelerkap had vervangen, omdat deze dramatisch slecht waren.
Top! Super!
En of het daardoor is gekomen weet ik niet, maar daarna begonnen de problemen...
Stotteren wanneer ik constante snelheid reed (probeerde te rijden) ,
inhouden wanneer ik gas gaf,
bijna stil vallen wanneer ik het gas een ietsie pietsie los liet.
Op het laatst wilde hij bijna niet meer stationair blijven lopen en was van A naar B komen een echte uitdaging geworden.
Dit alles meestal, maar niet altijd, gecombineerd met het motormanagement-lampje.
Tot het moment dat Toet natuurlijk helemaal niets meer wilde - zelfs starten was teveel gevraagd. (dit was eind juli)
Naar garage gesleept - brandstofpomp vervangen.
Toet liep 1 dag goed, en toen begon het ge-eikel weer.
Ik was er toen een beetje klaar mee, en manlief ging er mee rijden.
Soms ging het goed, soms niet, maar een poos lang was het allemaal niet meer zo heel heel heel erg dramatisch als in juli.
Totdat Toet begin september onderweg ergens zei: tot hier en niet verder.

Eind september (tja, zelfs als je een goedkope auto rijdt, is het geld een keer op

Vorige week zaterdag was Toet weer klaar.
Vorige week reed ie de hele week super - ik was weer helemaal in de 7e hemel met mijn Toet!
Af en toe brandde 'het' lampje wel een poosje, maar soms ook helemaal niet, maar boven alles bleef ie geweldig rijden!
Tot vanochtend *huil* *snif* *snotter*
Vanaf het starten ging het al fout.
Direct ging en bleef het lampje branden, en liep ie stationair slecht. Onregelmatig en vooral heel laag in toeren. Ik moest zelfs echt flink gas bij geven om hem aan de praat te houden (niets voor Toet - in zijn normale doen loopt ie zelfs ietwat hoog in toeren, en hoef je zeker geen gas bij te geven). Toen ie eenmaal warm was, was het staionair lopen wel weer goed, maar dat was dan ook het enige dat goed was...
Stotteren, inhouden, alle ellende was weer terug...
Ik ben bang dat mijn man de handdoek in de ring gaat gooien.
Een auto die feitelijk elke week naar de garage moet is natuurlijk geen doen.
En ik heb ook gewoon een betrouwbare auto nodig.
Mijn man is regelmatig een paar dagen in het buitenland, en dan dan is het toch handig dat ik op mijn werk (en weer thuis) kan komen...
Maar verdikkeme, als ie wel goed loopt, is het zo'n hemels autootje!!!
En het kán voor mijn gevoel toch bija niet anders dan een lullig klein probleempje zijn????
Ik wil proberen of ik vanavond op weg naar huis even bij de garage langs kan rijden,
misschien kan die beste man mij laten zien wat ie vorige week gedaan heeft, en kan ik dat zelf ook doen?
Maar ik wilde hem nu toch hier maar eens 'in de groep' gooien,
misschien hebben jullie een idee wat nu echt 'het' probleem is?
Alvast heel erg bedankt voor het lezen van het hele verhaal in ieder geval !!!!