GTI Cup ECU vs. Group N
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
GTI Cup ECU vs. Group N
Weet iemand mij de voor/nadelen te vertellen van beide ECU's/chips voor in de ECU? En de verschillen?
Ik heb namelijk zowel een Group N en een Officiele CUP ECU liggen en ik weet niet wat het beste/leukste etc. is voor in de GTI?
Ik verwacht dat de CUP ECU ook nog de orginele software heeft, aangezien deze nog verzegeld is:
Ik heb namelijk zowel een Group N en een Officiele CUP ECU liggen en ik weet niet wat het beste/leukste etc. is voor in de GTI?
Ik verwacht dat de CUP ECU ook nog de orginele software heeft, aangezien deze nog verzegeld is:
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Cup heb je niets aan zonder bijbehorende nokkenas toch? Mijn GTI bleef niet draaien in iedergeval niet zonder de cup nokkenas...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Was 'n cupchip voor straatgebruik niet wat beperkt i.v.m. het gas moeten blijven geven, omdat deze stationair niet (zo lekker) loopt?
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Ik rij met een cup chip en cup nokkenas. Deze loopt stationar iets van 1300 toeren stationar (dus hoger). En op dit moment met een verbruik van 1 op 11 bij rustig rijden.
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Ik gebruik deze ook en gemis automatische shoke is wat lastig maar verder super
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
En ook cup nokkenas, of alleen de ecu?wilfred wrote:Ik gebruik deze ook en gemis automatische shoke is wat lastig maar verder super
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
de ecu die ik bij mn AX had moeten hebben toen ik nog n cup nokkenas had..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Die verzegeling is wel nice
Valt daar nog wat aan te komen, aan zo'n cup-chip? Ik zou die wel graag eens willen proberen.
Lukt die wat met andere gelijksoortige nokkenassen?
Valt daar nog wat aan te komen, aan zo'n cup-chip? Ik zou die wel graag eens willen proberen.
Lukt die wat met andere gelijksoortige nokkenassen?
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Er zijn wel clubleden die een kopietje hebben van die cup software, die zouden een chip kunnen flashen..
Die nokkenas heb ik aan Jelle (Sticky'91) verkocht.
Die nokkenas heb ik aan Jelle (Sticky'91) verkocht.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
@Fenwick: ik heb die CUP software ook nog ergens op m'n PC.
Een tijdje geleden nog eens geprobeerd in de GTI van Vincent, waar een standaard nokken-as in zit, maar dat was niet bepaald succesvol te noemen: vooral bij koude motor erg onregelmatig lopen en heel vaak stil vallen.
De Group-N software die ik ook heb (en Vincent ook), loopt veel lekkerder en is minstens zo fel.
Een tijdje geleden nog eens geprobeerd in de GTI van Vincent, waar een standaard nokken-as in zit, maar dat was niet bepaald succesvol te noemen: vooral bij koude motor erg onregelmatig lopen en heel vaak stil vallen.
De Group-N software die ik ook heb (en Vincent ook), loopt veel lekkerder en is minstens zo fel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Op een standaard nokkenas is die group N software inderdaad het beste wat je kan krijgen.. hij werkt alleen niet met nokkenassen die anders zijn dan standaard..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Ok Nice, dan blijft het group N
Hoe zat dat ook alweer met toerenbegrenzer? Waar ligt die bij standaard GTI, waar bij Group N en waar bij cup?
Hoe zat dat ook alweer met toerenbegrenzer? Waar ligt die bij standaard GTI, waar bij Group N en waar bij cup?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800.. (maar meestal heeft het weinig zin om verder dan 7000 te trekken, daar valt het vermogen toch heel rap af omdat de klepveren de kleppen niet vlot genoeg kunnen sluiten, of je moet n setje andere klepveren dr in monteren, maar als je dan toch bezig bent..)
het max vermogen zit overigens bij 6300 bij een GTI met gewone nokkenas..
[edit:] cup meestal tussen de 7500 en 8000? zo iets..
het max vermogen zit overigens bij 6300 bij een GTI met gewone nokkenas..
[edit:] cup meestal tussen de 7500 en 8000? zo iets..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
Hoi, Ik heb een cup die nog op carburator loopt. Die trek ik in z'n vrij toch gemakkelijk tot 8000 toeren... Weet iemand welke vermogens je mag verwachten van welke mototren?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorryAlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
mijn GT carb waar ik mee ging crossen ging ver over de 8000 RPM (eventjes)JPG-slalom-racing wrote:I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorryAlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: GTI Cup ECU vs. Group N
en toen kon je de stukjes gaan zoeken?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter