Ik rij met een cup chip en cup nokkenas. Deze loopt stationar iets van 1300 toeren stationar (dus hoger). En op dit moment met een verbruik van 1 op 11 bij rustig rijden.
@Fenwick: ik heb die CUP software ook nog ergens op m'n PC.
Een tijdje geleden nog eens geprobeerd in de GTI van Vincent, waar een standaard nokken-as in zit, maar dat was niet bepaald succesvol te noemen: vooral bij koude motor erg onregelmatig lopen en heel vaak stil vallen.
De Group-N software die ik ook heb (en Vincent ook), loopt veel lekkerder en is minstens zo fel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Op een standaard nokkenas is die group N software inderdaad het beste wat je kan krijgen.. hij werkt alleen niet met nokkenassen die anders zijn dan standaard..
standaard GTI eeuh.. volgens mij 6750.. group N op 7800.. (maar meestal heeft het weinig zin om verder dan 7000 te trekken, daar valt het vermogen toch heel rap af omdat de klepveren de kleppen niet vlot genoeg kunnen sluiten, of je moet n setje andere klepveren dr in monteren, maar als je dan toch bezig bent..)
het max vermogen zit overigens bij 6300 bij een GTI met gewone nokkenas..
[edit:] cup meestal tussen de 7500 en 8000? zo iets..
Hoi, Ik heb een cup die nog op carburator loopt. Die trek ik in z'n vrij toch gemakkelijk tot 8000 toeren... Weet iemand welke vermogens je mag verwachten van welke mototren?
met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
AlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
bij cup motoren werden ook sterkere klepveren gemonteerd, en dus een andere nokkenas, met als resultaat dat ze inderdaad hoger in de toeren doorgaan met vermogen leveren.. (en daardoor ook meer vermogen leveren)
I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorry
AlexanderB wrote:met een carburator heeft uiteraard geen boordcomputer, die is gewoon mechanisch.. (dat is overigens ook een GT, geen GTI)
I know... Eigenlijk was ik dus off-topic bezig...me sorry
mijn GT carb waar ik mee ging crossen ging ver over de 8000 RPM (eventjes)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen